Herní průmysl v ČR a SR v roce 2013 rostl o 6,4 %
Zveřejněný růst je pomalejší než v roce 2012, kdy herní průmysl v obou zemích rostl o více než 10 procent a celkově dosáhl 2,436 miliardy korun. Výraznější oživení lze očekávat až v roce 2014, kdy se naplno projeví přechod na novou generaci herních konzolí. „V porovnání s jinými segmenty zábavního průmyslu videohry v našich zemích stále rostou, což je bezesporu pozitivní signál,” řekl prezident AHP David Klepetko.
Do výsledného čísla ve výši 2,593 miliardy korun jsou započítány obraty uskutečněné v ČR a SR z prodeje her pro osobní počítače, herní konzole PlayStation 3, PlayStation 4, Wii, Wii U a Xbox 360 a kapesní konzole 3DS, DSi, PSP a PS Vita, stejně tak jako z prodeje samotných herních zařízení s výjimkou PC hardwaru. Data zahrnují údaje poskytnuté členy AHP a vydavateli působícími na českém a slovenském trhu a nezahrnují údaje z digitálních distribucí.
Samotné videohry se na celkovém obratu herního trhu podílejí přibližně jednou třetinou a mezi českými a slovenskými hráči jsou trvale nejoblíbenější akční, sportovní a rodinné tituly. Mezi nejúspěšnějšími tituly loňského roku najdeme například akční hry Grand Theft Auto V, Assassin's Creed IV: Black Flag a Battlefield 4, fotbalovou simulaci FIFA 14, akční adventuru The Last of Us nebo hry pro celou rodinu jako Just Dance 2014 nebo Wonderbook: Walking with Dinosaurs.
Obraty herního průmyslu v ČR a SR v letech 2008 až 2013
ROK | OBRAT (v mld. Kč) |
2013 | 2,593 |
2012 | 2,436 |
2011 | 2,202 |
2010 | 2,189 |
2009 | 1,871 |
2008 | 1,623 |