Herní průmysl v ČR a SR v roce 2012 stoupl o 10 %

12. 4. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Asociací herního průmyslu)
Po předcházející krátké stagnaci začal herní průmysl v České a Slovenské republice opět růst. Celkové obraty za prodej videoher a herních konzolí v roce 2012 činily 2,436 miliardy korun, což představuje meziroční růst o 10,6 %. Vyplývá to z dat Asociací herního průmyslu České a Slovenské republiky.

Nově publikovaná čísla dokazují, že segment videoher patří v ČR a SR mezi nejrychleji rostoucí odvětví zábavního průmyslu. Trh se vzpamatoval ze stagnace, kterou zažil v roce 2011 a z původních 2,202 miliardy korun vzrostl meziročně o více než 10 procent na 2,436 miliardy.

Do výsledného čísla jsou započítány obraty realizované z prodeje her pro osobní počítače, herní konzole PlayStation 3, Wii, Wii U a Xbox 360 a kapesní konzole 3DS, DSi, PSP a PS Vita, stejně tak jako z prodeje samotných herních zařízení s výjimkou PC.

„Během uplynulého roku byly na trh uvedeny PS Vita a Wii U, tedy nové herní platformy, které oživily celý segment a přispěly k vyšším tržbám. Zajímavý růst očekáváme ale i v letošním roce, ve kterém je očekáván příchod další generace populárních konzolí PlayStation a Xbox,” řekl Dušan Benža, prezident Asociace herního průmyslu ČR a SR.

Samotné videohry se na celkovém obratu herního trhu podílejí přibližně jednou třetinou a mezi českými a slovenskými hráči jsou trvale nejoblíbenější akční, sportovní a rodinné tituly.

Velkou popularitu mezi hráči si udržují také online hry. Mezi nejúspěšnějšími tituly loňského roku najdeme například akční RPG Diablo III, online hru Guild Wars 2, historickou akční hru Assassin's Creed III, fotbalovou simulaci FIFA 13 nebo hry pro celou rodinu jako Wonderbook: Book of Spells nebo Kinect: Star Wars.

Podobné články

Trh s herními počítači a monitory se ve 2. čtvrtletí 2024 zotavil

9. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej herních počítačů zaznamenal podle IDC ve druhém čtvrtletí 2024 mírné meziroční oživení o 2,4 %. Dodalo se přibližně 10,6 milionu kusů zařízení. Robustní růst si ve sledovaném období udržel také segment herních monitorů dodávky dosáhly téměř 6,5 milionu kusů a meziročně vzrostly o 35 %. Čtěte více
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více

ASUS Republic of Gamers představil herní telefony ROG Phone 9

25. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASUS)
Nová řada herních telefonů ROG Phone 9 nabízí ty nejlepší možné nejlepší herní zážitky v prémiovém provedení. Telefony ROG Phone 9 a ROG Phone 9 Pro zaujmou jedinečným vzhledem, širokými možnostmi personalizace, vysokým výkonem, pokročilým systémem chlazení nebo dotykovým systémem AirTrigger. Zákazníci uvítají také rozsáhlý ekosystémem herního příslušenství. Čtěte více