Herní průmysl v ČR a SR v roce 2012 stoupl o 10 %
Nově publikovaná čísla dokazují, že segment videoher patří v ČR a SR mezi nejrychleji rostoucí odvětví zábavního průmyslu. Trh se vzpamatoval ze stagnace, kterou zažil v roce 2011 a z původních 2,202 miliardy korun vzrostl meziročně o více než 10 procent na 2,436 miliardy.
Do výsledného čísla jsou započítány obraty realizované z prodeje her pro osobní počítače, herní konzole PlayStation 3, Wii, Wii U a Xbox 360 a kapesní konzole 3DS, DSi, PSP a PS Vita, stejně tak jako z prodeje samotných herních zařízení s výjimkou PC.
„Během uplynulého roku byly na trh uvedeny PS Vita a Wii U, tedy nové herní platformy, které oživily celý segment a přispěly k vyšším tržbám. Zajímavý růst očekáváme ale i v letošním roce, ve kterém je očekáván příchod další generace populárních konzolí PlayStation a Xbox,” řekl Dušan Benža, prezident Asociace herního průmyslu ČR a SR.
Samotné videohry se na celkovém obratu herního trhu podílejí přibližně jednou třetinou a mezi českými a slovenskými hráči jsou trvale nejoblíbenější akční, sportovní a rodinné tituly.
Velkou popularitu mezi hráči si udržují také online hry. Mezi nejúspěšnějšími tituly loňského roku najdeme například akční RPG Diablo III, online hru Guild Wars 2, historickou akční hru Assassin's Creed III, fotbalovou simulaci FIFA 13 nebo hry pro celou rodinu jako Wonderbook: Book of Spells nebo Kinect: Star Wars.