Hackery láká i herní průmysl – zranitelnosti byly odhaleny i v klientu platformy Steam

11. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
Výzkumný tým společnosti Check Point odhalil čtyři zranitelnosti v síťové knihovně Steam, populární online platformě od Valve. Steam přitom využívají miliony hráčů a na platformě jsou tisíce her od velkých i nezávislých vývojářů.

Pokud by zranitelnosti nebyly opravené, mohli by útočníci zneužít chyby k pádu herních klientů, převzetí kontroly nad protihráčovým počítačem nebo všemi počítači připojenými k herním serverům třetích stran.

Zranitelnosti byly objeveny v síťové knihovně Steam Sockets. Knihovna je součástí sady nástrojů pro herní vývojáře třetích stran a zranitelnosti byly v serverech Steam i v klientech, které jsou nainstalované na počítačích hráčů.

Útok na počítače připojené ke hrám třetích stran

Ve hrách třetích stran, které využívají Steam Sockets, objevil Check Point zranitelnost, kterou by bylo možné zneužít k úplnému ovládnutí herních serverů. Stejná zranitelnost by mohla být také použita k ovládnutí všech počítačů připojených k cílovému hernímu serveru. Tento scénář funguje pouze u her třetích stran, které používají Steam Sockets, nikoli u her Valve.

Útok ve třech krocích:

  1. Útočník se připojí k cílovému hernímu serveru.
  2. Útok začne zasláním škodlivých paketů soupeři nebo na cílový server, aniž by o tom oběť věděla.
  3. Následně může útočník bez povšimnutí převzít kontrolu nad všemi klienty připojenými k serveru.

Check Point objevil ve Steam Sockets celkem čtyři zranitelnosti (CVE-2020-6016 až CVE-2020-6019) a odpovědně informoval Valve v září 2020. Po třech týdnech byly opravy odeslány do různých her Valve a hráči museli nainstalovat aktualizace, aby mohli takto opravenou hru spustit. Zároveň byli o zranitelnostech informováni i vývojáři třetích stran.

„Koronavirová pandemie přinesla další boom počítačových her. Oblíbené hry mají miliony hráčů a jakákoli zranitelnost může znamenat velký problém pro herní společnosti i soukromí hráčů. Odhalené zranitelnosti by útočníkům umožnily zneužívat stovky tisíc herních počítačů, aniž by o tom oběti věděly,“ uvedl Petr Kadrmas, Security Engineer Eastern Europe v kyberbezpečnostní společnosti Check Point. „Vzestup herního průmyslu pochopitelně přitahuje i pozornost kyberzločinců, takže je potřeba věnovat zvýšenou pozornost ochraně a zabezpečení těchto platforem.“

Štítky: 
Bezpečnost, Hry, Gaming, Check Point

Podobné články

Petr Mojžíš, Security Architect ve společnosti ANECT

Co je bezpečnostní hardening a jak na něj?

22. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ANECT)
Při koupi nového zařízení, softwaru nebo cloudové služby očekáváte, že budou standardně zabezpečené. Bohužel však platí opak. Abyste dosáhli maximální úrovně zabezpečení, musíte vše, co zavádíte, krok za krokem konfigurovat tak, aby to odpovídalo vašemu prostředí. Čtěte více

Celosvětové výdaje na kybernetickou bezpečnost letos vzrostou o 12,2 %

27. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
IDC očekává, že celosvětové výdaje na bezpečnost vzrostou v roce 2025 meziročně o 12,2 %. Rostoucí složitost a četnost kybernetických hrozeb - urychlená umělou inteligencí - nutí organizace přijímat pokročilejší obranná opatření. V důsledku toho se předpokládá, že výdaje na bezpečnost budou po období mezi lety 2023 až 2028 trvale růst až na 377 miliard dolarů. Čtěte více

Stabilní a odolný: Takový byl podle IDC vloni trh s bezpečnostními zařízeními

12. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC byly celkové tržby na trhu s bezpečnostními zařízeními stabilní. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 trh vykázal 1,5% růst v tržbách a dosáhly 5,1 miliardy dolarů (meziroční nárůst 77 milionů dolarů). Z hlediska tržeb si vloni nejlépe vedl region EMEA s meziročním nárůstem o 12,4 %. Dodávky činily 1,2 milionu kusů (2,7% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2023). Čtěte více

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více