GfK se připomněla
GfK se připomněla
GfK, čtvrtá největší společnost provádějící marketingový výzkum,
funguje na globálním trhu již od roku 1934. V Československu, resp.
v České republice, tvoří skupinu GfK společnosti GfK Czech a Incoma GfK.
Koncentrují se na tři sektory – Custom Research, Retail and Technology a
Media. (GfK = Gesellschaft fur Consumforschung, nyní Growth from Knowledge)
GfK Czech je spoluzakladatelem organizace SIMAR – Sdružení agentur pro
výzkum trhu v ČR a několik jejích pracovníků je členem organizace
ESOMAR – Celosvětové asociace odborných pracovníků výzkumu trhu.
Společnost byla založena v únoru 1991 jako GfK Praha. V roce 2000 se
kapitálově spojila s českou nezávislou výzkumnou agenturou INCOMA
Research, které od svého vzniku v roce 1991 dosáhla silného postavení na
českém a slovenském trhu. V Červenci 2009 došlo ke změně názvu
společnosti na GfK Czech.
V oblasti Custom Research GfK nabízí exkluzivní, na míru šité výzkumy
i standardizované studie založené na dotazování a na testování.
Pokrývají všechny (známé) části marketingového mixu, od vývoje nového
výrobku až po řízení značky v širokém spektru různých
hospodářských odvětví. Customer Tracking přitom zabezpečuje kontinuální
monitorování trhu pomocí reprezentativních panelů domácností, které
zaznamenávají své nákupy nejrůznějšího rychloobrátkového zboží,
výrobků dlouhodobé spotřeby a služeb. Zároveň poskytuje informace
o zboží a službách. Health Care zase mapuje postoje subjektů tvořících
nebo ovlivňujících oblast zdravotnického trhu (včetně trhu s dentálními
a veterinárními přípravky). Monitoruje vývoj trhu, jeho strukturu, velikost
tržních podílů, stejně tak jako nové tržní příležitosti, zabezpečuje
komunikaci mezi cílovými skupinami odborné i laické veřejnosti a
výrobními či obchodními firmami.
V oblasti Retail and Technology, která se týká i IT trhu, GfK nabízí
kontinuální monitorování trhů s technickým spotřebním zbožím pomocí
maloobchodních panelů. Řeší otázky marketingu, logistiky a odbytu
průmyslu a obchodu.
V oblasti Media se GfK zabývá měřením sledovanosti a čtenosti médií
(TV, tisk, rozhlas a internet), založeném na dotazování a na panelech
uživatelů. Nejde jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů a
posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci,
preference a vybavování mediálních obsahů.
Co se týče vlastního provádění výzkumů, GfK provádí kvantitativní
výzkumy Ad Hoc, kvalitativní výzkumy Ad Hoc a kontinuální výzkumy. Výběr
respondentů je přitom náhodný (stratifikovaný náhodný výběr, náhodná
adresa – random address a náhodná cesta – random route),s kvótní nebo
kombinovaný. GfK Czech používá pro zkvalitňování služeb kromě výše
uvedených metod také vlastní výzkumné nástroje. Cílem GfK je přitom
přinášet vyzkoušená a ověřená řešení s jasnými předpověďmi na
marketingové otázky; standardizaci a možnost mezinárodního použití,
zkušenosti z nasazení v řadě zemí; a databáze výsledků pro přímé
porovnání a benchmarking.
Skupina GfK se svými 155 společnostmi pokrývá více než 114 zemí.
Aktivity GfK ve střední a východní Evropě koordinuje GfK Austria se sídlem
v Rakousku.
GfK tyto skutečnosti představila na tiskové konferenci, uspořádané
k 75. výročí svého založení a přestěhování GfK Czech do nových
kancelářských prostor na Kavčích Horách v Praze.