GDPR firmy mate, více než třetina ale hodlá šifrovat data

14. 3. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
Průzkum společnosti Eset provedený ve spolupráci s IDC mezi sedmi sty malými a středně velkými firmami v ČR a několika dalších evropských státech poukázal na skutečnost, že evropské společnosti stále ještě nemají o novém nařízení EU o obecné ochraně údajů a zabezpečení koncových zařízení příliš jasno.

Téměř 78 % osob s rozhodovacími pravomocemi v oblasti IT buď postrádalo informace o dopadech regulace na jejich organizaci, nebo si jich nebyly zcela vědomy. Ovšem šifrování dat, které je doporučeno jako jeden z nástrojů pro vyhovění požadavků plynoucích z GDPR, považuje podle průzkumu za žádoucí pouze každá třetí společnost.

„Celkem 63 % potvrzených průniků k citlivým datům je přičítáno krádeži nebo prolomení hesla, což naznačuje kritickou potřebu dodatečného nebo alternativního autentizačního zajištění. Anonymizace dat je jednou z cest, další je šifrování. Obě možnosti mají svá pro i proti. Šifrování sice tento problém řeší, ale – alespoň donedávna – bylo vnímáno jako příliš složité a nákladné na to, aby je mohly používat malé a střední firmy,“ uvedl ve zprávě o výsledcích průzkumu vedoucí výzkumu společnosti IDC Mark Child. „Ochrana zákazníků a partnerů je samozřejmě klíčová pro úspěch a přežití jakéhokoli subjektu, nicméně firmy si stále více uvědomují i obchodní hodnotu svých dat a toho, že musí splňovat stále přísnější právní rámce, protože pokud by tak nečinily, vystavily by se sankcím,“ dodal Child.

Přesto není toto nařízení EU mezi firmami stále ještě příliš dobře chápáno. Z těch, co mají ponětí o GDPR, jich 20 procent uvedlo, že jsou s tímto nařízením již nyní plně kompatibilní. Celých 59 % firem deklarovalo, že na tom pracuje a 21 % přiznalo, že na GDPR nejsou vůbec připraveny. Průzkum IDC proběhl během 4. čtvrtletí 2016 mezi IT profesionály ve více než 700 firmách v České republice, Německu, Itálii, Nizozemsku, Slovensku, Španělsku a Spojeném království.

Dalším zajímavým zjištěním IDC je přístup malých a středních firem v EU k šifrování. „Mnohé organizace uznávají, že jejich stávající antivirové programy neposkytují dostatečnou ochranu před aktuálními hrozbami, a polovina respondentů uváděla tento problém jako jeden z hlavních úkolů pro nejbližší budoucnost – buď posílením ochrany, nebo alespoň její aktualizací,“ uvedl Mark Child z IDC. Šifrování, které je uvedeno jako jedna z variant vyhovění požadavků plynoucích z nařízení GDPR, je žádoucí podle 36 % respondentů.

Jaká bezpečnostní řešení používají firmy

Štítky: 

Podobné články

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více
Foto: Algotech

Tržby z prodeje bezpečnostních produktů vloni vzrostly o 15,6 %

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové tržby za bezpečnostní produkty dosáhly v roce 2023 celkem 106,8 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 15,6 % oproti roku 2022. Růst tržeb byl výrazný – podle IDC zaznamenalo dvouciferný meziroční nárůst všech šest sledovaných kategorií. Růst by měl navíc pokračovat přinejmenším do roku 2028. Čtěte více