Gartner: Vývoj na trhu se spotřební elektronikou
Právě rozdělení aktivit do různých oblastí, by mělo dodavatelům se spotřební elektronikou pomoci. Gartner navíc doporučuje rozdělit výdaje na tyto tři části – obsah, zařízení a služby.
V roce 2010 utratili spotřebitelé za služby v oblasti digitální zábavy a informací 2 biliony dolarů. Tato částka v roce 2015 bude činit až 2,8 miliard dolarů. V roce 2011 se odhaduje, že spotřebitelé utratí 2,1 miliard.
Z loňských dvou bilionů utracených dolarů, bylo hned 62 procent (1,2 miliard) vynaloženo na přístup a využití předplacených komunikačních služeb (komunikace, mobilní data, připojení k síti, videoservis, předplácení TV a on-line hraní).
Druhou největší výdajovou skupinou (28 procent) byla elektronická zařízení. Spotřebitelé za mobily, přenosná zařízení, PC a podobné přístroje jako televize nebo herní konzole utratili 600 bilionů dolarů.
Nejméně (10 procent) zaplatili za obsah a software, za které bylo utraceno 200 bilionu dolarů.
„Pokud chce dodavatel uspět, musí se zaměřit na rozdělení svých aktivit na tři části,“ řekla Mikako Kitagawa, analytička Gartneru. „První je obsah, druhou zařízení a třetí služby. Dodavatelé, kteří se zaměří pouze na jednu část, budou muset vynakládat neúnavné úsilí na inovaci požadovanou k udržení svého náskoku,“ dodala Kitagawa.
Gartner dále radí zaměřit se na mobilní telekomunikace (místo fixních), fyzický obsah (CD, DVD a knihy) a na poskytování online vysílání. Třemi technologiemi pro následující tři roky budou – bezdrátové připojení, lokalizační služby (LBS) a operační systémy, které jsou základem pro integraci aplikací, které mohou propojit vše dohromady.