Firmy potřebují zlepšit správu mobilních aplikací

9. 10. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Podle studie společnosti Accenture rozpoznává velká většina vedoucích pracovníků přínos mobilních aplikací pro svůj podnik (87%), ale jen málo z nich je dobře připraveno na úspěšné zavedení a udržování těchto aplikací.

Zpráva Růst digitálního podnikání: Zaměřeno na mobilní aplikace zahrnuje vyjádření téměř 2 000 vedoucích pracovníků. Ukázalo se, že v průběhu navrhování a vývoje aplikací používá testovací program, který zahrnuje uživatelskou zpětnou vazbu, pouze 52 % dotázaných. Pouze 48 % provádí monitoring užití nebo analýzy, aby porozumělo uživatelsky problematickým místům v používaných aplikacích.

„Podniky se na své aplikace dostatečně nezaměřují. Devět z deseti respondentů uvedlo, že vnímá vysokou zákaznickou poptávku po mobilních aplikacích, přesto má polovina respondentů pocit, že aplikace nelze z hlediska bezpečnosti dostatečně zajistit pro obchodní účely a pouze 45 % z nich používá nástroje pro okamžité hlášení pádu aplikace,“ uvedl Abhijit Kabra, vedoucí mobilních aplikací z Accenture divize Digital – Mobility. „Pokud mají být aplikace opravdu efektivní, musí proběhnout důkladné testování ještě před spuštěním, a pak následovat důkladná správa aplikace. Nejen, že tak firmy budou mít spokojené uživatele aplikací, ale také zajistí, že bezpečnostní potíže budou řešeny jako průběžná priorita. Zjistili jsme, že příliš mnoho společností zanedbává zlepšování svých současných aplikací. Riskují tak znehodnocení vlastní investice,“ uvedl Kabra.

Správa aplikace po celou dobu její životnosti předchází zhoršenému výkonu, který může frustrovat uživatele a vést k špatné uživatelské zkušenosti nebo k oslabené bezpečnosti.

  • Polovina respondentů (49 %) uvedla bezpečnost jako největší problém, se kterým se potýkají při vývoji a správě mobilních aplikací.
  • Po bezpečnosti jsou druhým největším problémem potíže s výkonem, jako je padání aplikace a programové chyby (37 %). Přesto pouze polovina (55 %) respondentů využívá nástroje pro sledování programových chyb a jejich opravy, aby problémům předcházela.

Podle výzkumu společnosti Accenture vedoucí pracovníci očekávají, že podnikové aplikace budou hrát výraznou roli v dalším rozvoji jejich firem:

  • 82 % respondentů vidí aplikace jako nedílnou součást své organizace
  • 85 % respondentů věří, že aplikace budou v budoucnosti dominantním uživatelským rozhraním
  • Téměř 9 z 10 respondentů věří, že mobilní aplikace se stanou bránou do digitálního podnikání (87 %)

Přesto pouze necelá polovina respondentů využívá aplikace s cílem zlepšit efektivitu svého podnikání. Pouze 46 % dotázaných uvedlo, že využívá aplikace pro sledování produktivity (productivity apps), a pouze 44 % využívá aplikace jako prodejní kanál, zákaznický nebo informační servis. Další aplikace, které by podnikům mohly přinést výrazné provozní výhody jako mobile learning, nebo aplikace pro spolupráci, používá pouhých 35 % firem, přestože 38 % respondentů, kteří je v současné době nevyužívají, je plánuje zavést v následujících dvou letech.

„Aplikace se stávají nezbytnými pro přístup k obchodním údajům potřebným pro rozhodování v reálném čase, ať už při  správě průmyslových procesů, spolupráci zaměstnanců, školicích programů, nebo zákaznické zkušenosti,“ uvedl Kabra. „Tím pádem jsou uživatelská zkušenost a výkon aplikace důležitější než kdykoliv předtím. Výzkum ukazuje, že obchodní lídři nutně potřebují zlepšit správu svých aplikací, aby zajistili maximální výnos ze svých investic,“ uzavřel Kabra.

Podobné články

Zleva Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová

Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová (Samsung): Je důležité nezaspat dobu

13. 3. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing a Samsung)
Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová patří do marketingového a PR týmu společnosti Samsung. Z rozhovoru se například dozvíte, jak všestranná je integrace AI v podání Samsungu, jaké jsou nejnovější funkce v jejich produktech a také se seznámíte s trendy v přijetí AI mezi zákazníky v Česku a na Slovensku. Čtěte více

Prodej smartphonů letos vzroste o 2,3 %

27. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Společnost IDC odhaduje, že celosvětové dodávky chytrých telefonů v roce 2025 meziročně vzrostou o 2,3 % na 1,26 miliardy kusů. Trh by tak měl růst druhým rokem v řadě. Navíc se očekává, že trh poroste i nadále (aktuálně prognóza odhaduje vývoj do roku 2029), ačkoli pomaleji (průměrným ročním tempem CAGR 1,6 %). Čtěte více

Celosvětový prodej chytrých telefonů v roce 2024 vzrostl o 6,4 %

20. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC se celosvětové dodávky chytrých telefonů ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 meziročně zvýšily o 2,4 % na 331,7 milionu kusů. Šlo o šesté po sobě jdoucí čtvrtletí růstu. Za celý rok pak trh vzrostl o 6,4% na 1,24 miliardy dodávek. Po dvou letech poklesu se tak trh dočkal konečně oživení. Očekává se, že trh bude růst i v roce 2025, i když pomalejším tempem. Čtěte více

Prodej chytrých telefonů by měl v roce 2024 vzrůst o 6,2 %

5. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějšího průzkumu společnosti IDC vzrostou celosvětové dodávky chytrých telefonů v roce 2024 meziročně o 6,2 % na 1,24 miliardy kusů. Silný růst následuje po dvou letech prudkého poklesu a je podpořen poptávkou po modernizaci zařízení. Navzdory současnému uživení trhu lze však od příštích let očekávat zvolnění a průměrný růst na úrovni 2,6 %. Čtěte více