Firmy potřebují zlepšit správu mobilních aplikací
Zpráva Růst digitálního podnikání: Zaměřeno na mobilní aplikace zahrnuje vyjádření téměř 2 000 vedoucích pracovníků. Ukázalo se, že v průběhu navrhování a vývoje aplikací používá testovací program, který zahrnuje uživatelskou zpětnou vazbu, pouze 52 % dotázaných. Pouze 48 % provádí monitoring užití nebo analýzy, aby porozumělo uživatelsky problematickým místům v používaných aplikacích.
„Podniky se na své aplikace dostatečně nezaměřují. Devět z deseti respondentů uvedlo, že vnímá vysokou zákaznickou poptávku po mobilních aplikacích, přesto má polovina respondentů pocit, že aplikace nelze z hlediska bezpečnosti dostatečně zajistit pro obchodní účely a pouze 45 % z nich používá nástroje pro okamžité hlášení pádu aplikace,“ uvedl Abhijit Kabra, vedoucí mobilních aplikací z Accenture divize Digital – Mobility. „Pokud mají být aplikace opravdu efektivní, musí proběhnout důkladné testování ještě před spuštěním, a pak následovat důkladná správa aplikace. Nejen, že tak firmy budou mít spokojené uživatele aplikací, ale také zajistí, že bezpečnostní potíže budou řešeny jako průběžná priorita. Zjistili jsme, že příliš mnoho společností zanedbává zlepšování svých současných aplikací. Riskují tak znehodnocení vlastní investice,“ uvedl Kabra.
Správa aplikace po celou dobu její životnosti předchází zhoršenému výkonu, který může frustrovat uživatele a vést k špatné uživatelské zkušenosti nebo k oslabené bezpečnosti.
- Polovina respondentů (49 %) uvedla bezpečnost jako největší problém, se kterým se potýkají při vývoji a správě mobilních aplikací.
- Po bezpečnosti jsou druhým největším problémem potíže s výkonem, jako je padání aplikace a programové chyby (37 %). Přesto pouze polovina (55 %) respondentů využívá nástroje pro sledování programových chyb a jejich opravy, aby problémům předcházela.
Podle výzkumu společnosti Accenture vedoucí pracovníci očekávají, že podnikové aplikace budou hrát výraznou roli v dalším rozvoji jejich firem:
- 82 % respondentů vidí aplikace jako nedílnou součást své organizace
- 85 % respondentů věří, že aplikace budou v budoucnosti dominantním uživatelským rozhraním
- Téměř 9 z 10 respondentů věří, že mobilní aplikace se stanou bránou do digitálního podnikání (87 %)
Přesto pouze necelá polovina respondentů využívá aplikace s cílem zlepšit efektivitu svého podnikání. Pouze 46 % dotázaných uvedlo, že využívá aplikace pro sledování produktivity (productivity apps), a pouze 44 % využívá aplikace jako prodejní kanál, zákaznický nebo informační servis. Další aplikace, které by podnikům mohly přinést výrazné provozní výhody jako mobile learning, nebo aplikace pro spolupráci, používá pouhých 35 % firem, přestože 38 % respondentů, kteří je v současné době nevyužívají, je plánuje zavést v následujících dvou letech.
„Aplikace se stávají nezbytnými pro přístup k obchodním údajům potřebným pro rozhodování v reálném čase, ať už při správě průmyslových procesů, spolupráci zaměstnanců, školicích programů, nebo zákaznické zkušenosti,“ uvedl Kabra. „Tím pádem jsou uživatelská zkušenost a výkon aplikace důležitější než kdykoliv předtím. Výzkum ukazuje, že obchodní lídři nutně potřebují zlepšit správu svých aplikací, aby zajistili maximální výnos ze svých investic,“ uzavřel Kabra.