Evropa je připravena na nasazení LTE aplikací
Studie zjišťovala preference u více než 4,5 tisíce spotřebitelů a 950 společností ve Francii, Německu a Velké Británii. Výzkumný tým Bellových laboratoří společnosti Alcatel-Lucent na základě výsledků studie potvrdil, že zájem o nové aplikace pro LTE by mohl poskytovatelům služeb přinést významné tržní příležitosti a podstatné příjmy.
Výsledky dále ukázaly, že největších výhod by bylo možné dosáhnout správnou kombinací nových aplikací a specifické cenové politiky.
Základní fakta průzkumu – firemní segment:
• Zájem o LTE služby byl vysoký napříč všemi firemními segmenty, nejvíce však ve velkých a středně velkých podnicích. Výsledky také ukazují, že více než polovina malých podniků a přes tři čtvrtiny středních a velkých podniků mají zájem svým zaměstnancům zajistit bezdrátovou síťovou komunikaci příští generace.
• Ze studie dále vyplývá, že zájem o LTE služby má přímý vliv na loajalitu zákazníků. Nejvyšší zájem byl zaznamenán ze strany středních a velkých podniků. Více než polovina malých, přes 70 procent středních a více než 80 procent velkých podniků uvedlo, že by změnilo poskytovatele pro získání přístupu k LTE.
• Jako dva nejvíce uváděné atributy, které by zvýšily uživatelskou kvalitu, byly napříč všemi firemními segmenty uváděny vyšší rychlost a rychlejší doba odezvy. Zatímco malé podniky upřednostňují dle průzkumu rychlost, střední a velké podniky upřednostňují rychlost odezvy.
Aplikace optimalizované pro LTE uvedené ve studii byly nejlépe vnímány ve třech evropských zemích, zejména pak ze strany středních a velkých podniků. Kromě mobilního cloud computingu dotazované podniky vyjádřily velký zájem o možnost videokonferencí se zapojením více účastníků a spolupráce prostřednictvím mobilních zařízení.
Spotřebitelský segment:
• Více než polovina spotřebitelů uvedla, že by ráda využívala LTE služby a 40 procent dotazovaných by změnilo poskytovatele pro získání přístupu k této technologii,
• hlavním očekávaným přínosem pro spotřebitele byla vyšší rychlost,
• mezi top tři aplikace, které zákazníci nejvíce testovali, patřily Live Messaging, hudba, a mobilní videa.
„Na straně firmem i uživatelů panuje očekávání po nových příležitostech,“ říká Ken Wirth, head of Alcatel-Lucent’s 4G LTE activities. „Výsledky našeho průzkumu potvrdily, že LTE aplikace budou pro poskytovatele služeb motorem příležitostí pro vytváření nových příjmů.“
„Naše analýza ukazuje, že se správnou infrastrukturou, ucelenou nabídkou a tržním přístupem, mohou poskytovatelé služeb využít potlačenou poptávku po mobilních širokopásmových službách,“ říká Rati Thanawala, vice-president, Network Planning, Performance & Economic Analysis, Bell Labs. „Za předpokladu, že poskytovatelé nejdříve zaměří svou migrační strategii na podniky a nabídnou jim pečlivě vybrané aplikace a vhodnou cenovou strategii a následně vytvoří uživatelům nápaditou nabídku, mohou optimalizovat své příjmy. “
Alcatel-Lucent jasně prokázal pozici lídra v oblasti LTE (Long Term Evolution). Sedmi zákazníky – z nichž dva patří mezi světově největší poskytovatele služeb – byl vybrán pro komerční nasazení a u více než padesáti zákazníků se Alcatel-Lucent zapojil do testovacích provozů. Testování a nasazení této technologie probíhá ve všech regionech světa.