EMC odtajnil nový partnerský program
Všichni partneři EMC budou oficiálně seznámeni s novými podmínkami programu Business Partner na výročním sjezdu partnerů při konferenci EMC World v květnu 2014 v americkém Las Vegas. Změny spojené s novým partnerským programem se vztahují také na partnery v České republice a na Slovensku.
Hlavním cílem současných změn je zkonsolidovat předchozí partnerské programy do jedné skupiny se značkou společnosti EMC. Od začátku letošního roku proto partnerský program EMC funguje pod názvem Business Partner Program. Zároveň má program nová loga a design; jak pro Business Partner Program, tak pro označení EMC Powered, které smějí používat partneři v programech Cloud Service Provider (Poskytovatel cloudových služeb), Global Alliance a OEM (původní výrobci). Stávající partneři EMC budou muset své marketingové a propagační materiály aktualizovat podle svých nových postavení v rámci programu EMC Business Partner. Veškeré změny týkající se brandingu musí být provedeny do 1. června 2014. Ti partneři, kteří chtějí získat společné marketingové prostředky či náhrady v rámci programu MDF, musí změny provést do 1. dubna 2014.
Starý název partnerského programu | Nový název partnerského programu (od 1. ledna 2014) |
Velocity Solution Provider | EMC Business Partner Program for Solution Providers |
Velocity Services | EMC Business Partner Program for Services |
Velocity Service Provider | EMC Business Partner Program for Cloud Service Providers |
Velocity Global Alliance | EMC Business Partner Program for Global Alliance Partners |
IIG | EMC Business Partner Program for Information Intelligence Partners |
OEM | EMC Business Partner Program for OEM Partners |
EMC Select/ETP | EMC Business Partner Program for Technology Connect Partners |
Změny v kategorizaci produktů
K dalším změnám v rámci programu Business Partner patří zařazení produktů XtremIO, ScaleIO a ViPR do programu Target Products Rebate (TPR – program náhrad pro cílové produkty). Dále přidala společnost EMC nové produkty do svých kategorií specializací: například XtremIO, ScaleIO, XtremSW Cache a XtremSF teď spadají do kategorie „Consolidate“, ViPR a SRM Suite (Sada SRM) patří do skupiny „Advanced Consolidate“. To znamená, že tyto produkty mohou nyní získat výhody programu Solution Provider, včetně náhrad GAF, TPR a Co-op. EMC navíc nebude vyžadovat další podmínky pro školení určená pro tyto produkty.
Školení partnerů
Během 1. čtvrtletí 2014 nebudou provedeny žádné změny pro technická školení nebo pro základní školení v oblasti prodeje. Pokročilá školení partnerů EMC se budou více zaměřovat na fungování řešení a ne na konkrétní produkty. Tyto změny společnost EMC představí až v květnu 2014. Z důvodu probíhajících změn partnerského programu nenabízí už EMC akreditace typu Advanced Sales. To platí pro region EMEA (kam spadají Česká republika a Slovensko) a oblast Severní a Jižní Ameriky. Během 1. čtvrtletí 2014 začne společnost EMC nabízet nová technická školení online nebo streamovaná. Dále poskytne tradiční osobní školení a trénink.
Online nástroje
Počátek roku 2014 je také ve znamení zavedení změn v informačním portálu EMC pro partnery. Změny zefektivní školení partnerů a vyhledávání prodejních a propagačních materiálů. První fáze těchto změn proběhla již v prosinci 2013. Partneři tak budou mít k dispozici nový, jednotný řídící panel pro ovládání veškerých obchodů a pro přístup k veškerému online obsahu od společnosti EMC. Novinky jsou především v:
- možnosti jednorázového přihlášení: partneři se přihlašují svými údaji od EMC a budou mít potom přístup k veškerému obsahu (vyjma dokumentů Channel Xpress a Salesforce.com). Nebude třeba žádný další login.
- novém vzhledu (včetně vstřícného designu, který bude automaticky optimalizovaný pro PC, tablet nebo mobil.
- nové sekci partnerského zpravodajství a nové navigační oblasti ve všech hlavních sekcích.
- systém Powerlink zůstává zatím hlavním zdrojem informací o produktech a programech, nicméně v budoucnu dojde s největší pravděpodobností k přesunu na nový portál a provoz systému Powerlink bude ukončen v druhé polovině roku 2014.
Společnost EMC také rozšiřuje počet svých průvodců pro prodej. Jedná se o snadno pochopitelné vše-v-jednom brožury, které poskytují partnerům všechno, co potřebují, aby dokázali reagovat na požadavky zákazníků pružným a rychlým způsobem:
- průvodci či případové studie se vztahují na oblasti: Cloud, Oracle, VMware, File Consolidation a SAP.
- prodejní průvodci jsou přímo zapojení na stávající prodejní kampaně, takže plánování a prezentace je snadná.
- prodejní průvodci jsou dostupní online prostřednictvím mobilních telefonů či počítačů.
V následujícím roce dojde následně k zahrnutí prodejních partnerů bezpečnostní divize EMC, firmy RSA, do programu Business Partner. Partnerské programy divizí EMC, společnosti VMware, VCE a Pivotal, zůstanou i nadále nezávislé a tím pádem nepodléhají změnám programu EMC Business Partner.