Electro World vzdoruje Covidu, online nákupy vzrostly o více něž 200 %

25. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Electro World)
Společnost Electro World kvůli vládním opatřením souvisejícím s pandemií choroby Covid-19 uzavřela k 22. říjnu 2020 svoje prodejny a zaměřila se na čistě on-line prodej. Ačkoliv o jejím firemním e shopu řada zákazníků donedávna ani nevěděla, situace se rapidně změnila.

Zavření prodejen se na fungování webu společnosti projevilo takřka okamžitě. Došlo totiž k meziročnímu navýšení návštěvnosti o téměř 100 % a současně k meziročnímu navýšení obratu e-shopu o více než 200 %. Přesto web výpadek kamenných prodejen stále zcela kompenzovat nedokáže. A to i když průměrná platba zůstala zhruba stejná jako dříve – jeden zákazník v obchodě utratí zhruba 6 tisíc korun. Zároveň se meziročně o zhruba 20 % navýšil objem času stráveného na webu.

Informace k aktuální situaci přehledně

Electro Worldu ve druhé vlně pandemie pomohla příprava z jarního uzavření prodejen v průběhu března a dubna 2020. Kromě on-line prodeje se společnost Electro World přirozeně zaměřila také na on-line marketing a svoje investice do displejové reklamy a výkonnostních kampaní oproti běžnému stavu navýšila na dvojnásobek.

Přesto to jako firma zaměřená primárně na retailový prodejní kanál nemáme úplně jednoduché. On-line prodej totiž nedokáže vykompenzovat výpadek prodejen, což znamená, že obratu jako v loňském roce letos rozhodně nedosáhneme,“ uvedl Tomáš Kovářík, marketing manager společnosti Electro World.

Daří se smartphonům, notebookům i grafickým tabletům

Na internetovém obchodě www.electroworld.cz celkově nejvíce táhne segment smartphonů. Tomu pomohlo hlavně představení a začátek prodeje modelů Apple iPhone 12. Výrazný nárůst zaznamenala také kategorie notebooků, což zřejmě bylo způsobeno především hromadným přechodem na home office a domácí výuku. Daří se i televizím, u kterých však oproti předchozím měsícům došlo k útlumu, a to vzhledem k dokončení přechodu na DVB-T2.

Za skokana roku lze považovat kategorii grafických tabletů (například One by Wacom M), které v meziročním srovnání rostly 18×, což je přičítáno přesunu kancelářských pracovníků k práci z domova. To samé se týká i webkamer se 17× meziročním růstem. Čtyřikrát pak oproti stejnému období v loňském roce vyrostly čističky vzduchu, třikrát headsety.s

Podobné články

Geetoo Holding přebírá společnost Data Force

25. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Geetoo Holding)
Technologická skupina Geetoo Holding investující do IT, dosáhla dohody se zakladateli společnosti Data Force, významného poskytovatele služeb v oblasti ukládání, zálohování, archivace a virtualizace dat, ale také IT správy, automatizace, monitoringu a kontejnerizace. Čtěte více

Značka TrueCam končí, přechází pod LAMAX

22. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LAMAX)
Oblíbené autokamery TrueCam přechází pod značku LAMAX. Ta bude dál pokračovat v jejich vývoji, kdy zúročí své bohaté zkušenosti s výrobou spotřební elektroniky. Čtěte více

Nový Red Hat OpenShift AI zvyšuje škálovatelnost a přizpůsobivost umělé inteligence

21. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Red Hat)
Nejnovější verze platformy Red Hat OpenShift AI pro umělou inteligenci a strojové učení umožňuje podnikům ve velkém rozsahu vytvářet a poskytovat aplikace s podporou AI v hybridním cloudu. Platforma Red Hat OpenShift AI 2.15 je navržena tak, aby poskytovala větší flexibilitu i možnosti ladění a sledování, což pomáhá urychlit inovace a zajistit provozní konzistenci AI/ML. Čtěte více

QNAP přislíbil dlouhodobou podporu operačních systémů QTS 5.2 a QuTS hero h5.2

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: QNAP)
Společnost QNAP potvrdila svůj závazek v oblasti spolehlivosti produktů a spokojenosti zákazníků a oznámila dlouhodobou podporu (Long-Term Support, LTS) pro své operační systémy QTS 5.2 a QuTS hero h5.2. Čtěte více