Electro World vzdoruje Covidu, online nákupy vzrostly o více něž 200 %
Zavření prodejen se na fungování webu společnosti projevilo takřka okamžitě. Došlo totiž k meziročnímu navýšení návštěvnosti o téměř 100 % a současně k meziročnímu navýšení obratu e-shopu o více než 200 %. Přesto web výpadek kamenných prodejen stále zcela kompenzovat nedokáže. A to i když průměrná platba zůstala zhruba stejná jako dříve – jeden zákazník v obchodě utratí zhruba 6 tisíc korun. Zároveň se meziročně o zhruba 20 % navýšil objem času stráveného na webu.
Informace k aktuální situaci přehledně
Electro Worldu ve druhé vlně pandemie pomohla příprava z jarního uzavření prodejen v průběhu března a dubna 2020. Kromě on-line prodeje se společnost Electro World přirozeně zaměřila také na on-line marketing a svoje investice do displejové reklamy a výkonnostních kampaní oproti běžnému stavu navýšila na dvojnásobek.
„Přesto to jako firma zaměřená primárně na retailový prodejní kanál nemáme úplně jednoduché. On-line prodej totiž nedokáže vykompenzovat výpadek prodejen, což znamená, že obratu jako v loňském roce letos rozhodně nedosáhneme,“ uvedl Tomáš Kovářík, marketing manager společnosti Electro World.
Daří se smartphonům, notebookům i grafickým tabletům
Na internetovém obchodě www.electroworld.cz celkově nejvíce táhne segment smartphonů. Tomu pomohlo hlavně představení a začátek prodeje modelů Apple iPhone 12. Výrazný nárůst zaznamenala také kategorie notebooků, což zřejmě bylo způsobeno především hromadným přechodem na home office a domácí výuku. Daří se i televizím, u kterých však oproti předchozím měsícům došlo k útlumu, a to vzhledem k dokončení přechodu na DVB-T2.
Za skokana roku lze považovat kategorii grafických tabletů (například One by Wacom M), které v meziročním srovnání rostly 18×, což je přičítáno přesunu kancelářských pracovníků k práci z domova. To samé se týká i webkamer se 17× meziročním růstem. Čtyřikrát pak oproti stejnému období v loňském roce vyrostly čističky vzduchu, třikrát headsety.s