E-shopy rozesílají rekordní počet SMS
Celkový počet marketingových, notifikačních a informačních SMS rozeslaných v posledním čtvrtletí letošního roku – tedy zejména ve vánočních kampaních, bude asi 140 milionů. Jen e-shopy se na jejich objemu podílí ze zhruba 17 %. Listopad je navíc měsícem, kdy je rozesíláno nejvíce obchodních zpráv z celého roku – více než čtvrtina celoročního objemu. Druhý nejexponovanější měsíc, prosinec, je zastoupen 18 %.
Podle Ondřeje Švrčka, obchodního ředitele společnosti Neogenia, může nárůst obchodních SMS v e-commerce značit až 50% nárůst vánočních obratů pro velké e-shopy.
„Zákaznický servis v podobě SMS zpráv zajišťují především velké e-shopy, které zároveň vykazují největší nárůst notifikačních zpráv – těmi můžou být například informace o dokončení objednávky nebo vyzvednutí zboží. Právě notifikační SMS zprávy jsou důkazem o tom, že v meziročním srovnání probíhá výrazně více transakcí než v loňském roce. V letošním roce je očekáván další nárůst zákazníků, kteří v e-shopech nakupují prostřednictvím svých mobilních zařízení. V tomto ohledu tedy mohou být SMS zprávy plnohodnotným akvizičním kanálem,“ vysvětlil Švrček.