Dovolené znamenají zvýšené riziko ztráty firemních dat

3. 8. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Safetica Technologies)
Až třetina zaměstnanců plánuje být pro své klienty a kolegy dostupná i během letní dovolené. Vedle pohotovosti na telefonu se stále častěji počítá také s připojením k internetu a firemní poště. Lidé, kteří si berou práci i na dovolenou, výrazně zvyšují riziko odcizení citlivých firemních dat, ať již při ztrátě samotného zařízení, nebo například kvůli připojení přes nezabezpečenou Wi-Fi síť.

Být na dovolené „na příjmu“ se už v řadě firem stalo standardem a stále častěji se vedle mobilu v pohotovosti očekává i schopnost připojit se včas k internetu nebo najít a zpracovat potřebné informace ve svém počítači.

„Musíme si navíc uvědomit, o koho jde. Práci se ve volném čase věnují obvykle například projektoví manažeři, vyšší a střední management nebo IT pracovníci v „pohotovosti“. A ti všichni mají ve svých počítačích nebo na přenosných zařízeních uloženo mnoho citlivých dat,“ řekl k tomu Jakub Mahdal, ředitel společnosti Safetica Technologies.

Počet ohrožených firemních zařízení ještě narůstá, když vezmeme v potaz, že možnost využívat firemní mobil či počítač pro soukromé účely patří k běžným firemním benefitům.

„Stačí, když si zaměstnanec vezme notebook na dovolenou třeba kvůli stahování fotek nebo sledování filmů a připojí se s ním na nezabezpečenou hotelovou wi-fi síť. Druhým typickým prázdninovým příkladem je ztráta USB disků nebo mobilů, které přitom vůbec nemusí být firemní – přes 80 % lidí si totiž pracovní složky stahuje na soukromá přenosná zařízení,“ uvedl příklady nevhodného nakládání s citlivými daty Jakub Mahdal a dodal, že v dřívějším průzkumu devět z deseti respondentů odpovědělo, že v případě nálezu USB disku nebo notebooku se pokusí zjistit, jaké informace jsou v něm uloženy a zda by je nemohl využít pro svůj prospěch.

Mezi další rizika spojené s letním obdobím patří internetové kavárny, kam si svůj pracovní e-mail často zajdou zkontrolovat ti, kdo firemní počítač na dovolenou nevozí. Firmy by proto měly k ochraně svých dat přistupovat zodpovědně a zajistit, aby se citlivá data dostala skutečně jen do vhodně zabezpečených zařízení.

Bezpečnost informací je často stále přehlíženou oblastí. Firmy si neuvědomují, že jejich data jsou to nejcennější, co mají. Zaměstnanci je často nevědomky vystavují zbytečnému riziku, a proto je důležité mít ve firmách nasazený potřebný software a procesy.

Štítky: 
Bezpečnost, Safetica Technologies

Podobné články

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více