Digitální tisk tapet od Canonu posouvá hranice interiérového designu
Na začátku nápadu bylo pět osobitých přání českých zadavatelů pro pět různých interiérů, kterých se chopilo pět tvůrců se svými kreativními vizemi. Výsledkem je pět unikátních tapetových projektů od mateřských škol přes atypický byt až po známé pražské divadlo.
„Oslovili jsme známé tvůrce a instituce, ale třeba i „obyčejné“ mateřské školy, a v průběhu uplynulého roku společně vytvořili pětici netradičních tapetových variací na rozličná témata. Tyto návrhy jsou silnější než tisíc slov o možnostech digitálního tisku ve službách interiérového designu. Věříme, že dokážeme inspirovat mnoho tvůrců i jejich zákazníků,“ uvedla Eva Kučmášová, šéfka komunikace společnosti Canon ve střední Evropě.
Podmanivý svět zvířat i záměrný minimalismus
Zářným příkladem tapetového projektu, který nezůstal při zemi, je mateřská škola v pražských Řepích, jejíž vedení si přálo zkrášlit nevzhledný prostor před terapeutickou místností, která je určena hlavně pro děti se zdravotním postižením. Pro navození správné atmosféry bylo potřeba použít hravý motiv, který zaujme pozornost dětí. Výsledná tapeta s mnoha zvířaty a barvami, za níž stojí grafici a tiskaři Canonu, přesně takové zadání splnila a ze tří stěn udělala u dětí oblíbený podmořský svět, který dokáže zabavit a zklidnit.
Zcela jiný přístup zvolili v Mikrojeslích První krůčky na Vinohradech. Ředitelka si přála do herny umístit uklidňující a méně expresivní tapetu, která souzní s učením feng-šuej spočívajícím v harmonizaci životního prostředí člověka. „Museli jsme upustit od našich osvědčených designových postupů a přemýšlet nad psychologickou rolí, kterou tapeta bude hrát v prostoru dětské herny. Cílem nebylo upoutat pozornost, ale spíše podprahově dotvořit celkové harmonické vyznění herničky mikrojeslí. Výslednému dojmu velmi pomohl decentní matný materiál s vysokou denzitou, na který odborníci z Canonu tapetu vytiskli,“ řekla architektka Kristýna Bělohradská.
Pestrou škálu kreativních možností, které se otevírají s digitálním tiskem Canonu a inkousty UVgel, podtrhuje realizace pro MŠ Hellichova. Předlohou pro tapetu byl obraz nazvaný Domov brouka, jehož autory jsou malířka Lucie Crocro a sochař Michal Bouzek z uměleckého studia Femancipation. Ti chtěli navázat na předchozí aktivity Petřínské iniciativy, Werichovy vily, Českého muzea hudby, Městské části Praha 1 a přírodovědců souvisejících s bojem za záchranu vzácných živočišných druhů na Petříně.
Umělecké dílo, které ožilo
Vizuálně nejvýraznější je tapeta v atypickém bytě v obci Skalsko ve středních Čechách. Její předlohou byl originální obraz „Leda“ rovněž od Lucie Crocro. Ta využila motivy z děl Gustava Klimta „Danae“ a „Hudba“.
Obraz bylo nutné odborně přefotit ve vysokém rozlišení a následně s využitím nejmodernějších technologií přenést na velkoformátovou tapetu. Ta se nachází ve vstupním obytném projektu, který slouží jako hlavní společenská část domu určená pro setkávání s přáteli. Majitelé odmítli vybírat z nabídky existujících vzorů a svůj domov chtěli raději vyzdobit unikátní dekorací, která bude „pouze jejich“.
„Dominantní stěnu jsme si přáli pojmout jako velké originální plátno s patrnými tahy štětce. Inspiraci Klimtem jsme zvolili mimo jiné pro barevnost jeho děl, která koresponduje s pískovcovou masivní stěnou a dotváří tak přírodní atmosféru řešeného prostoru,“ říká majitelka domu designérka Petra Beckerová.
Divadelní legendy na stráži
Tapety vytištěné pomocí technologie Canon UVgel Wallpaper Factory našly své trvalé místo i v Divadle Bez zábradlí. Zachycují známé herce v čele s Karlem Heřmánkem nebo Jiřím Bartoškou v jejich neslavnějších rolích a staly se součástí výzdoby u příležitosti 30. narozenin této pražské scény.
„Smyslem tapet je kromě estetického vizuálního účinku představit trojici divadelních představení, jež spoluvytvářely historii Divadla Bez zábradlí. Jsou to Hráči s Karlem Heřmánkem, Zdeňkem Žákem, Oldřichem Kaiserem a Josefem Cardou, Revizor s Vladimírem Dlouhým nebo nejslavnější role Karla Heřmánka a Jiřího Bartošky ve hře Jakub a jeho pán,“ říká ředitel Divadla Bez zábradlí Josef Heřmánek.
Digitální tisk osobitosti meze neklade
Smyslem všech zmíněných realizací bylo ukázat největší přednosti technologie Canon UVgel Wallpaper Factory, kterými jsou nekonečné možnosti personalizace tapet, rozměrová stabilita jednotlivých pruhů a konzistentní barevnost, které pomohou zajistit bezchybné spasování do ideální výsledného obrazu.
Canon u svých tapet garantuje také fotorealistickou kvalitu, bezzápachovost tisku, odolnost vůči poškrábání nebo snadnou omyvatelnost. Inkoust UVgel má také certifikát zdravotní nezávadnosti, díky čemuž mohou být tisky použity dokonce v citlivých interiérech.
Řešení ocení především architekti a interiéroví designéři, kteří tak do rukou získávají jednoduchý nástroj pro oživení svých projektů bez omezení kreativních vizí. Ti oceňují i kombinaci široké škály barev se sametově matným provedením nebo možnost tisknout v malých objemech a neporovnatelně rychleji než u konkurenčních řešení, o analogu nemluvě.
„Když se podíváme na všechny unikátní tapety, vidíme rozmanitost, kterou technologie Canonu nabízí. Díky ní si může nechat udělat jedinečnou interiérovou dekoraci na míru opravdu každý. Existuje nekonečné množství potenciálních kreativních návrhů, ale i nepřeberné množství potisknutelných materiálů, které dokážou splnit nejpřísnější požadavky i nejosobitější přání a zároveň jsou hned po tisku okamžitě připraveny k lepení a užívání,“ uzavřela Eva Kučmášová.