Dellu se v ČR dařilo v prodeji datových úložišť, monitorů i počítačů
Růst v segmentu počítačů a notebooků
Prodeje počítačů komerčním zákazníkům meziročně rostly a s celkovým 17,6% podílem na trhu se v uplynulém kvartálu po delší době dostala na druhou pozici před Lenovo. Česká pobočka tak byla nejúspěšnější v regionu. Ještě lépe si vedla u spotřebitelských zařízení, kde se jako jediná držela v zelených číslech a v meziročním i kvartálním srovnání překonala 30% hranici růstu. Za úspěch vděčí především notebookům, dobře si však vedla také v prodeji monitorů. Růstu dosáhla i přesto, že nabídka v oblasti nejlevnějších zařízení je výrazně menší než u ostatních výrobců. S velkým odstupem byl Dell druhý také v prodeji pracovních stanic s 31% podílem na trhu.
Jednička v prodeji monitorů
Dellu se vedlo i na trhu s monitory. V České republice se umístil první s 16,3% podílem na trhu. V regionu EMEA obhájil pozici jedničky před HP a LG a po uplynulém čtvrtletí je jediným z tří hlavních dodavatelů, jehož tržní podíl rostl bez přestání čtyři čtvrtletí za sebou. V komerční oblasti byl dokonce jedničkou po celých osm čtvrtletí v řadě, nyní na více než 85 % evropských trhů včetně českého.
Číslo jedna na trhu datových úložišť
Po dlouhodobém růstu v oblasti mid-range a malých datových úložišť dosáhl Dell s podílem 19 % ve třetím kvartále poprvé na pozici číslo jedna. Na trhu se servery docílil s velkým náskokem největšího meziročního růstu – 20,8 % – a s konečným 35% podílem na trhu se tak téměř dotáhl na HP. Trvalého růstu obratu i podílu na trhu firma dosahuje také v oblasti síťových prvků, a to zejména v oblasti datových center.
Údaje vyplývají ze statistik IDC.