ComGate opt-out: ochrana před nevyžádanými hovory
Lidé, kteří o nabídku zboží či služeb po telefonu nestojí, mají možnost požádat svého telefonního operátora (poskytovatele služeb elektronických komunikací), aby jejich nesouhlas s telemarketingovým oslovováním zdarma vyznačil u jejich telefonního čísla ve veřejném telefonním seznamu. Poskytovatelé telemarketingu mají povinnost toto jejich rozhodnutí respektovat.
„To však bylo dosud v běžné praxi telemarketingových firem víceméně nemožné, protože neexistoval ucelený seznam čísel, na která se s nabídkou telemarketingu nesmí volat. Telemarketingové společnosti se tak vystavovaly riziku, že osloví někoho, kdo požádal o zákaz takového hovoru, ale také riziku finančního postihu. Pomocí služby opt-out se těchto rizik zbaví,“ řekl Filip Ulík, marketingový manažer společnosti ComGate.
Registr opt-out nyní obsahuje čtvrt milionu telefonních čísel a jedním z prvních velkých zákazníků, kteří tuto službu začali využívat, je společnost Telefónica O2.
Firmy, které budou mít zájem zkontrolovat databáze telefonních čísel, jež hodlají oslovit, budou moci využít služby webové stránky www.opt-out.cz. Systém vyhodnotí zadaný seznam čísel a vrátí jej očištěný o čísla osob, které si nepřejí být osloveny.