Chytré předání od DPD zajistí e-shopům zpětnou vazbu od zákazníků

27. 5. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští na českém trhu službu Chytré předání. Díky ní mohou e-shopy využít další prodejní kanál a získat zpětnou vazbu od zákazníků.
Foto: Freeimages.com

Zatímco v kamenných obchodech je osobní styk se zákazníky samozřejmostí, provozovatelé e-shopů tuto výhodu dosud neměli. Společnost DPD se proto rozhodla, že pomůže novým způsobem propojit e-shopy s příjemci zásilek a prostřednictvím svých kurýrů jim umožní dozvědět se o zákazníkovi více.

Jak to funguje?

Kurýr při předání zásilky využívá skenovací zařízení, na kterém se může zobrazit text v podobě otázek s různým obsahem. Pomocí skeneru lze například provést průzkum a zjistit, jak byl zákazník spokojen s nákupem. Další možností je prodej dodatečného zboží e-shopu na základě preferencí nebo potřeb zákazníka zjištěných při doručení. Skener dále může zobrazit důležité informace a pokyny pro doručení a vyzvednutí zásilky nebo multimediální obsah, například logo firmy s poděkováním. Výsledky jsou následně e-shopu na pravidelné bázi reportovány.

„Spolupráce s e-shopy je pro nás velmi důležitá, a to nejen co se týče přepravy jako takové. Za zajímavou považujeme také oblast podpory prodeje, ve které se snažíme pravidelně přicházet s novinkami, jež e-shopům zjednoduší práci se zákazníkem a přinesou jim nové možnosti,” řekl Ondřej Vaňha, výkonný ředitel DPD CZ.

„Od projektu očekáváme více informací o zkušenostech a preferencích našich zákazníků. Chceme zjišťovat jejich spokojenost a rozpoznat potenciál pro další nákupy“vysvětlil Marek Ingr, tiskový mluvčí Euronics.

Chytré předání v současné době běží jako pilotní projekt.

Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více