Chytré předání od DPD zajistí e-shopům zpětnou vazbu od zákazníků
Zatímco v kamenných obchodech je osobní styk se zákazníky samozřejmostí, provozovatelé e-shopů tuto výhodu dosud neměli. Společnost DPD se proto rozhodla, že pomůže novým způsobem propojit e-shopy s příjemci zásilek a prostřednictvím svých kurýrů jim umožní dozvědět se o zákazníkovi více.
Jak to funguje?
Kurýr při předání zásilky využívá skenovací zařízení, na kterém se může zobrazit text v podobě otázek s různým obsahem. Pomocí skeneru lze například provést průzkum a zjistit, jak byl zákazník spokojen s nákupem. Další možností je prodej dodatečného zboží e-shopu na základě preferencí nebo potřeb zákazníka zjištěných při doručení. Skener dále může zobrazit důležité informace a pokyny pro doručení a vyzvednutí zásilky nebo multimediální obsah, například logo firmy s poděkováním. Výsledky jsou následně e-shopu na pravidelné bázi reportovány.
„Spolupráce s e-shopy je pro nás velmi důležitá, a to nejen co se týče přepravy jako takové. Za zajímavou považujeme také oblast podpory prodeje, ve které se snažíme pravidelně přicházet s novinkami, jež e-shopům zjednoduší práci se zákazníkem a přinesou jim nové možnosti,” řekl Ondřej Vaňha, výkonný ředitel DPD CZ.
„Od projektu očekáváme více informací o zkušenostech a preferencích našich zákazníků. Chceme zjišťovat jejich spokojenost a rozpoznat potenciál pro další nákupy“vysvětlil Marek Ingr, tiskový mluvčí Euronics.
Chytré předání v současné době běží jako pilotní projekt.