Česká konkurence pro NVIDIA Geforce NOW? AppOnFly bude streamovat hry

19. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČMIS)
Vzniká v Česku konkurence pro globálně úspěšnou herní službu NVIDIA GeForce NOW? Možná ano. Služba AppOnFly zakladatele Václava Svátka, známá streamováním byznys aplikací, se totiž vydává novým směrem. Nabídne totiž streaming her.

Výhodou připravované služby má být na rozdíl od řešení společnosti NVIDIA levnější pay-as-you-go model založený na principu sdílení grafického výkonu majitelů PC v síti. Uživatelé tak budou moci sdílet svůj GPU výkon v síti, nebo naopak využívat výkon jiných uživatelů. Navíc má být nabídka her na rozdíl od GeForce NOW zcela v rukou uživatele – není omezená výběrem poskytovatele, a hráč si tak bude moci nainstalovat a hrát hru, jakou chce. Společnost proto nyní významně rozšiřuje svůj tým, do kterého nabírá analytiky, testery, designéry i role v marketingu.

„Oblast herního streamingu stále nedosáhla svého plného potenciálu. Navíc jí dominuje jen jedna služba, která má své omezení. Víme, že poptávka po vysoce kvalitním cloud gamingu stále stoupá, a chceme tento stav nabourat. Naše platforma nabídne hráčům možnost hrát, ale i sdílet výkon jejich počítačů pro jiné hráče. Tento systém ve výsledku umožní, že uživatelé budou moci hrát jakoukoli hru, kterou si nainstalují, a nebudou omezeni nabídkou konkrétního počtu her. Model pay-as-you-go je navíc vyjde výrazně levněji,‘‘ vysvětlil zakladatel AppOnFly Václav Svátek.

V případě služeb jako NVIDIA GeForce NOW musejí hráči platit fixní měsíční částku, díky které obdrží přístup k 1 500 hrám. Pay-as-you-go model AppOnFly má hráče vyjít levněji, protože budou platit jen za konkrétní čas strávený hraním. Nový model se má navíc vyhnout také latenci způsobené vzdáleností mezi servery, na kterých hry běží, a počítačem hrajícího uživatele.

Velký tým pro velkou výzvu

AppOnFly tak nyní hledá kandidáty pro širokou škálu pozic: analytiky softwarového vývoje, testery, designéry, ale i marketingové a HR specialisty. „Cílem je nastavit nové standardy v oblasti cloud gamingu. Klíčem k našemu úspěchu je vybudovat top tým nadšených profesionálů a myslím, že nabízíme velkou příležitost pro ty, kteří mají vášeň pro herní průmysl a chtějí se podílet na vývoji skutečně nové služby,‘‘ uvedl Svátek.

AppOnFly, založený generálním ředitelem ČMIS Václavem Svátkem, se od svého vzniku v roce 2013 zaměřoval výlučně na streamování byznys aplikací. Myšlenka rozšířit AppOnFly o herní cloud službu ale vzešla také právě ze zkušenosti s původním streamováním aplikací. To totiž začaly používat americké děti k hraní na multiplayerové platformě Roblox.

Podobné články

Trh s herními počítači a monitory se ve 2. čtvrtletí 2024 zotavil

9. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej herních počítačů zaznamenal podle IDC ve druhém čtvrtletí 2024 mírné meziroční oživení o 2,4 %. Dodalo se přibližně 10,6 milionu kusů zařízení. Robustní růst si ve sledovaném období udržel také segment herních monitorů dodávky dosáhly téměř 6,5 milionu kusů a meziročně vzrostly o 35 %. Čtěte více
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více

Herní konzole před počítači upřednostňuje 64 % nakupujících

18. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART se letos pro herní počítač rozhodlo 36 % nakupujících. Zbylých 64 % upřednostnilo herní konzoli. Počítačovému gamingu se ale možná blýská na lepší časy, protože prodeje herních PC letos meziročně vzrostly řádově o 20 %. Hlavní výhoda herních konzolí nadále zůstává v oblasti ceny. Čtěte více