Česká konkurence pro NVIDIA Geforce NOW? AppOnFly bude streamovat hry
Výhodou připravované služby má být na rozdíl od řešení společnosti NVIDIA levnější pay-as-you-go model založený na principu sdílení grafického výkonu majitelů PC v síti. Uživatelé tak budou moci sdílet svůj GPU výkon v síti, nebo naopak využívat výkon jiných uživatelů. Navíc má být nabídka her na rozdíl od GeForce NOW zcela v rukou uživatele – není omezená výběrem poskytovatele, a hráč si tak bude moci nainstalovat a hrát hru, jakou chce. Společnost proto nyní významně rozšiřuje svůj tým, do kterého nabírá analytiky, testery, designéry i role v marketingu.
„Oblast herního streamingu stále nedosáhla svého plného potenciálu. Navíc jí dominuje jen jedna služba, která má své omezení. Víme, že poptávka po vysoce kvalitním cloud gamingu stále stoupá, a chceme tento stav nabourat. Naše platforma nabídne hráčům možnost hrát, ale i sdílet výkon jejich počítačů pro jiné hráče. Tento systém ve výsledku umožní, že uživatelé budou moci hrát jakoukoli hru, kterou si nainstalují, a nebudou omezeni nabídkou konkrétního počtu her. Model pay-as-you-go je navíc vyjde výrazně levněji,‘‘ vysvětlil zakladatel AppOnFly Václav Svátek.
V případě služeb jako NVIDIA GeForce NOW musejí hráči platit fixní měsíční částku, díky které obdrží přístup k 1 500 hrám. Pay-as-you-go model AppOnFly má hráče vyjít levněji, protože budou platit jen za konkrétní čas strávený hraním. Nový model se má navíc vyhnout také latenci způsobené vzdáleností mezi servery, na kterých hry běží, a počítačem hrajícího uživatele.
Velký tým pro velkou výzvu
AppOnFly tak nyní hledá kandidáty pro širokou škálu pozic: analytiky softwarového vývoje, testery, designéry, ale i marketingové a HR specialisty. „Cílem je nastavit nové standardy v oblasti cloud gamingu. Klíčem k našemu úspěchu je vybudovat top tým nadšených profesionálů a myslím, že nabízíme velkou příležitost pro ty, kteří mají vášeň pro herní průmysl a chtějí se podílet na vývoji skutečně nové služby,‘‘ uvedl Svátek.
AppOnFly, založený generálním ředitelem ČMIS Václavem Svátkem, se od svého vzniku v roce 2013 zaměřoval výlučně na streamování byznys aplikací. Myšlenka rozšířit AppOnFly o herní cloud službu ale vzešla také právě ze zkušenosti s původním streamováním aplikací. To totiž začaly používat americké děti k hraní na multiplayerové platformě Roblox.