Češi v zahraničí hlavně smskují a loví Wi-Fi zdarma

28. 8. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ušetřeno.cz)
Mobilní telefon si s sebou do zahraničí bere 92 % Čechů. K čemu ho v cizině používají? Vedou focení, SMSky a připojení na Wi-Fi. Placené služby zaostávají.

Drtivá většina Čechů neopouští republiku bez mobilního telefonu. Jen 63 % z nich však má v telefonu aktivovaný roaming, a může tedy telefon v zahraničí plnohodnotně využívat. Překvapivě velká část dotázaných (12 %) uvedla, že vůbec neví, zda roaming aktivovaný mají či nikoli. Zbývající čtvrtina roaming aktivovaný nemá.

Nejčastější činností, ke které Češi telefon v zahraničí využívají, je jednoznačně focení, které uvedly dvě třetiny dotázaných. Oblíbený je také poslech hudby a offline navigace. Často uváděnou činností je brouzdání po internetu, které mezi hlavními činnostmi uvedlo 60 % lidí. Internet ale využívají pouze v případě bezplatného přístupu na Wi-Fi - ten je podmínkou pro 72 % dotázaných. Připojení přes data využívá pouze šest procent lidí a celá pětina respondentů navíc uvedla, že si raději poradí bez internetu, než aby řešila, kde a jak se připojit.

Z placených služeb vede jednoznačně posílání SMS, které hojně využívá 65 % dotázaných. Avšak i u SMS téměř polovina respondentů uvedla, že je v zahraničí využívá výrazně méně než doma. To ostatně platí i pro ostatní placené služby, jako je odchozí a příchozí volání, které v zahraničí respondenti výrazně omezují.

Zdrženlivost Čechů ve využívání placených mobilních služeb v zahraničí souvisí s cenami roamingu, které většina dotázaných považuje za příliš vysoké,“ vysvětlil David Nevečeřal z Ušetřeno.cz. Například cenu za volání v zahraničí označilo za spíše drahou až nestydatou téměř 70 % respondentů. Přiměřená či nízká přijde pouhé pětině z nich. S cenou dat je situace podobná – za vysokou ji považuje 75 % respondentů, za přiměřenou či nízkou jen čtyři procenta.

Celých 40 % respondentů navíc přiznalo, že byli v minulosti nemile překvapeni účtem za telefon, který jim po dovolené v zahraničí přišel. Devět procent z nich pak tento nepříjemný šok zažívá podle svých slov prakticky po každé cestě do zahraničí.

Podle Davida Nevečeřala z Ušetřeno.cz výsledky potvrzují fakt, že se Češi o služby, za které platí, příliš nezajímají nebo jim dobře nerozumějí. „Je to stejné jako s volbou běžného tarifu, kdy lidé neví, proč a za co platí, a pak bohužel výrazně přeplácí,“ doplnil Nevečeřal.

Podobné články

Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Doogee představilo odolný smartphone s nočním viděním a dvojicí displejů

14. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Doogee)
Společnost Doogee doplnila svou řadu S o odolný chytrý telefon S200 5G, který svým uživatelům nabídne maximální spolehlivost a výdrž i v těch nejextrémnějších podmínkách. Nový model dále nabídne například kameru s nočním viděním nebo sekundární displej na zádech telefonu. Čtěte více

Motorola: chytrý telefon ThinkPhone (2025)

13. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Motorola)
Společnost Motorola představila novou generaci telefonu ThinkPhone určeného pro podnikatele a firemní uživatele. Telefon s pokročilými bezpečnostními funkcemi a softwarem, který bez problémů spolupracuje s počítači Lenovo ThinkPad, byl navržen pro zákazníky, kteří potřebují hardwarovou spolehlivost bez toho, aniž by obětovali efektivitu a funkčnost. Čtěte více
Lukáš Knotte, country manager Infinixu pro ČR a SR

Infinix prodal za dva roky působení na českém a slovenském trhu téměř 130 tisíc smartphonů

26. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Infinix)
Značka Infinix se etablovala na českém a slovenském trhu. Za dva roky se prodalo přes 126 000 kusů všech modelů čínského výrobce, který se tak pevně usadil na pátém místě prodejnosti. Oblibu si získal především inovativními technologiemi pro rychlé nabíjení, bohatým obsahem balení, ale hlavně skvělým poměrem cena/výkon. Čtěte více