Češi na slevových portálech loni utratili o 61 % více peněz

15. 1. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Slevin.cz)
I přes skeptické pohledy slevový trh v roce 2012 téměř dosáhl předpovídané výše obratu 3 miliardy korun, kdy v polovině roku útrata činila 1,1 miliardy, přičemž hlavní dvě sezony dovolené a Vánoce se teprve blížily.
Foto: Sxc.hu

Vůbec nejúspěšnějším měsícem z hlediska obratu byl listopad, tehdy lidé na slevových portálech utratili přes 360 milionů Kč, především nákupem vánočních dárků. Ani na samotný Štědrý den zákazníci nezaháleli a na poslední chvíli ještě sháněli dárky, takže se vouchery prodávaly po celý den – nejvíce mezi 9. a 16. hodinou. Nicméně ještě kolem 18. hodiny se vouchery prodávaly po stovkách.

Opět se nám osvědčilo, že nejsilnější období jsou právě Vánoce a hned v závěsu za nimi období dovolených. Tento segment vzrostl více než o polovinu. Nicméně pozici jedničky si stále drží sekce Zboží jak v počtu nabídek, tak v počtu obratu. V roce 2012 nově vznikla sekce móda, která bude nadále nabírat na důležitosti,“ uvedl Michal Menšík, jednatel slevového agregátoru Slevín.cz.

I přes výrazný nárůst tržeb však došlo k pročištění trhu – konsolidaci, kdy z průměrného počtu 170 aktivních portálů (v platební platformě PayLo) v roce 2011 bylo v prosinci 2012 konečných 120. Slevové portály dále začaly nepřímo konkurovat klasickým e-shopům, a to zejména o Vánocích. Svědčí o tom výrazný nárůst v kategoriích jako zboží a móda, které posílily o 50 – 60 %.

„Díky pokračující konsolidaci trhu je čím dál více kladen obrovský důraz na přidanou hodnotu směrem k nakupujícím. Ať už se jedná o rozhraní slevových portálů, zákaznickou linku, pojištění nabídek, ověřování kvality nabídek nebo lepší a přehlednější třídění, všechny portály si uvědomují obrovský konkurenční boj, a tak v průběhu roku investovaly nemalé finanční i lidské prostředky do zákaznického servisu,“ dodal Michal Menšík.

Štítky: