Češi dominují v online hrách

13. 12. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: ISFE)
Organizace ISFE zveřejnila výsledky průzkumu zaměřeného na videohry. Zapojilo se do něj téměř 15 000 respondentů z 16 evropských zemí, včetně České republiky. Ze závěrečné zprávy mimo jiné vyplývá, že tuzemští hráči vedou v oblibě hraní online. Věkové symboly na krabicích zajímají pouze jednu třetinu z nich.

Zatímco evropský průměr mezi hráči na všech platformách je 81 procent, Češi vedou žebříček s 90 procenty hráčů, kteří hrají hry přes internet. Naopak, co se týče využívání systému věkového hodnocení her PEGI, dopadli čeští hráči nejhůře z celé Evropy. Věkové symboly PEGI na krabicích od her bere při nákupu v úvahu pouze 28 % z nich. Obsahové symboly, které se objevují na zadní straně krabic pak sleduje 16 % hráčů v ČR. Evropský průměr je přitom 51, respektive 33 %.

Výsledky průzkumu v oblasti využívání PEGI hodnocení v ČR jsou alarmující,” řekl prezident Asociace herního průmyslu ČR a SR Dušan Benža. „AHP se jako člen ISFE snaží propagovat znalost PEGI všemi prostředky, ale v tomto směru je znát, že cesta k většímu uvědomění českých rodičů bude ještě dlouhá.”

Ve snaze o větší informovanost rodičů provozuje AHP již rok bezplatnou telefonní linku na čísle 800 800 281, na které se mohou rodiče informovat o věkové přístupnosti her, které hrají jejich děti. Asociace rovněž připravuje informační brožuru pro rodiče, kterou bude začátkem příštího roku distribuovat do českých škol a informačních center. Publikace bude k dispozici rovněž zdarma na internetu.

Z průzkumu ISFE přitom vyplývá, že ve většině ostatních ukazatelů se čeští hráči drží v evropském standardu. Hru si v posledním roce koupilo 37 % z nich, 27 % respondentů hraje přibližně jednou týdně a mezi hráči mírně převažují muži (56 %). Výjimkou je rozložení herních platforem, kde se v porovnání s ostatními státy stále projevuje zvýšená popularita hraní na osobních počítačích.

„Výsledky našeho průzkumu nicméně ukazují působivý rozvoj na poli herních technologií,” řekl generální ředitel ISFE Simon Little. „Mobilní a online řešení se vyvíjejí rychlým tempem a hráči všech věkových skupin a obou pohlaví jsou z této nové nabídky nadšeni.”

Průzkum v České republice byl realizován na reprezentativním vzorku 651 respondentů během dvou týdnů v říjnu 2012 se statistickou odchylkou 4,4 %.

Štítky: