Ceny smartphonů jdou dolů, u notebooků a tabletů stagnují

20. 10. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Karsa Technologies)
Podle statistik společnosti Karsa Technologies klesly během uplynulého měsíce ceny předních modelů smartphonů až o 6 %. Jde o postupný trend, který je v rozporu s tradičním zdražováním zboží před vánočními nákupy. U notebooků i tabletů ceny stagnují.
Foto: Freeimages.com

„V období před Vánoci dochází v e-shopech pravidelně ke zdražování produktů. Prodejci využívají toho, že zákazníci nemohou nákupy odložit a dárek musejí pořídit. Výsledky našeho pravidelného monitoringu českých internetových obchodů však vykazují v posledních 30 dnech překvapivé snížení průměrných cen mobilních telefonů. Poslední modely značek iPhone, Samsung Galaxy i Nokia Lumia, které jsou v ČR oficiálně v prodeji, je možné v současné době pořídit až o 6 % levněji, což představuje slevu 454 Kč. Podle našich analýz se nejedná o skokové zlevnění, naopak cena těchto modelů klesala postupně. Bude tedy zajímavé sledovat další vývoj, obzvláště v souvislosti s relativně blízkým uvedením nových modelů iPhone na český trh," řekl Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies.

V analýze byly monitorovány i průměrné ceny 300 notebooků a tabletů. Ty v současné době stagnují, obdobně jako digitální fotoaparáty. Během sledovaného období došlo u těchto kategorií k minimálnímu snížení cen, a sice o 0,7, respektive 0,8 %.

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více