Celosvětový trh s chytrými telefony vzrostl o čtyři procenta na 316,1 milionu kusů
„Díky silnému růstu čínských výrobců, jako jsou vivo, OPPO, Xiaomi, Lenovo a Huawei, vykázal trh s chytrými telefony navzdory globální ekonomické stagnaci svou odolnost,“ uvedl Will Wong, seniorní manažer výzkumu v IDC. „Nicméně, růst byl mezi jednotlivými výrobci nerovnoměrný- Zatímco některé společnosti se potýkaly se zvýšenými náklady na materiál (BOM), jiné těžily z příznivých směnných kurzů na rozvíjejících se trzích, jako je jihovýchodní Asie. Zvláště pozoruhodný byl výkon společnosti vivo, který byl podpořen agresivním uváděním produktů na trh a nízkou srovnávací základnou.“
„Zatímco růst čínských hráčů na rozvíjejících se trzích byl v letošním roce stabilním tématem, společnost Apple se v tomto čtvrtletí rovněž těšila z 3,5% meziročnímu nárůstu dodávek, který byl podpořen silnou poptávkou po starších modelech, ale i po nově uvedených telefonech řady iPhone 16,“ uvedla Nabila Popalová, ředitelka výzkumu v IDC. „Ve 3. čtvrtletí 2024 se starším modelům iPhonu, konkrétně řadě 15, mimořádně dařilo díky intenzivním propagačním akcím a zvýšeným marketingovým aktivitám kolem Apple Intelligence. Navzdory pozvolnému zavádění Apple Intelligence na trzích mimo USA bude Apple v nadcházející vánoční sezóně pokračovat v růstu. Očekává se, že mnoho zákazníků přejde z iPhonu 13, iPhonu 12 a dalších starších modelů na novou generaci s umělou inteligencí.“
Celosvětový prodej smartphonů ve 3. čtvrtletí 2024 (v milionech kusů) | |||||
Výrobce | Prodej 3Q24 | Tržní podíl (%) | Prodej 3Q23 | Tržní podíl (%) | Meziroční změna (%) |
Samsung | 57,8 | 18,3 | 59,5 | 19,6 | -2,8 |
Apple | 56 | 17,7 | 54,1 | 17,8 | 3,5 |
Xiaomi | 42,8 | 13,5 | 41,5 | 13,6 | 3,3 |
OPPO | 28,8 | 9,1 | 27,2 | 8,9 | 5,9 |
vivo | 27 | 8,5 | 22 | 7,2 | 22,8 |
Ostatní | 103,7 | 32,8 | 99,6 | 32,8 | 4,1 |
Celkem | 316,1 | 100 | 303,9 | 100 | 4 |
„Pozici na čele žebříčku největších výrobci si i přes pokles celkového množství prodaných zařízení udržel Samsung. Společnosti se však nadále daří zvyšovat svůj podíl v prémiovém segmentu, protože průměrné ceny se ve čtvrtletí zvýšily díky silnějšímu zastoupení dražších modelů Galaxy s umělou inteligencí,“ uvedl Francisco Jeronimo, viceprezident divize pro klientská zařízení v regionu EMEA v IDC. „Společnost začala zavádět funkce Galaxy AI i do dalších modelů a navíc uvedla na trh nové skládací telefony Galaxy Z Fold6 a Galaxy Z Flip6, což také přispělo k lepším výsledkům v prémiovém segmentu.“