Čechy baví nakupovat přes mobil
Nejčastější místností doma, ve které probíhá 76 % nákupů přes smartphony, je obývací pokoj. „Za obývacím pokojem je oblíbená ložnice – respektive postel, kterou uvedlo 55 % dotázaných. Jedná se o místnosti, kde lidé tráví pravděpodobně nejvíce volného času v domácnosti, proto zde také nakupují nejčastěji,“ přiblížila výsledky průzkumu Michaela Papežová z Aukro.cz a s úsměvem pokračovala: „Shodně pětina uživatelů pak uvedla, že nakupuje v kuchyni a také na poněkud soukromém místě – na záchodě.“
S tabletem doma
Nakupování přes tablety, které se také řadí do kategorie mobilních zařízení, je v zásadě podobné. „Mezi nakupujícími prostřednictvím tabletů však jednoznačně (96 %) převažuje nákup doma. Naopak při čekání na někoho nebo něco si čas krátí nákupem prostřednictvím tabletů pouze 56 % dotázaných,“ uzavírá Michaela Papežová.
Nákupy přes mobilní zařízení zaznamenávají čím dál tím větší oblibu. „Zákazníci na Aukru utratili přes tablety nebo mobilní telefony už více než 170 milionů korun. Nejvíce peněz utratili za počítače a hry, sběratelské kousky nebo starožitnosti, největší počet nákupů se pak uskutečňuje v kategorii s oblečením, obuví a doplňky,“ upřesnila Michaela Papežová a dodala: „Návštěvnost přes mobilní zařízení dosahuje na Aukru více než 9 %. Očekáváme také, že do konce roku budou nákupy přes mobilní zařízení tvořit desetinu obratu Aukra.“
Kde obvykle nakupujete nebo hledáte inspiraci k nákupu přes své mobilní zařízení?* | Přesmobilní telefon | Přestablet |
Doma | 75 % | 94 % |
Při cestování/dojíždění ve vlaku/busu | 51 % | 24 % |
V práci/ ve škole | 50 % | 25 % |
Jinde venku | 33 % | 10 % |
Jiné | 1 % | 0 % |
* Průzkumu se zúčastnili internetoví uživatelé, kteří přes mobilní zařízení uskutečnili alespoň jeden nákup
Kde DOMA nejčastěji nakupujetenebo hledáte inspiraci k nákupu prostřednictvím vašeho mobilního zařízení? | Přesmobilní telefon | Přestablet |
V obývacím pokoji | 76 % | 77 % |
V ložnici/v posteli | 55 % | 49 % |
V pracovně | 29 % | 25 % |
V koupelně/na toaletě | 19 % | 13 % |
V kuchyni | 19 % | 14 % |
Jiné | 2 % | 2 % |