Canon pomocí nového softwaru vylepšuje proces tvorby obsahu pro virtuální realitu

3. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon)
Společnost Canon oznámila aktualizaci svého systému EOS VR. Nejnovější verze softwaru (1.2) zvyšuje výkon a funkčnost při zachování jednoduchosti použití. Nástroj EOS VR Utility i zásuvný modul EOS VR pro Adobe Premier Pro byly aktualizovány s cílem zvýšit efektivitu postprodukčního procesu. Nově je podporován také převod kompatibilních souborů RAW se snímkovou frekvencí až 60p.

Nástroj EOS VR Utility nabízí stejně jednoduché a intuitivní uživatelské rozhraní jako původní software, ale přidává podporu videozáznamů ve formátu RAW. Aktualizace umožňuje tvůrcům pracovat s kompatibilními soubory RAW a provádět v nich úpravy, a to i při vyšší snímkové frekvenci 8K/60p, například z fotoaparátu EOS R5 C. Kombinace 60 sn./s, 8K a vysokého dynamického rozsahu souboru RAW zaručuje vynikající obrazovou kvalitu a plynulý pohyb.

Aby tvůrci obsahu pro virtuální realitu mohli snadněji pracovat s tak velkými soubory, podporuje software EOS VR Utility i EOS VR Plug-in kompatibilní grafické karty. To urychluje zpracování a převod, a tedy celý proces postprodukce.

Software v1.2 poskytuje tvůrcům VR obsahu také větší flexibilitu a řadu nástrojů na podporu jejich pracovních postupů. Nově přidaná podpora formátu HEVC 4:4:4 s 10bitovou barevnou hloubkou v softwaru Windows EOS VR Utility poskytuje více možností pro kodeky při exportu obsahu. Funkce masky objektivu (Windows a Mac) vedle toho eliminuje pohled sousedního objektivu a zároveň prolne okraje snímku, takže odstraňuje další krok při konečné úpravě.

Podobné články

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více

Meta nastavuje v oblasti AR/VR laťku, ale konkurence se teprve formuje

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Po dvou čtvrtletích poklesu se celosvětové dodávky náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu vrátily k růstu. Objem jejich prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostl o 12,8 %. Růst byl z velké části tažen primárně společností Meta. Čtěte více

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více

HTC VIVE spojuje AI s XR technologiemi

10. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC VIVE na veletrhu MWC 2025 v Barceloně odhalila poslední novinky z oblasti virtuální produkce, privátních 5G sítí i XR technologií. XR platforma VIVERSE nově implementuje inovativní AI funkce, které uživatelům usnadní tvorbu virtuálních světů bez nutnosti znalosti programování. Čtěte více