Canon je na podzim a zimu 2013 připraven

29. 8. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon a DCD Publishing)
Canon dokončil integraci s Océ a bude se stěhovat. Na tiskové konferenci navíc představitelé zhodnotili, jak se společnosti v uplynulých měsících dařilo, a představili nové portfolio produktů a služeb, se kterými se bude snažit zaujmout zákazníky v nadcházející sezoně.
Miloš Bejblík, marketingový ředitel společnosti Canon

Úvodní slovo patřilo marketingovému řediteli společnosti Canon Miloši Bejblíkovi, který poslední měsíce označil za období zásadních změn, které ovlivní další vývoj společnosti, přičemž na mysli neměl nic jiného, než integraci společnosti Océ pod „křídla“ Canonu.

Proces integrace obou společností byl zahájen již v roce 2009, měl několik fází a formálně byl zakončen prvního července letošního roku. Významnou změnou, která však teprve přijde, je stěhování do nových prostor v Jankovcově ulici 14 na Praze 7. Společnost na této adrese bude působit od prvního října a kromě kanceláří zde bude mít k dispozici i showroom s rozlohou 300 m2, který bude sloužit divizím kancelářské techniky a produkčního tisku. Jen pro zajímavost si uveďme, že samotný Canon působí na českém trhu již od roku 1994 a své současné sídlo v Praze na Náměstí Na Santince obývá od roku 2001.

Společnost Canon měla před sloučením obou firem obrat 2,789 miliardy Kč a 92 zaměstnanců, obrat Océ činil zhruba 700 milionů při 280 zaměstnancích. Integrací vznikla společnost s předpokládaným obratem zhruba 3,6 miliardy Kč a 360 zaměstnanci ve třech divizích (BIG, CIG, PPG). Výrobní část společností Océ není součástí integrace.

Obchodní výsledky divize CIG

Své vystoupení Miloš Bejblík zakončil shrnutím hospodářských výsledků divize CIG v ČR a SR a nastíněním vývoje trhu. Celkové tržby této divize činily v prvním pololetí letošního roku 1,068 miliardy Kč a plánovaný rozpočet se podařilo splnit na 105 %, přesto výsledky zůstaly 4 % za loňským rokem. Nejvíce se společnosti Canon dařilo v kategorii inkoustových tiskáren a multifunkcí, špatně si pak nevedly ani laserová zařízení, hůře na tom však již byly digitální kamery a fotoaparáty, přesně řečeno pak zejména kategorie DSLR fotoaparátů, které se prodávaly hůře zejména kvůli situaci na trhu, kdy je kladen výrazný tlak na stále nižší cenu těchto přístrojů.

Většina segmentů, ve kterých se Canon pohybuje, měla v počtu prodaných kusů klesající tendenci vývoje. Pokles trhu ovlivňuje ekonomická kondice země, ekonomický vývoj a přelévání technologií v jednotlivých segmentech. V kategorii DSLR přístrojů celkový trh rostl - oproti loňsku o 18 % a společnosti Canon zde patří druhá příčka. V objemu tržeb však trh rostl pouze o 7 %, což je dáno klesajícími cenami prodávaných přístrojů. Rostl také trh kompaktů s výměnnými objektivy (22 %), dynamiky růstu se však postupně snižuje. V obou těchto kategoriích patří Canonu na trhu druhé místo. V kategorii kompaktních fotoaparátů (pokles trhu o 4 %) patří Canonu příčka třetí. Pokles vykázaly i všechny ostatní produktové skupiny - inkoustové i laserové zařízení i skenery (v inkoustu patří Canonu první příčka v počtu prodaných kusů a rovněž tak i u skenerů, u laserových multifunkcí patří Canonu druhá příčka a u laserových tiskáren patří Canonu třetí příčka).

Své vystoupení Miloš Bejblík zakončil informací o spuštění Canon Image Gateway (více dále v textu) a cashback programu v hodnotě 1 000 Kč na fotoaparáty Canon PS G1X, PS SX280, PS S120, SX510, který bude spuštěn od druhého září.

Corporate and marketing communication

Následovalo vystoupení Radky Palánové, která pohovořila o změnách v marketingovém týmu společnosti Canon. Na druhé pololetí Canon chystá cross produktovou kampaň zacílenou na všechny spotřební produkty a promoakci Back to school na inkoustové tiskárny a multifunkce pro rodiny s dětmi.

Největší sponzorskou akcí je pro Canon oficiální partnerství Mezinárodní asociace atletických federací (IIAF) – celkem 15 akcí světových soutěží v letech 2013 – 2016. Lokálně pak jde o Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend. Informace je možné čerpat z webů www.canon.cz/akce a www.canon.cz/ep.

Tiskárny a multifunkce

Dalším tématem byly tiskárny a multifunkce a zahájila jej Patrícia Královičová shrnutím vývoje trhu a postavení společnosti Canon:

  • Inkoustová multifunkční zařízení: trh klesal v počtu kusů a rostl v obratu - Canon rostl v obou kategoriích
  • Inkoustové tiskárny: trh výrazně klesal v počtu kusů, méně výrazně klesal i v obratu - Canon mírně klesal v počtu kusů a v obratu si ani nepohoršil, ani nepolepšil
  • Skenery: trh klesal v počtu kusů i v obratu, Canon v obou kategoriích rostl
  • Laserová multifunkční zařízení: v případě monochromatických zařízení trh klesal, Canon rostl; v případě barevných zařízení trh klesal, a mírný pokles zaznamenal i Canon (zde však byl na vině zejména nedostatek těchto přístrojů)
  • Laserové tiskárny: v případě černobílých zařízení trh výrazněji klesal, Canon mírně rostl; u barevných zařízení trh výrazně klesal, Canon i přesto dokázal růst

Své vystoupení zakončila Patrícia Královičová přehledem marketingových akcí pro koncové uživatele s odkazem na patřičné webové stránky s podrobnostmi:

www.canon.cz/doskoly - program Back to School

www.canon.cz/pixma - pro rychlé zjištění úspory nákladů s XL CRT, multipacky a valuepacky

www.canon.cz/bonusprogram - za čárové kódy z originálních CRT a fotopapírů Canon je možné sbírat body a proměnit je v hodnotné ceny

www.zkustisk.cz – možnost vyzkoušet si tisk na inkoustových zařízeních Pixma

Novinky v oblasti tiskáren představil Petr Hnilička. Jako nejdůležitější trend současné doby označil posun k širším možnostem připojení, kdy již tiskárna není vázána k počítači, ale díky internetu má mnohem více možností (ať již jde o přímý tisk přes Wi-Fi, připojení k sociálním sítím či cloudovým službám), které v případě přístrojů Canon zaštiťuje služba Pixma Cloud Link.

Důležité je zmínit také aplikaci Pixma Printing Solutions pro chytré telefony a tablety se systémy Android a Apple iOS, která rovněž Pixma Cloud Link podporuje.

Nově představené produkty:

  • Pixma MG2450, Pixma MG2550, Pixma MG3550 – základní řada
  • Pixma MG550, Pixma MG6450, Pixma MG7150 – vyšší řada

Novinky mezi kamerami a fotoaparáty představil Pavel Šerý. První přišla na řadu Legria Mini představující novou koncepci kapesní kamery se širokoúhlým objektivem, výklopným dotykovým displejem či kvalitním záznamem zvuku s možností nastavení prostředí, ve kterém se nahrává. Kamera také nabízí široké možnosti sdílení pořízeného záznamu.

Nové kompakty:

  • PowerShot SX170IS – hlavní změnou je akumulátor (dříve tužkové baterie)
  • PoweShot SX510HS – nejmenší superzoom fotoaparát, BSI senzor 1,23“
  • PowerShot G16 – automatické sdílení
  • PowerShot S120

Pavel Šerý dále zmínil některé nové funkce, které fotoaparáty Canon získaly:

  • Star Mode – režim pro natáčení noční oblohy
  • Časosběrné snímání
  • Rozostření pozadí snímku

Významnou novinkou je Canon Image Gateway – server s 10 GB prostoru pro každého majitele fotoaparátu Canon, kam je možné ukládat fotografie a dál zde s nimi pracovat.

Profesionálové pak určitě využijí tzv. Canon Profesional Services, který jim zajistí vstup na akce, zápůjčku technického vybavení či profesionální servisní zázemí. V České republice má tato služba úroveň Silver.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Focus Nordic rozšiřuje portfolio o distribuci výrobků PolarPro

17. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Focus Nordic)
Distribuční společnost Focus Nordic, která se specializuje na foto a video vybavení, rozšířila své portfolio o produkty značky PolarPro. Tímto strategickým krokem společnost posílí nabídku filtrů a příslušenství pro fotografy, videografy i tvůrce na platformách, jako je YouTube. Čtěte více

Známe vítěze 42. ročníku EISA Awards

16. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: EISA)
Organizace European Imaging & Sound Association (EISA) stejně jako každý rok vybrala nejzajímavější produkty. Pokud vás zajímá, které výrobky ovládly jednotlivé kategorie této soutěže za období let 2024–2025, jste na správném místě. Čtěte více

Češi v létě za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Trendem jsou bezzrcadlovky

31. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
V období letních dovolených stoupá podle společnosti DATART zájem Čechů o fotoaparáty, kamery a další přístroje určené pro zaznamenávání zážitků. Dříve populární zrcadlovky a klasické kompaktní fotoaparáty jsou na trhu rychle nahrazované bezzrcadlovými fotoaparáty a akčními kamerami. Čtěte více