Canon – černá se vrací
Navzdory prudkému vzestupu barevného digitálního tisku je černobílá stále lepší například v reklamě, vydavatelské činnosti a transakčním tisku.
Černobílý tisk nabízí širokou škálu využití (InfoTrends rozlišuje 15 kategorií) a nejvíce tisků je spojeno s direct e-maily (17 %) a transakčním tiskem (16 %). U obou segmentů se očekává také růst v dalších letech. Mezi důležité trhy patří i tisk technické dokumentace (14 %) a knih a výukových materiálů (14 %), což potvrzuje tradičně silnou roli černobílého tisku ve sdělování informací a detailů. Černobílý tisk je v době ekonomické recese výhodnější a nabízí nižší náklady. Když InfoTrends dělal v minulých letech průzkum mezi poskytovateli tisku na jejich očekávané investice v dalších dvou letech, na špici byly náklady na software a komplexní řešení.
Jeden z důvodů, proč Canon minulý rok uvedl řadu černobílých tiskáren ImagePress se softwarem Helix Production Workflow, byla právě efektivita. Zákazníci nehledají jen nové tiskárny, ale také automatické workflow, které kombinuje efektivitu s novými službami jako například web-to-print. Tím se podstatně zvyšují možnosti podnikání, protože zákazníci mohou snadno učinit objednávku odkudkoli.
Poslední výzkum provedený rochesterským Institute of Technology zjistil, že v evropských podnikových reprografických odděleních (CRD) je přes 20 % digitálně vytisknutých černobílých stránek tištěno na barevných strojích. Pro CRD je W2P nezbytností a optimálním řešením pro potřeby podnikových klientů: 55,3 % bylo hodnoceno jako „excelentní“, 39,2 % jako „uspokojivý“ a pouze 5,5 % jako „špatný“. 70 % podnikových reprografických oddělení bez W2P bude investovat do ochrany svých obchodů před útokem komerčních tiskáren. Dříve nebo později se W2P stane normou.