Budoucnost využívání AI ve firmách nezávisí na množství dat, ale na jejich kvalitě

28. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Umělá inteligence slibuje zásadní proměnu všech aspektů firemních aktivit, přesto řada společností dosud nemá jasno v tom, jak tuto novinku přetavit z pilotního projektu do plného nasazení. Nad dopady umělé inteligence ve firemním sektoru se zamýšlí Jakub Opálka ze společnosti Salesforce.
Jakub Opálka, territory manager společnosti Salesforce

Ve stále více digitalizovaném prostředí se podniky potýkají s osamocenými ostrůvky dat roztroušenými po různých systémech, což v konečném důsledku vede k tomu, že mnozí zaměstnanci nedůvěřují datům využívaným k trénování velkých jazykových systémů a mají problém dostat od AI to, co potřebují.

Podle průzkumu Salesforce „Your Data, Your AI“ je pouze 28 % firemních aplikací propojeno s AI a více než 80 % topmanažerů se potýká s problémem roztříštěnosti dat a komplikovanou snahou je dát nějak dohromady. Je to paradox: zatímco tři čtvrtiny respondentů průzkumu věří, že přesná, úplná a dobře zabezpečená data jsou tím rozhodujícím aspektem při budování důvěry v umělou inteligenci, více než polovina z nich nedůvěřuje datům, která se v současnosti používají pro trénování systémů umělé inteligence. A téměř šest z deseti uživatelů AI na celém světě považuje za velmi obtížné získat od AI to, co chtějí a potřebují.

Budoucnost firemní AI přitom není o zpracování většího množství dat, je o využití toho správného výseku dat z celkového objemu, který má firma k dispozici. Pokud jsou výstupy AI podloženy vlastními firemními daty, přinášejí užitečnější výsledky a v konečném důsledku to vede k větší důvěře v AI a k jejímu lepšímu přijetí ze strany zaměstnanců.

Pouze díky konsolidaci dat budou společnosti schopné kompletně porozumět chování a potřebám zákazníka. Důvěryhodná data a integrace AI do pracovních postupů napříč všemi odděleními firmy jsou klíčovými faktory, které ovlivňují úspěšné využití AI. Jejich společným nasazením můžou firmy odblokovat nedůvěru k jejich plošnému používání a dosáhnout měřitelných výsledků automatizace, personalizace a optimalizace díky výkonu AI, včetně vyšší produktivity obchodníků, rychlejšího řešení služeb zákazníkům a nasazování marketingových kampaní s vyšší konverzí.

Jak si vybudovat důvěryhodný datový základ

Aby umělá inteligence splnila vaše očekávání, musí být velké jazykové modely (LLM) založeny na důvěryhodných firemních datech. Ale s daty umístěnými v různých vzájemně nepropojených systémech se plošná digitální transformace dělat nedá. A problém nastává i v případě, že jsou data, která používáte jako podklad pro modely AI, neúplná, nesprávná nebo irelevantní. Vede to jen k nekonzistentním a nesprávným výsledkům.

Proto Salesforce vyvinul Data Cloud, který je ústředním bodem platformy Einstein 1 a pohání prediktivní a generativní AI Einstein.  Data Cloud řeší roztříštěnost dat a vytváří jednotnou platformu pro přístup ke všem vašim firemním datům a jejich využívání. Snadno integruje strukturovaná i nestrukturovaná data (např. PDF, e-maily, přepisy hovorů, videa apod.) do Salesforce pomocí knihovny konektorů, přičemž využívá integraci s nulovými kopiemi pro bezpečné připojení datových zdrojů včetně Snowflake, Redshift, BigQuery a Databricks. Data Cloud pak data vyčistí, harmonizuje a připraví pro využití vašimi zaměstnanci, analytickými systémy a systémy umělé inteligence.

Toto jednotné zpracování dat umožňuje lepší analýzu, rozhodování a jejich automatizaci pomocí AI. Společné uložení zákaznických a obchodních dat a metadat při využití společného jazyka, který integruje všechny aplikace jednotným způsobem, přináší důvěryhodné výsledky bez nákladného trénování jazykových modelů.

Vezměme si například data v reálném čase, kdy potenciální zákazník právě navštívil webové stránky společnosti. Dříve by to obchodní zástupci nedokázali zjistit bez ručního vytahování dat do vlastního reportu. Data v reálném čase přinášejí využitelné poznatky, které umožňují okamžité zapojení zákazníka, což vede k vyšší míře konverze, růstu tržeb a spokojenosti zákazníků.

Není tedy žádným překvapením, že se Data Cloud stal nejrychleji rostoucím organickým produktem Salesforce vůbec. Za jediné čtvrtletí loňského roku bylo do Data Cloudu vloženo více než sedm bilionů záznamů a proběhlo přes bilion aktivací.

Důvěra je klíčovým faktorem úspěšného nasazení umělé inteligence ve firmách. Sjednocením a vyčištěním svých dat mohou společnosti zajistit, že modely AI budou pracovat s těmi nejpřesnějšími informacemi.

Důvěryhodnost dat je zajištěna ve všech aplikacích Salesforce prostřednictvím naší vrstvy Einstein Trust Layer, která je klíčovou součástí platformy Einstein 1 Platform. Vrstva Einstein Trust Layer zahrnuje maskování dat pro zajištění ochrany soukromí, architekturu s nulovou retencí, která zajišťuje, že se modely AI nikdy nenaučí data ani je neuloží mimo Salesforce, auditní stopu LLM a zajišťuje, že člověk hraje hlavní roli při každé interakci s AI. Zabudovaný je zde také algoritmus zpětné vazby, který neustále zlepšuje přesnost a relevanci modelů, a tato zpětná vazba je automaticky zaznamenávána v Data Cloudu.

Integrace AI do pracovního procesu

Potřeba používat AI v reálném čase, kdy ji využívají zaměstnanci firem v oblasti prodeje, služeb, marketingu, obchodu, vývojáři a další zaměstnanci, vysvětluje, proč se firmy přiklánějí ke konverzačním asistentům, aby jejich zaměstnanci mohli pracovat s jakýmikoli daty nebo pracovními postupy celé firmy.

S konkrétními údaji o zákaznících mohou zaměstnanci generovat užitečné odpovědi, které jsou automaticky podloženy všemi důvěryhodnými daty a metadaty jejich organizace. Od generování zákaznických kampaní až po zodpovídání servisních dotazů, vše je personalizováno na základě konsolidovaných dat – a to vše bezpečně vzhledem k datům a obchodním procesům dané společnosti.

Tyto personalizované zákaznické zkušenosti lze získat jen díky výkonné kombinaci dat a CRM. Dnešní zákazníci se rozhodují v řádu milisekund. Pokud jim to neumožníte, můžete přijít o potenciální obchodní příležitost, riskujete špatnou recenzi na sociálních sítích nebo ztrátu reputace.

Ačkoli je generativní umělá inteligence pro většinu společností stále ve fázi testování, její potenciál pro skutečnou transformaci firem je obrovský. Ti, kteří dokážou využít svoje data, budou důvěřovat AI a umožní svým zaměstnancům pracovat s ní v reálném čase, budou schopni přejít od pilotního projektu k plnému nasazení a získají tím obrovskou hodnotu, spokojenost zaměstnanců, loajalitu zákazníků a nebývalý firemní růst.

Autor: Jakub Opálka, territory manager společnosti Salesforce

Štítky: 

Podobné články

Jan Bureš, country leader CZ/SK ve Fujitsu

Jan Bureš (Fujitsu): Na éru AI jsme dobře připraveni

5. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Janem Burešem, country leaderem CZ/SK ve Fujitsu, jsme hovořili o nabídce společnosti pro oblast umělé inteligence. Na následujících řádcích se tak můžete seznámit s produkty a službami Fujitsu pro tento segment, ale i s přístupem společnosti k bezpečnosti dat nebo kooperací s dalšími dodavateli, a hlavně s partnery. Čtěte více

Ve druhém čtvrtletí bylo na AI připraveno 14 % prodaných PC

27. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canalys)
Podle nejnovějších údajů společnosti Canalys bylo ve 2. čtvrtletí 2024 dodáno 8,8 milionu počítačů s umělou inteligencí. Tato zařízení jsou definována jako stolní počítače nebo notebooky, které obsahují čipovou sadu nebo dedikovaná jádra pro specializované pracovní úlohy AI (například NPU). Čtěte více
Martin Moravec, One Lenovo channel sales leader ve společnosti Lenovo

Lenovo AI: Komplexní strategie a dlouhodobý závazek

7. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Lenovo dnes využívá umělou inteligenci napříč celým svým portfoliem. Integruje ji jak do koncových zařízení, jako jsou počítače nebo chytré telefony, tak i do široké škály infrastrukturních produktů. O současnosti a budoucnosti AI v pojetí společnosti Lenovo jsme mluvili s Martinem Moravcem, který v této společnosti působí jako One Lenovo channel sales leader. Čtěte více

Jakub Opálka (Salesforce): AI přináší do oblasti CRM systémů zásadní změny

11. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Rozhovor s Jakubem Opálkou, territory managerem společnosti Salesforce, odhaluje vliv umělé inteligence (nejenom) na svět podnikových CRM systémů. Kromě dopadů a využití AI v oblasti CRM platforem jsme hovořili také o bezpečnosti dat, které AI svěřujeme, nebo o vnímání důvěry v digitální éře. Prostor dostalo i působení společnosti Salesforce na českém trhu. Čtěte více