Bezpečnostní incident přijde firmu třikrát dráž než vlastní IT expert
Z průzkumu vyplynulo, že společnosti mají vysokou motivaci budovat oblast security intelligence. Pro třetinu firem patří zlepšování odbornosti v oblasti zabezpečení mezi tři nejdůležitější důvody pro vyšší investice do IT bezpečnosti. Rostoucí požadavky se ale kvůli nedostatku specialistů a stále složitějším požadavkům nedaří naplnit. Náboráři společnosti uvádějí, že v průměru splní kritéria požadovaná na pozici experta pouze jeden ze čtyřiceti zájemců.
Problém ale není pouze v nedostatku technických znalostí. Studie cituje experty Kaspersky Lab, kteří naznačují, že dokonce ještě naléhavější je potřeba bezpečnostních manažerů. Ti musí k rozsáhlým technickým znalostem komunikovat i s vrcholovým managementem a dohlížet na celkovou strategii společnosti. Tato část náplně jejich práce je velmi důležitá a to především u velkých firem. Studie Kaspersky Lab se dotýká v souvislosti s nedostatkem talentů i problému ve vzdělávání. Úspěch v oblasti IT bezpečnosti vyžaduje jisté nadšení, touhu po neustálém sebevzdělávání a schopnost přizpůsobit se stále se měnícímu prostředí. Vyšší vzdělávací instituce si uvědomují nutnost změny ve svých programech a bezpečnost začleňují do široké škály kurzů.
Téměř tři čtvrtiny (68,5 %) dotázaných společností očekávají nárůst počtu bezpečnostních expertů a pětina (18,9 %) z nich si myslí, že jim vzroste počet zaměstnanců. Vzdělání je sice základním předpokladem pro získání více odborníků, nutná je ale i změna v samotném oboru IT bezpečnosti. Z dlouhodobého hlediska je důležité posunout snahy v oblasti R&D směrem k efektivnímu sdílení informací s korporátními zákazníky formou sdílení dat o hrozbách, bezpečnostních školení a služeb. Správná kombinace bezpečnostních řešení a informací je přesně to, co bezpečnostním týmům pomáhá trávit méně času nad řešením bezpečnostních incidentů. Mohou se tak více soustředit na rozvoj bezpečnostní strategie a pokročilé hrozby.
Údaje vyplývají ze studie společnosti Kaspersky Lab a B2B International, která byla provedena mezi více než čtyřmi tisíci zástupci společností z 25 zemí světa včetně České republiky.