Bezpečnostní incident přijde firmu třikrát dráž než vlastní IT expert

1. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky Lab)
Velké firmy mají podle Kaspersky Lab problém efektivně oslovit experty na IT bezpečnost. V případě narušení sítě pak za její obnovení zaplatí až třikrát více, než kolik by byly náklady na vlastního zaměstnance. Velké procento podniků čelilo vedle měřitelného dopadu na rozpočet také nárůstu mezd, celkové nedostupnosti expertů a potřebě více specialistů v oboru.

Z průzkumu vyplynulo, že společnosti mají vysokou motivaci budovat oblast security intelligence. Pro třetinu firem patří zlepšování odbornosti v oblasti zabezpečení mezi tři nejdůležitější důvody pro vyšší investice do IT bezpečnosti. Rostoucí požadavky se ale kvůli nedostatku specialistů a stále složitějším požadavkům nedaří naplnit. Náboráři společnosti uvádějí, že v průměru splní kritéria požadovaná na pozici experta pouze jeden ze čtyřiceti zájemců.

Problém ale není pouze v nedostatku technických znalostí. Studie cituje experty Kaspersky Lab, kteří naznačují, že dokonce ještě naléhavější je potřeba bezpečnostních manažerů. Ti musí k rozsáhlým technickým znalostem komunikovat i s vrcholovým managementem a dohlížet na celkovou strategii společnosti. Tato část náplně jejich práce je velmi důležitá a to především u velkých firem. Studie Kaspersky Lab se dotýká v souvislosti s nedostatkem talentů i problému ve vzdělávání. Úspěch v oblasti IT bezpečnosti vyžaduje jisté nadšení, touhu po neustálém sebevzdělávání a schopnost přizpůsobit se stále se měnícímu prostředí. Vyšší vzdělávací instituce si uvědomují nutnost změny ve svých programech a bezpečnost začleňují do široké škály kurzů.

Téměř tři čtvrtiny (68,5 %) dotázaných společností očekávají nárůst počtu bezpečnostních expertů a pětina (18,9 %) z nich si myslí, že jim vzroste počet zaměstnanců. Vzdělání je sice základním předpokladem pro získání více odborníků, nutná je ale i změna v samotném oboru IT bezpečnosti. Z dlouhodobého hlediska je důležité posunout snahy v oblasti R&D směrem k efektivnímu sdílení informací s korporátními zákazníky formou sdílení dat o hrozbách, bezpečnostních školení a služeb. Správná kombinace bezpečnostních řešení a informací je přesně to, co bezpečnostním týmům pomáhá trávit méně času nad řešením bezpečnostních incidentů. Mohou se tak více soustředit na rozvoj bezpečnostní strategie a pokročilé hrozby.

Údaje vyplývají ze studie společnosti Kaspersky Lab a B2B International, která byla provedena mezi více než čtyřmi tisíci zástupci společností z 25 zemí světa včetně České republiky.

Štítky: 

Podobné články

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více
Foto: Algotech

Tržby z prodeje bezpečnostních produktů vloni vzrostly o 15,6 %

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové tržby za bezpečnostní produkty dosáhly v roce 2023 celkem 106,8 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 15,6 % oproti roku 2022. Růst tržeb byl výrazný – podle IDC zaznamenalo dvouciferný meziroční nárůst všech šest sledovaných kategorií. Růst by měl navíc pokračovat přinejmenším do roku 2028. Čtěte více