BenQ se na trhu daří

27. 8. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
V souvislosti s publikovanými údaji Futuresource Consulting oznámila BenQ Central Eastern Europe (CEE) výsledky prodeje projektorů za druhé čtvrtletí tohoto roku.

Prodejní čísla v regionu střední a východní Evropy (mimo Rusko) zajišťují značce BenQ pozici jednoznačné jedničky na trhu, kterou v závěru 2. čtvrtletí 2009 dokonce doprovází růst prodejů. Značka BenQ dosáhla prvního místa v prodeji projektorů, kde její podíl na trhu činí plných 24,98 %. Na velmi dobrých prodejních výsledcích se podílely zejména modely s rozlišením XGA a projektory s promítáním na krátkou vzdálenost (podíl na trhu 62,62 %); nejlepší prodeje značka zaznamenala v Chorvatsku, Polsku a České Republice, tedy na náročných trzích s velmi silnou konkurencí.

Projektory s promítáním na krátkou vzdálenost (Short Throw – ST) zaznamenávají rychlý růst
Projektory třídy ST vybavené technologií BenQ pro promítání na krátkou vzdálenost, která představuje špičku na trhu, vyžadují k promítnutí nezmenšeného obrazu zhruba poloviční vzdálenost oproti běžným projektorům. V projektorech ST se používá speciální asférická čočka, přesně navržená a umístěná tak, aby zajistila promítání na velké plátno v malých místnostech, bez jakýchkoli kompromisů co do kvality obrazu. BenQ s podílem na trhu 62,62 % je jediným dodavatelem v tomto segmentu, který ve svém portfoliu celosvětově nabízí projektory s promítáním na krátkou vzdálenost o rozlišení XGA i SVGA.

Na svítivosti záleží
BenQ ve druhém čtvrtletí 2009 opět předstihl své konkurenty v segmentu XGA pro střední sály: 3000 až 4000 ANSI lumenů, resp. velké sály: 4000 až 5000 ANSI lumenů.

Společnost BenQ ve snaze dosáhnout předního postavení na trhu v průběhu posledního půl roku neustále přicházela s novými produkty, které řeší potřeby zákazníků v různých segmentech trhu, čímž konsolidovala své vedoucí postavení v mainstreamové části trhu s nabídkou špičkových produktů, ale zároveň nabídla i cenově výhodné modely, aby si udržela konkurenceschopné postavení v nejnižším segmentu trhu.

Hlavní trhy – shrnutí

Polsko
• Jednička na trhu s podílem 36,79 % (oproti 1. čtvrtletí 2009 nárůst o 13 %)
• SVGA: jednoznačná jednička na trhu, podíl přes 50 %
• Promítání na krátkou vzdálenost: jednoznačná jednička na trhu, podíl 79,50 %

Chorvatsko

  • Jednička na trhu s podílem 37 % (oproti 1. čtvrtletí 2009 nárůst o více než 10 %)
  • Promítání na krátkou vzdálenost: jednička na trhu, podíl 58,06 %

Česká Republika

  • Jednička na trhu s podílem 27,66 % (oproti 1. čtvrtletí 2009 nárůst o 1,81 %)
  • Promítání na krátkou vzdálenost: jednička na trhu, podíl 38,33 %

Rumunsko

  • Dvojka na trhu, podíl 15,23 %
  • Promítání na krátkou vzdálenost: jednoznačná jednička na trhu, podíl 78,87 %

Maďarsko

  • Momentálně sdílí první místo na trhu s konkurenční firmou (oproti 1. čtvrtletí 2009 nárůst o 7 %)
  • Promítání na krátkou vzdálenost: jednoznačná jednička na trhu, podíl 56,12 %

Podíly na trhu v regionu střední a východní Evropy

  • XGA celkem: jednoznačná jednička na trhu, téměř dvojnásobné prodeje oproti konkurenčním značkám
  • XGA-M (2500 až 3500 ANSI lumenů): jednička na trhu s velkým náskokem díky vysokým prodejům modelů MP623/624
  • XGA-H (4000 až 7000 ANSI lumenů): jednička na trhu s podílem 21 %
  • SVGA: jednoznačná jednička na trhu s podílem 33 %.
  • Promítání na krátkou vzdálenost: jednoznačná jednička na trhu, podíl 62,62 %

V září a říjnu BenQ plánuje uvést na evropské trhy dalších cca 14 nových projektorů. Některé z nových modelů rozšíří sortiment mezi projektory s promítáním na krátkou vzdálenost. Společnost BenQ je přesvědčena, že si své skvělé postavení udrží a podíl na trhu v blízké budoucnosti ještě zvýší.