Avaya v kvadrantu lídrů Gartner
Zpráva, jejímiž spoluautory byli analytici Steve Blood, Geoff Johnson a Jay Lassman, zařazuje dodavatele do čtyř kvadrantů podle úplnosti vize a schopnosti tuto vizi realizovat. Tyto čtyři kvadranty jsou lídři, vyzývatelé, vizionáři a okrajoví hráči (Leaders, Challengers, Visionaries a Niche Players).
Dodavatelé jsou hodnoceni podle úplnosti své vize a schopnosti její realizace. Definice úplnosti vize podle společnosti Gartner zahrnuje mezi jinými klíčovými kritérii chápání trhu, inovace, marketing, produktové a geografické strategie. Schopnost realizace se mezi jinými kritérii zaměřuje na výrobky a služby, uskutečnitelnost, vykonávání marketingu, vnímání zákazníkem a provozní aktivity. Podle společnosti Gartner dodavatelé v kvadrantu lídrů „ukazují svoji silnou pozici a mohou působit na tržní trendy ve všech kritériích, v nichž jsou hodnoceni. Lídři mívají rozsáhlé geografické pokrytí po celém světě nebo silnou pozici na jednom či více klíčových globálních trzích."
Podle zprávy se „trh korporátní telefonie vyvinul z trhu založeného na vlastním hardwaru směrem k trhu s hardwarem a softwarem založenými na standardech a navrženými pro podporu příští generace komunikace“. Zatímco zpráva uznává, že trh ještě úplně nedospěl, zároveň označuje jeho poslední vývoj za „povzbudivý“, protože „společnosti mohou používat komunikace pro zajištění přínosů napříč firmou a současně konsolidují technologie“.