ASUS představil konkurenci pro Steam Deck a další přenosné herní konzole

1. 5. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASUS)
Společnost ASUS, respektive její značka ROG, má ke hraní blízko a nabízí celou řadu gamingových produktů. Již brzy se navíc dočkáme rozšíření jejího portfolia do nového segmentu. Na trh se totiž chytrá zařízení ROG Ally, které v kompaktním těle se 7" displejem a tvary uzpůsobenými k hraní her přináší (jinak v podstatě standardní) počítač se systémem Windows 11 a všemi jeho výhodami.

ROG Ally na první pohled konkuruje produktům jako Steam Deck či Nintendo Switch, v mnohém se však přeji jen liší. Bílé tělo zařízení váží 608 gramů a výrobce se chlubí, že se zákazníci mohou těšit na pohodlné držení i propracovanou ergonomii veškerých ovládacích prvků i použitých materiálů (např. zadní strana zaujme trojúhelníkovým texturováním, které by mělo zajisti pohodlný a jistý úchop). Problémem by tak prý nemělo být ani celodenní nošení a mnohahodinové hraní. Nejen během hraní je samozřejmě možné připojit také nejrůznější hardwarové periferie (jako jsou herní ovladače, ale třeba i myš, klávesnice a monitor umožňující konzoli použít i v „desktopovém“ režimu).

S ovládáním úzce souvisí také 7" dotykový displej, který se může pochlubit rozlišením Full HD (1 080p), frekvencí 120 Hz a 100% pokrytím barevného prostoru sRGB. Odezva činí 7 ms. Díky jasu až 500 nitů by měl být panel dobře čitelný i venku na přímém slunečním světle a v jiných intenzivně osvětlených prostorech. Displej je chráněn odolným sklem Gorilla Glass Victus a může se pochlubit podporou technologie Adaptive Sync pro co nejplynulejší zobrazení.  Během hraní her přijdou vhod rovněž reproduktory umístěné na přední straně schopné dodat 5.1.2kanálový zvuk vylepšený technologií Dolby Atmos.

Neméně důležitý je i herní výkon, o který se v případě konzole ROG Ally stará speciálně vyvinutý čipset AMD Ryzen Z1. Toto SoC je založeno na výpočetní architektuře Zen 4 a grafické architektuře RDNA3. Vyráběn je 4nm výrobním procesem a nabídne 8 jader (16 vláken), 12 grafických jednotek a 24 MB paměti cache. Výpočetní jednotka je doplněna až 16GB RAM (LPDDR5 v duálním zapojení) a až 512GB SSD typu PCIe 4.0. Navzdory svému výkonu by se měla konzole chlubit i velmi dobrým chlazením, které udrží zařízení chladné a bez výkonových výkyvů.

Součástí výbavy bude také mimo jiné čtečka paměťových karet microSD (UHS-II), senzor otisku prstu, Wi-Fi 6E nebo třeba haptická odezva. Nároční uživatelé pak ocení i možnost konzoli připojit ke stanici ROG XG Mobile s dedikovanou grafickou kartou (až Nvidia RTX 4090 Mobile) a širokou konektivitou (včetně HDMI 2.1, Ethernetu, čtečky karet a portů USB). K dispozici však bude například i jednodušší ROG Gaming Charger Dock s podporou PowerDelivery 3.0, HDMI 2.0 výstupem a portem USB-C.

Výhodou vyplývající z použití plnohodnotného OS je možnost na zařízení hrát obrovské množství her. Uživatelé tedy mohou volit mezi nativními hrami pro Windows (včetně AAA titulů), tituly dostupnými skrze katalogy jako Steam, Epic, Xbox, EA Play, Ubisoft Connect či Battle.net, hrami dostupnými prostřednictvím streamovacích platforem (Nvidia GeForce Now, Xbox Ultimate), různými emulátory apod. Obsluhu herních funkcí, mapování herních tlačítek a souvisejících nastavení pak zajistí specializovaný software ASUS Armoury Crate SE.

Video : 
Štítky: 

Profilová karta firmy

ASUS Computer Czech Republic, s.r.o.

ASUS Computer Czech Republic, s.r.o.

Název společnosti ASUS vychází ze jména Pegase (Pegasus) – okřídleného koně z řecké mytologie, který byl symbolem moudrosti a vědění. ASUS ztělesňuje sílu, čistotu a dobrodružného ducha tohoto nádherného stvoření. Každým novým produktem, který vytvoří, míří výš a výš.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Trh s herními počítači a monitory se ve 2. čtvrtletí 2024 zotavil

9. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej herních počítačů zaznamenal podle IDC ve druhém čtvrtletí 2024 mírné meziroční oživení o 2,4 %. Dodalo se přibližně 10,6 milionu kusů zařízení. Robustní růst si ve sledovaném období udržel také segment herních monitorů dodávky dosáhly téměř 6,5 milionu kusů a meziročně vzrostly o 35 %. Čtěte více
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více

AGON by AOC si drží pozici světové jedničky v herních monitorech

16. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Značka AGON by AOC si podle IDC Research - Gaming Tracker udržela pozici globálního lídra v oblasti herních monitorů v prvních třech čtvrtletích roku 2024, čímž navázala na vedoucí postavení na trhu v letech 2022 a 2023. Pokud by se jí to podařilo i ve 4. čtvrtletí, šlo by již o třetí rok v řadě, kdy se udržela na prvním místě. Čtěte více