Askey Computer dominuje v Praze v přístupových bodech

6. 9. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Ernest & Young)
Pro přístupové body jsou v Praze nejvíce používány produkty z portfolia společnosti Askey Computer, následované společnostmi Apple a Cisco. V Bratislavě jsou využívány nejvíce produkty od D-Linku, Applu a Ciska.
Vlevo graf přístupových bodů podle výrobců v Praze a vpravo v Bratislavě

Toto zjistila společnost Ernst & Young, která v závěru loňského roku provedla průzkum bezpečnosti bezdrátových sítí v Praze a výsledky zveřejnila nyní.

Během průzkumu v Praze identifikovali více než 5 946 jedinečných jmen sítí (SSID) a v Bratislavě 1 212. Celkem bylo identifikováno 12 531 přístupových bodů v Praze a 2 053 v Bratislavě (síť může mít více přístupových bodů se shodným názvem). Počet přístupových bodů od loňského průzkumu v Praze opět vzrostl, nárůst ale nebyl výrazný, v Praze 1 a 2 zřejmě dochází ke snížení poptávky a tempo růstu se v porovnání s předchozími lety výrazně zpomalilo přibližně na celorepublikovou úroveň. Oproti tomu v Bratislavě došlo k mírnému poklesu počtu přístupových bodů, což je rozdílné od minulých let, kdy došlo k výraznému růstu.

57 % z identifikovaných sítí v Praze a 42 % v Bratislavě podporovalo přenosové rychlosti do 11MBit/sec (maximum pro specifikaci 802.11b) a 43 %, respektive 58 % podporovalo přenosové rychlosti nad 11MBit/sec (dostupné u specifikace 802.11g). Celkově došlo k poklesu procentuálního zastoupení pomalejších sítí v Praze, zatímco v Bratislavě došlo k jejich nepatrnému nárůstu.

Rozdělení přístupových bodů dle výrobců v Praze

12 531 zachycených unikátních přístupových bodů v Praze na základě jejich MAC adres byly rozděleny mezi výrobce. Nejvíce jsou pro přístupové body používány produkty společnosti Askey Computer s 20 % podílem všech přístupových bodů, následované firmami Apple (16 %), Cisco (12 %) a Zyxel (9 %).

Rozdělení přístupových bodů dle výrobců v Bratislavě

V Bratislavě nejvíce jsou pro přístupové body používány produkty společnosti D-Link (15 % všech přístupových bodů), Apple (12 %) a Cisco (12 %). Stejně jako v minulém roce je rozložení nejzastoupenějších značek rovnoměrnější.

Štítky: 

Podobné články

Aliance EMC a EY urychlí obchodní transformaci

1. 4. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: EMC)
Společnosti EMC a EY uzavřely strategickou alianci, jejímž cílem je zpřístupnit klientům nástroje a služby, které jim pomohou urychlit návratnost investic a zvýší jejich jistotu při zavádění nových postupů a technologií. Čtěte více