Arriva – zákazníci v Británii využívají mobile ticketing
Společnost Arriva oznámila, že za prvních šest měsíců provozu systému pro m-Ticketing (nákup jízdenky prostřednictvím mobilního telefonu) zákazníci uskutečnili více než tři sta tisíc cest s jízdenkou zakoupenou pomocí mobilního telefonu.
Systém pro m-Ticketing vytvořila společnost Concept Data Technologies (CDT) zabývající se vývojem aplikací pro mobilní telefony a jako základ přitom využila objektovou databázi InterSystems Caché.
Společnost Arriva se stále snaží zavádět technologie orientované na zákazníka. Součástí této strategie je i služba, kdy si zákazníci mohou zdarma stáhnout aplikaci pro mobilní telefon a s mobilním telefonem pak nakupovat denní, týdenní a čtyřtýdenní zvýhodněné jízdenky.
Úspěšná instalace platebního systému do 4 500 autobusů na více než 1 000 linkách po celé Velké Británii (s výjimkou Londýna) udělala ze systému jeden z nejrozsáhlejších svého druhu na světě. Aplikace společnosti CDT doručí cestujícím jízdenky pohodlně, rychle a bezpečně na 90 procent mobilních telefonů ve Velké Británii.
Larry Breen, výkonný ředitel společnosti CDT, o úkolech v rámci projektu říká: „Pro tento systém je klíčové, aby poskytoval informace rychle a bez ohledu na výkon konkrétního mobilního telefonu. Potřebovali jsme velmi rychle přenášet malá množství dat a vytvořit dojem širokopásmového přenosu informací na mobilní telefony. Caché nám k tomu poskytla backendovou technologii s bleskovou rychlostí a nízkou latencí.“
Platební systém znamená větší pohodlí pro zákazníky a společnost Arriva má zároveň díky shromažďovaným informacím lepší představu o jejich potřebách a vzorcích chování. Systém pro m-Ticketing nastoluje přímý individuální vztah mezi zákazníky a společností, čímž vytváří široké možnosti pro nabízení souvisejících produktů (cross-selling) a poskytuje služby s přidanou hodnotou.
„Nákup pomocí mobilních telefonů je budoucností dopravních společností. Těší nás, že se nám podařilo dosáhnout takového pokroku za tak krátkou dobu – za 6 měsíců jsme pokročili od pilotní fáze k celostátnímu provozu – a nyní sklízíme plody našeho úspěchu,“ vysvětluje Mike Woodhouse, marketingový manažer společnosti Arriva.
Vysoká škálovatelnost je vlastností objektové databáze Caché, která umožňuje efektivní a komprimované ukládání dat v bohatých datových strukturách.
„Databázi InterSystems Caché používají vývojáři softwaru, jako například společnost CDT, protože s ní mohou rychle vyvíjet webové aplikace, které mají minimální nároky na údržbu a hardware, a vytvářet vysoce škálovatelné systémy pro koncové uživatele, jako je společnost Arriva. Jsme hrdi na to, že jsme součástí takového tvůrčího a úspěšného projektu,“ dodává Chris Norton, manažer prodeje společnosti InterSystems.
Systém pro m-Ticketing zvítězil v roce 2010 jako nejefektivnější systém pro nákup jízdenek pomocí mobilního telefonu v kategorii „Effective Use of Mobile Ticketing“ soutěže Global Mobile Messaging Awards. Oceněny byly společně Arriva, CDT a partner pro mobilní transakční síť, společnost mBlox.