Aplikacím v Android TV dominují YouTube a Netflix

20. 10. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Philips TV & Sound)
S nástupem digitálního televizního vysílání ve standardu DVB-T2 a mnohem dostupnější nabídky streamovacích služeb jako Netflix nebo Amazon Prime Video se v českých domácnostech výrazně zvýšil podíl tzv. chytrých televizí (Smart TV), který se za poslední čtyři roky ztrojnásobil. Jaké „televizní“ aplikace jsou mezi českými uživateli nejpopulárnější?

Televizi s připojením k internetu a s možností využívání různých aplikací má v současnosti více než třetina českých domácností a přibývá i předplatitelů streamovacích služeb jako jsou Netflix, Amazon Prime Video, HBO GO nebo O2 TV. Zatímco ještě na jaře roku 2019 si nějakou placenou televizní službu na internetu předplácely asi 3 % Čechů, dnes je to již více než 10 %. Svůj podíl na tomto vývoji má jistě i koronavirová pandemie, která přivedla Čechy zpět k televizním obrazovkám.

Majitelé Android TV jsou aktivnější

Při výběru chytré televize je možné volit mezi Smart TV s uzavřeným softwarem konkrétního výrobce a televizory s mnohem flexibilnější platformou Android TV, kterou používá například Philips TV nebo Sony. Jde o podobný operační systém, jaký má ve svém chytrém telefonu 75 % Čechů, a který umožňuje instalaci dalších aplikací dle vlastního výběru.

A právě aplikace využívají majitelé chytrých televizí s Android TV výrazně více než domácnosti s ostatními operačními systémy. Alespoň jednou měsíčně použije nějakou z aplikací ve své chytré televizi s Android TV více než 93 % domácností, zatímco v případě Smart TV s proprietárními platformami jde jen o necelých 78 % uživatelů (statistiky jsou založené na anonymních datech chování uživatelů televizorů Philips TV). Jedním z důvodů může být i omezená nabídka aplikací v uzavřených systémech výrobců Smart TV a jejich pomalé (nebo často zcela chybějící) aktualizace. Android TV oproti tomu představuje neustále vyvíjenou a rozšiřovanou platformu, pro kterou existuje mnohem více aplikací s podporou velkého množství vývojářů, pracujících i na aplikacích pro chytré telefony s Androidem. Otevřenost softwarové platformy chytré televize je důležitá i při rozšiřování výbavy o další aplikace, jako je například připravovaná aplikace iVysílání pro přístup do archivu České televize.

Na Východě vede YouTube

Průzkum společnosti Philips TV & Sound ukazuje, které televizní aplikace jsou v Česku nejpopulárnější. S výrazným náskokem vedou aplikace YouTube a Netflix pro přístup ke streamovanému obsahu na internetu. Na třetí příčce se umístila streamovací služba Rakuten TV, následovaná aplikacemi služeb HBO GO, VOYO.cz a Amazon Prime Video. Větší nabídka aplikací pro systém Android TV se odráží například i v možnosti používat oblíbenou aplikaci Kodi, se kterou lze na chytré televizi přehrávat filmy a seriály z domácích síťových úložišť.

„Za poslední rok začali lidé v domácnostech daleko více využívat potenciál chytrého televizoru. Instalovali si nové aplikace a zkoušeli služby Video on Demand. Zaznamenali jsme tak větší poptávku po televizorech se systémem Android TV,“ uvedl Petr Valoušek, ředitel Philips TV & Sound Česká republika.

Ve srovnání s ostatními evropskými státy se ukazuje jasný rozdíl mezi zeměmi východní a západní Evropy. S výjimkou Rakouska dominuje v západní Evropě používání aplikace streamovací služby Netflix, zatímco východoevropské domácnosti preferují sledování videí na YouTube a Netflix má v jejich chytrých televizích až druhou pozici.

Nejoblíbenější aplikace v ČR

Youtube
Netflix
Rakuten TV
HBO Go
Voyo
Filmbox Live
Kodi
Spotify
SledovaniTV
Skylink Live TV CZ

Štítky: 
Televize, Televizory, Android, Ze světa firem, TP Vision (Audio a TV Philips)

Podobné články

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více

Sony rozšiřuje nabídku „filmových“ televizí BRAVIA o modely řady 3, 5 a 8 II

10. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sony)
Společnost Sony Europe představila řadu televizorů BRAVIA pro rok 2025, která přináší ještě více možností, jak se i doma ponořit do kvalitního obrazu a zvuku. Značka BRAVIA prošla v loňském roce proměnou a od té doby zastřešuje všechny produkty Sony pro domácí kino. Milovníci filmů tak nyní najdou vše, co potřebují, aby si mohli vychutnat svůj oblíbený obsah na jednom místě. Čtěte více

QD-Mini LED do každé domácnosti: TCL představilo nové řady televizí

31. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Společnost TCL představila čtyři nové řady televizí s označením C. Všechny TCL televizory nových řad C budou vybaveny technologií QD-Mini LED, a přinesou tak prémiovou kvalitu obrazu do cenově dostupnějších modelů. Díky tomu si zážitek z Mini LED technologie bude moci dopřát více domácností, než tomu bylo v minulosti. Čtěte více

Akce World of Samsung 2025 nastínila budoucnost života propojeného s umělou inteligencí

20. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Korejský výrobce v německém Frankfurtu uspořádal akci World of Samsung, na níž se prezentoval jako lídr v oblasti propojených systémů a zařízení. Na akci byly k vidění čerstvé inovace Samsungu s AI, ať už jde o televizory, audio přístroje, chytré domácnosti, digitální spotřebiče, herní systémy či mobilní zařízení. Čtěte více