Anect obhájil certifikaci ISO/IEC 20000
Audit provedla londýnská firma Det Norske Veritas (DNV). Anect přitom stál již u samého počátku zavádění této normy v České republice, kdy se v roce 2006 podílel na návrhu její české verze pro Český normalizační institut.
„Úspěšné obhájení certifikace ISO/IEC 20000 ukazuje, že organizace práce a způsob řízení servisních služeb a jim navázaných procesů jsou na profesionální úrovni. K nejvíce oceňovaným procesům patřily Business Relationship Management, Service Level Management a Service Continuity,“ řekl Ladislav Herynek, ředitel technické sekce společnosti Anect.
Norma Managementu služeb informačních technologií (ISO/IEC 20000) vychází z britské normy BS 15000 a je sladěna s procesním přístupem stanoveným britským vládním úřadem pro obchod (OGC) v metodice ITIL (IT Infrastructure Library). Do poskytování IT služeb zavádí principy procesního řízení, definování, měření a vyhodnocování kvality služeb zákazníkům a jejich neustálé zlepšování.
Certifikovaných firem u nás zatím není mnoho, jde v první řadě o samotné dodavatele ICT služeb. Norma ISO/IEC 20000 je ale vhodná i pro firmy z jiných oborů, které mohou certifikovat své vlastní IT oddělení a zajistit si odpovídající standardy procesů a služeb poskytovaných svými zaměstnanci. Anect je díky svým zkušenostem schopen pomoci normu zavést i u svých zákazníků.