Alza.cz v roce 2014 s obratem 11,5 miliardy korun
„Alza má na českém a slovenském trhu výsadní postavení a s velkým náskokem vede prodeje nejen mezi e-shopy, ale i v okruhu řetězců kamenných prodejen. Vážíme si přízně a důvěry našich zákazníků, díky kterým jsme v loňském roce opět dosáhli rekordního obratu a navíc ještě zrychlili tempo růstu na 26 % oproti 20 % roku 2013,“ uvedla Šárka Jakoubková, PR manažerka Alzy.
„Pokračující rozšiřování prodejní sítě přivedlo do našich prodejen o 40 % více zákazníků než v předchozím roce. Rok 2014 jsme uzavřeli s celkovým počtem 45 prodejních míst v Čechách a na Slovensku, včetně tří zcela nových showroomů v Plzni, Praze 4 – Hájích a Praze 9 – Horních Počernicích,“ dodala Jakoubková.
V roce 2014 vyřídila Alza více než 4,8 milionu objednávek, tedy o 1,8 milionu více, než v roce 2013. Na růstu se významnou měrou podílelo zavedení nových služeb v oblasti doručování a masivní investice do automatizace a technologií. Alza jako jediný e-shop v České republice začala provozovat vlastní síť výdejních schránek (AlzaBoxů) a vlastní doručovací službu pod názvem AlzaExpres.
„Počet nabízených položek vzrostl téměř o polovinu - z 50 na 72 tisíc položek. V sortimentu tak zákazníci najdou i zcela nové produktové kategorie: kosmetiku, šperky a neustále se rozšiřující nabídku hraček. Po převzetí majoritního podílu ve společnosti Publero jsme prodej digitálního obsahu jako knihy, hudba a filmy rozšířili také o předplatné novin a časopisů,“ doplnila Jakoubková. Denní návštěvnost webových stránek Alza.cz dosáhla 400 tisíc uživatelů.