Acer jinak
Po uplynutí více než jednoho roku od představení víceznačkové
strategie, jejímž účelem bylo zajistit vzájemné efektivní doplňování
značek Acer, Gateway, Packard Bell a eMachines na trhu, chce Acer změnit její
vnější podobu. Přichází na trh s řadou výrobků, které se liší
vzhledem, avšak mají společné inovativní řešení a plnou výbavu, což
přesně odpovídá požadavkům zákaznického segmentu, na nějž se chce Acer
orientovat, tzn. segmentu technických vůdčích osobností, které jsou silně
přitahovány technikou a novinkami a považují je za prostředky, jež
usnadňují život a posouvají pokrok dál.
Nejen notebooky jsou stále tenčí a mají delší výdrž, ale i stolní
počítače mění obvyklou velikost. Nejsou už jen pouhými výrobky, nýbrž
nabízejí skutečné zážitky, které zanechávají nesmazatelnou stopu.
Tradiční stolní osobní počítače ustupují počítačům typu “vše
v jednom” – elegantním „LCDéčkům“, které nabízejí veškeré
funkce osobního počítače, avšak se stejně jednoduchým ovládáním jako
dotyková obrazovka či nettop, což je nový počítač navržený speciálně
pro zábavu, a tedy jednoduchost představuje jejich nejdůležitější
vlastnost, jíž se také odlišují.
Notebooky mají stále menší hmotnost a nabízejí volnost, která už
přesahuje meze představivosti: více než osmihodinová výdrž baterií
zajišťuje nezávislost na kabelech, času i prostoru. Notebooky představují
doplněk svých uživatelů, vyjadřují jejich touhy a potřeby, a to vše bez
luxusních zbytečností. Jsou minimální ve všech směrech, avšak bohatě
vybavené, jak bývá běžné u výrobků špičkové úrovně.
Netbooky zaujímají zvláštní místo na trhu. Z jediného převratného
zařízení vznikla celá řada výrobků, jež lze charakterizovat slovy, jako
např. tenké, snadno ovladatelné a trvalé připojení, a jimž je společná
jednoznačná osobitost, která vyjadřuje postoje a nálady uživatelů.
V loňském roce skupina Acer zahájila projekt, který na základě průzkumu
zaměřeného na analýzu působení jejích značek, umožnil identifikovat
jednotlivé segmenty uživatelů a pochopit, jaké důvody je motivují ke
koupi, a dále definovat hodnoty jednotlivých značek. Definování identity
značek ukázalo potřebu dokonaleji zaměřit vývoj výrobků a přezkoumat
marketinkové a prodejní procesy s cílem přizpůsobit se nákupnímu
chování uživatelů produktů Acer a prostřednictvím výrobku sdělit
spotřebitelům příběh.
Nové výrobky Acer se vzájemně liší. Splňují různé potřeby, avšak
všechny nabízejí zážitek, který vyvolají v představivosti uživatele
v souladu s jeho osobností.