Abacus působí na (evropském) trhu již 30 let

31. 5. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Abacus)
Za třicet let své existence dosáhl Abacus celkového obratu 14 miliard korun a stal se úspěšným distributorem světových značek v informačních technologiích. Firma nyní poskytuje serverová řešení na platformě Supermicro a vytvořila vlastní značky Evolveo a Salente. Své produkty nabízí aktuálně ve více než osmi zemích Evropy.

Na počátku založení společnosti Abacus v roce 1992 přitom stál ryze pragmatický důvod: vydělat peníze na rekonstrukci nemovitosti v Plané u Českých Budějovic. Zatímco v té době vznikaly nové firmy v garážích, Abacus a jeho značky vyrostly na statku.

Celkový konsolidovaný obrat všech společností Abacus, kam patří Abacus Electric, Abacus Ostrava, Abacus Praha a Abacus Pardubice, dosáhl v období mezi lety 1992 a 2021 celkem 14 miliard korun. Nejúspěšnějším rokem z hlediska obratu se stal rok 2007. Tehdy dosáhly tržby za zboží a služby 1,01 miliardy korun. Abacus nikdy nevykázal konsolidovanou účetní ztrátu.

Jedním z významných milníků společnosti se stal rok 2005, kdy se marže na distribuci cizích značek v oblasti PC komponentů snižovaly, a tudíž tato aktivita přestala být pro Abacus zajímavá. Nebylo dosahováno uspokojivých zisků vůči dosaženému obratu. Došlo k postupnému opouštění distribuce cizích značek a k přechodu na vývoj a distribuci vlastní značky nazvané Evolveo (produkty digitálního domova, osobní elektroniky a PC komponent) a dále vlastní značky Salente (robotické vysavače a kuchyňské spotřebiče).

Mezi další významné aktivity společnosti patří stavba a servis vlastních PC, serverových řešení a úložišť. V tomto segmentu se nyní Abacus specializuje na stavbu a servis serverových řešení na platformě Supermicro. Aktuálně jde z hlediska obratu o nejúspěšnější značku v portfoliu.

„Od ostatních distributorů nás odlišuje více neformální postup při řízení společnosti. Výraznou přidanou hodnotou je přetrvávající významné zapojení majitelů společnosti do aktivit a řízení,“ okomentoval úspěch společnosti Petr Petrlík, jednatel společnosti Abacus Electric, a dodal: „Od roku 2005 je naší strategií specializace na vlastní značky Evolveo a Salente a na výrobu i servis serverů a datových úložišť. Abacus již není klasickým broadline distributorem, ani klasickým distributorem s přidanou hodnotou. V současné době Abacus distribuuje poslední významnější značku A4Tech.“

V krátkém pohledu do historie společnosti Abacus zaujme rok 2013. V tom roce byl na trh uveden první chytrý odolný dotykový telefon Evolveo StrongPhone Q4. Šlo o vodotěsný odolný Android Quad Core smartphone. Prodej tohoto produktu v letech 2013–2017 vykázal celkový obrat 105 milionů korun bez DPH. Celkově se prodalo přes 38 000 kusů do 34 zemí. Šlo o první odolný dotykový chytrý telefon v Evropské unii.

Štítky: 
Ze světa firem, Abacus electric, Evolveo

Podobné články

ASBIS CZ má nyní v portfoliu produkty Lenovo

22. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Distributor ASBIS CZ se zařadil mezi partnery společnosti Lenovo a od ledna 2025 tak ve svém portfoliu nabízí široké spektrum produktů tohoto výrobce. Čtěte více

Xerox se stane novým majitelem Lexmarku

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Xerox)
Očekává se, že transakce mezi tradičními tiskárenskými společnostmi bude uzavřena ve druhé polovině roku 2025. Cena obchodu se pohybuje okolo 1,5 miliardy USD Čtěte více

Investiční skupina Thein získává společnost CubeTeam specializující se na zakázkový vývoj aplikací

8. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Thein Digital)
Digitální část české investiční skupiny Thein získala společnost CubeTeam, která se specializuje na zakázkový vývoj aplikací. Akvizice posílí tým vývojářů a podpoří strategii skupiny v oblasti digitálních technologií. Zakladatelé firmy CubeTeam se také stávají součástí skupiny Thein a budou posilovat stávající a rozvíjet nové obchodní příležitosti. Čtěte více
Novinky z rodiny Dell Pro Premium & Dell Pro Plus

Dell se chystá přejmenovat své počítače. XPS a další řady skončí

8. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell Technologies)
Společnost Dell na veletrhu CES 2025 představila změny ve značení svých počítačů. Cílem je podle výrobce primárně zpřehlednění nabídky, která by měla více odpovídat nastupující éře AI počítačů. Postupně se tak rozloučíme s oblíbenými značkami jako XPS, Precision, Latitude nebo OptiPlex a začneme se seznamovat s novými. Čtěte více