Aastra na CeBITu 2011 uvede řadu Aastra 400

14. 2. 2011. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: Aastra)
Řada Aastra 400 je komunikační řešení pro podniky, které chtějí do svého komunikačního systému kromě telefonie integrovat také další služby jako e-mail, chatování, video a informace o přítomnosti.

Při vývoji produktu postaveného na platformě UC byl kladen důraz především na mobilitu. „Řešení UC už není vyhrazeno pouze velkým podnikům. Z předností technologie mohou nyní profitovat i menší podniky. S řešením Aastra 400 usnadňujeme těmto firmám přechod k VoIP,“ říká Thomas Stephan, vedoucí produktového managementu pro oblast SMB ve společnosti Aastra. Řada Aastra 400 se skládá ze tří komunikačních serverů: Aastra 415 (maximálně 12 účastníků), Aastra 430 (maximálně 50 účastníků) a Aastra 470 (maximálně 400, v síti až 600 účastníků). Plánované zahájení prodeje pro Českou republiku bylo stanoveno na podzim tohoto roku.

Vlajkovou lodí je Aastra 470. V jediném zařízení integruje telefonní server, Media Gateways a zabudovaný aplikační server. Aastra 470 tak mimo jiné umožňuje integraci komunikačních služeb jako volání, e-mail, chat, video, podpora spolupráce, informace o přítomnosti a CTI (Computer Telephony Integration). Díky předinstalovanému aplikačnímu serveru Windows Server 2008 řešení významně zjednodušuje konfiguraci jednotlivých služeb. Jednotné řízení telefonního i aplikačního serveru eliminuje problémy a chyby a integrovaný displej zjednoduše obsluhu a kontrolu.

Aastra 415 a Aastra 430 jsou menšími verzemi Aastra 470, které mají přednastavené nejrůznější funkce. Jednou z nich je například E-Voicemail, která nabízí možnost zasílání hlasových zpráv prostřednictvím e-mailu. Oba systémy jsou modulární, a proto je lze snadno rozšiřovat. Kompletní řadu produktů Aastra 400 je možno zabudovat do 19palcové skříně, Aastra 415 a Aastra 430 jsou navíc k dispozici i v nástěnné verzi.

Řada řady Aastra 400 má k dispozici plnou škálu funkcí mobility. Lze k ní připojit DECT telefony jak na bázi TDM, tak na bázi SIP. Pro podporu zaměstnanců pracujících často mimo společnost nabízí Aastra 400 profesionální řešení postavené na konvergenci fixních a mobilních sítí (Fixed Mobile Convergence – FMC). Prostřednictvím mobilního klienta Aastra je možné integrovat mobilní telefon do podnikového komunikačního systému, díky čemuž získává všechny obvyklé systémové funkce.

Aastra 400 poskytuje rozhraní k otevřenému standardnímu protokolu KNX, díky kterému jej lze integrovat do automatizovaného systému budov. Bez ohledu na to, zda se jedná o regulaci klimatu, tlumení osvětlení, otevírání dveří či ovládání žaluzií, všechny systémy budovy lze pohodlně obsluhovat ze stolního telefonu, telefonu DECT nebo dokonce z mobilního telefonu.

Další informace o společnosti Aastra a jejích produktech můžete získat na CeBITu na následujících stáncích:

- Gemeinschaft Fernmelde-Technik (GFT), hala 12, stánek C06
- Komsa, hala 12 stánek C69
- Allnet, hala 13, stánek C57
- Michael Telekom, hala 14, stánek J15
- Herweck, hala 15, stánek H05.