Prodej tabletů ve třetím čtvrtletí 2024 výrazně vzrostl
Podprůměrné prodeje v loňském roce umožňují letošním prodejům skutečně vyniknout, ale optimismus lze v souvislosti s tablety vnímat také na straně dodavatelů.
Na trh v nedávné době dorazilo hned několik nových modelů od významných výrobců a asi nikoho nepřekvapí, že ve větší nebo menší míře mnoho z nich své prodejní argumenty staví na integraci umělé inteligence.
„Před výrobci se v současné chvíli otevírá hned několika zajímavých příležitostí, které jim mohou moci posílit své pozice na trhu – jde např. o spolupráci se vzdělávacími institucemi, gaming a zábavu obecně, propojování s dalšími zařízeními (např. s telefony nebo televizory), integraci ve zdravotnictví apod. Růst ve všech těchto oblastech posílí také stále širší adopce AI funkcí a technologií, který si postupně začínají všímat i běžní spotřebitelé. Ti tak budou navíc do budoucna ochotni za takové funkce i připlácet,“ uvedla Anuroopa Nataraj z IDC. „Díky rostoucím možnostem a schopnostem AI se budou tyto funkce stávat důležitější pro stále větší skupinu zákazníků.“
Prodej tabletů ve 3. čtvrtletí 2024 (v milionech kusů) | |||||
Výrobce | Prodej 3Q24 | Tržní podíl (%) | Prodej 3Q23 | Tržní podíl (%) | Meziroční změna (%) |
Apple | 12,6 | 31,7 | 12,4 | 37,7 | 1,4 |
Samsung | 7,1 | 17,9 | 6 | 18,2 | 18,3 |
Amazon | 4,6 | 11,6 | 2,2 | 6,6 | 111,3 |
Huawei | 3,3 | 8,2 | 2,3 | 6,9 | 44,1 |
Lenovo | 3 | 7,6 | 2,6 | 8 | 14,7 |
Ostatní | 9,1 | 22,9 | 7,4 | 22,6 | 21,8 |
Celkem | 39,6 | 100 | 32,9 | 100 | 20,4 |