Infinix prodal za dva roky působení na českém a slovenském trhu téměř 130 tisíc smartphonů

26. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Infinix)
Značka Infinix se etablovala na českém a slovenském trhu. Za dva roky se prodalo přes 126 000 kusů všech modelů čínského výrobce, který se tak pevně usadil na pátém místě prodejnosti. Oblibu si získal především inovativními technologiemi pro rychlé nabíjení, bohatým obsahem balení, ale hlavně skvělým poměrem cena/výkon.
Lukáš Knotte, country manager Infinixu pro ČR a SR

Značka mobilních zařízení Infinix oslavila dva roky od svého vstupu na český a slovenský trh, během kterých dosahovala vynikajících výsledků jak na lokálním, tak na globálním trhu. Celosvětově se Infinix stal jednou z nejrychleji rostoucích značek mobilních zařízení a v tuzemsku se stal vyzyvatelem pro zavedenou konkurenci.

„Máme za sebou dva velmi úspěšné roky, během kterých jsme se díky silnému růstu vypracovali na pozici páté nejprodávanější značky na trhu,“ shrnul Lukáš Knotte, country manager Infinixu pro ČR a SR. „Před naším vstupem na trh byl Infinix nejen u nás, ale i v celé Evropě naprosto neznámý a na rozdíl od řady konkurenčních značek jsme odmítali a nadále odmítáme růst na dluh. Jediné, o co jsme se proto mohli opřít, byla kvalita našich produktů a jejich vynikající cena. O to větší mám radost z toho, jakých výsledků zde za tak krátkou dobu dosahujeme.“

Poměr ceny a výkonu je základním pilířem produktové strategie Infinixu, a to jak z hlediska technických specifikací samotných zařízení, tak štědrého obsahu balení. Zatímco od ostatních výrobců už nedostanete, kromě samotného telefonu, téměř nic, Infinix nabízí kompletní příslušenství v podobě nabíječky s kabelem, ochranného krytu a sluchátek. To se týká i nejlevnějších modelů. U vyšších řad je pak k dispozici i ochranné sklo nebo fólie na displej.

„Za ty dva roky, co jsme na trhu, vyšly v českých a slovenských médiích desítky recenzí našich telefonů. Některé jsou velice lichotivé, jiné méně, ale i ti největší kritici, kteří na nás nenechají nit suchou, zpravidla dodají, že z hlediska ceny a výkonu jsme špička,“ navázal Lukáš Knotte. „To je skvělá zpráva, protože se na tom ukazuje, že náš hlavní prodejní argument skutečně funguje.“

Z nuly na sto

Infinix v období od svého debutu v létě 2022 do srpna 2024 na českém a slovenském trhu prodal lehce přes 126 tisíc telefonů. Již v září 2023, tedy zhruba rok od svého vstupu, se poprvé dostal mezi pět nejprodávanějších značek na lokálním trhu a tuto pozici si pak s občasnými výkyvy drží dodnes.

„V některých měsících nás sice přeskočí konkurenční značka, ale potřebuje na to velkou slevovou akci, jaké my neděláme. Jakmile takové promo skončí, jsme opět na svém místě a pokračujeme v růstu,“ poznamenal Knotte. „Jsem přesvědčený, že z hlediska organického vývoje jsme již stabilně číslo pět a náš současný tržní podíl, který v srpnu činil 2,5 %, je s výjimkou výjimečně úspěšného února 2024 nejvyšší, jaký jsme kdy měli.“

Pokračujícímu růstu Infinixu na českém a slovenském trhu pomáhá i jeho letošní portfolio, jehož hlavní řady byly uvedeny na přelomu zimy a jara. Telefony Smart 8 a Hot 40i jsou již nyní třetím, resp. pátým historicky nejúspěšnějším modelem Infinixu v ČR a SR, přestože jsou v prodeji jen lehce přes půl roku, a Smart 8 má velmi reálnou šanci se dostat na první místo.

„Konkurence na trhu meziročně výrazně zesílila, takže jsem rád, že se letošním modelům daří,“ řekl Knotte. „Je prakticky jisté, že Smart 8 už příští měsíc překoná prodeje svého předchůdce Smart 7 a do konce roku by mohl překonat náš vůbec nejúspěšnější model Hot 30i, kterého se prodalo téměř dvacet tisíc kusů.“

Inovace místo imitace

Přestože Infinix působí v Evropě teprve dva roky, historie této značky, spadající pod skupinu Transsion, se píše již od roku 2013 a v současnosti je jedním z největších výrobců mobilních zařízení na světě s globálními prodeji v řádu desítek milionů zařízení ročně. Expanze na evropské trhy proto byla pro Infinix logickým krokem.

„Infinix funguje jinak než řada jiných čínských výrobců, kteří přišli, zazářili a vzápětí zhasli,“ uvedl Lukáš Knotte. „Má za sebou už více než desetiletou historii, drží si stabilní pozice na trzích po celém světě, a především se snaží jít vlastní cestou – místo pasivního reagování na trendy se je snaží udávat.“

Jen od počátku letošního roku Infinix představil několik inovativních technologií, které nasadil nebo brzy nasadí do svých mobilních zařízení. Mezi ty již nasazené patří řešení All-Round FastCharge 2.0 postavené na proprietárním chipsetu Cheetah X1. Tato technologie uvedená v letošní řadě Note 40 přináší ucelenou správu kabelového i bezdrátového nabíjení s inteligentními režimy a nástroji pro ochranu baterie a prodloužení její životnosti, to vše při výkonu až 100 W.

Mezi připravované inovace patří například technologie bezkontaktního nabíjení AirCharge schopná dobíjet zařízení vzduchem, E-Color Shift využívající technologie barevného elektronického inkoustu pro libovolnou změnu barev na krytu telefonu, Extreme-Temp Battery umožňující bezproblémový provoz baterií v extrémně nízkých i vysokých teplotách a konečně Spherical NFC 720° poskytující NFC konektivitu v široké výseči okolo zařízení.

Infinix nezůstává pozadu ani v oblasti partnerství, kde spolupracuje například se značkou JBL, která se postarala o vyladění zvuku na zařízeních řady Note, se studiem DesignWorks ze skupiny BMW, jež pro Infinix navrhlo speciální edici Racing Gray, se značkou GoPro, díky čemuž byla usnadněna konektivita mezi jejími kamerami a nadcházejícím vlajkovým modelem Zero 40, nebo se Samsung System LSI, kde se spolupráce týká AI algoritmů pro fotoaparáty.

„Žádný nováček na trhu neobstojí, pokud si nezíská důvěru lokálních partnerů a koncových uživatelů,“ uzavřel Lukáš Knotte. „Chtěli bychom tímto upřímně poděkovat všem, kteří nám na počátku dali šanci, protože jen díky nim jsme se mohli dostat tam, kde jsme. Jsem vám za to velmi vděčný.“

Štítky: 

Podobné články

Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Huawei otevírá novou kapitolu značky Ultimate Design

18. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei představila unikátní model Mate XT, který představuje významný průlom v technologii skládacích chytrých telefonů. Jde totiž o první „tri-fold“ telefon na světě, což z něj aktuálně dělá lídra na poli skládacích zařízení. Prostřednictvím tohoto modelu navíc Huawei vyjadřuje své odhodlání neustále dosahovat nových úrovní v oblasti technologických inovací. Čtěte více

Apple představil nové iPhony, sluchátka i hodinky

12. 9. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Výjimečně už 9. září proběhla tradiční podzimní konference, na které společnost Apple představila především nové iPhony. Vedle novinek v oblasti telefonů společnost také uvedla nové AirPody, chytré hodinky Apple Watch a řadu softwarových vylepšení. Čtěte více

České Epico představila na veletrhu IFA 2024 prémiové příslušenství nejen pro produkty Apple

11. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epico)
Jako jedna z mála českých společností představila firma Epico na největším evropském mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky IFA 2024 množství novinek z oblasti prémiového příslušenství nejen pro produkty Apple. Cílem účasti na veletrhu bylo předvést všechny čtyři vlastní značky z portfolia Epico. Čtěte více