Firemní komunikace na cloudu? Šest z deseti IT manažerů chce mít uložená data v ČR (nebo EU)

26. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IceWarp )
Kontrolu nad firemními daty, která ukládají do cloudu v preferované komunikační platformě, chce mít většina IT manažerů českých společností. Pro víc než pětinu z nich (21,3 %) je zcela zásadní, aby se tato data ukládala v datových centrech na území České republiky nebo alespoň v Evropské unii. Dalších 41 % takové řešení upřednostňuje.

 „S požadavkem na ukládání dat na území státu, kde firma působí, se setkáváme stále častěji. Společnosti chtějí mít kontrolu nad tím, co se s jejich citlivými firemními daty děje a také jistotu, že nebudou podléhat jiné jurisdikci než té, která platí na území jejich státu,“ uvedl Adam Paclt, generální ředitel společnosti IceWarp, která stojí za stejnojmennou komunikační platformou pro firmy a představuje cenově výhodnější alternativu ke globálním službám Microsoft 365 a Google Workspace. Jako příklad Paclt jmenuje nedávná úspěšná jednání firmy v Pákistánu, kde stát ukládá přímo zákonem, aby firmy svá data nesvěřovaly cloudu spravovanému v jiné zemi.

Desetině IT manažerů je jedno, kam se ukládají data

Zájem mít firemní data pod kontrolou v České republice nebo alespoň v jednotném evropském trhu v EU jasně deklarují i české společnosti. Pouze pro čtvrtinu (27,7 %) firemních IT manažerů to není zásadní téma a desetině (10 %) to je zcela jedno. Jako zásadní si podmínku správy dat v cloudu na území ČR nebo EU kladou především nejmladší IT manažeři ve věku od 18 do 26 let (28,4 %) a spíše ženy (23,4 %) než muži (19,4 %). Z regionálního pohledu je tento striktní požadavek nejčastější u firem v Karlovarském kraji (43,3 %) a Libereckém kraji (33,3 %), upřednostňovaný je pak nejvíce v Královéhradecké kraji (55,6 %) a Jihočeském kraji (50,8 %).

Nejlaxnější přístup k tomu, kde má jejich firma uložena data v cloudu, mají IT manažeři ve Zlínském kraji (16 %), Středočeském kraji (14 %) a Karlovarském kraji (13,3 %). V těchto regionech nejčastěji respondenti odpovídali, že je jim to jedno. Jako málo zásadní pak tuto otázku nejčastěji uváděli respondenti z Libereckého kraje (35,9 %), Jihomoravského kraje (35,5 %), Moravskoslezského a Pardubického kraje (35,1 %). Požadavek na uložení dat v cloudu na území ČR nebo v EU roste s velikostí sídla, v němž má firma svoji kancelář. Nejčastější je ve městech nad 100 tisíc obyvatel (24,8 %), nejméně častý v obcích do 1 000 obyvatel (16,8 %).

Požadavky na automatizaci v menšině

Využívání automatizace a cloudu třetích stran ve spojení s preferovanou komunikační platformou je u českých firem zatím v menšině. Jako zcela běžné ho uvádí 15,1 % firemních IT manažerů, na individuální bázi podle potřeb jednotlivých zaměstnanců dalších 34,1 %. Zcela výjimečně cloud pro komunikační platformy používá více než pětina (22,4 %) dotazovaných a vůbec ne 12 %, dalších 19 % respondentů si není jisto.

Údaje vyplývají z průzkumu, který pro společnost IceWarp provedla agentura Ipsos a jehož se ve dnech 26. až 30. dubna 2024 zúčastnilo 1 050 respondentů z řad firemních IT manažerů s rozhodujícími pravomocemi nebo alespoň poradním hlasem.

Podobné články

Jakub Opálka (Salesforce): AI přináší do oblasti CRM systémů zásadní změny

11. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Rozhovor s Jakubem Opálkou, territory managerem společnosti Salesforce, odhaluje vliv umělé inteligence (nejenom) na svět podnikových CRM systémů. Kromě dopadů a využití AI v oblasti CRM platforem jsme hovořili také o bezpečnosti dat, které AI svěřujeme, nebo o vnímání důvěry v digitální éře. Prostor dostalo i působení společnosti Salesforce na českém trhu. Čtěte více
Alexander Eisl, CIO ve Škoda Auto

AI může za rok zvýšit hodnotu českých firem o 16 %

12. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAP a DCD Publishing)
Firmy v Česku se k umělé inteligenci staví pozitivně. 83 % z nich již AI využívá nebo plánuje zavést do svých procesů. Ačkoliv se téměř čtyři z deseti obávají nedostatku kvalifikovaných pracovníků, predikce ukazují, že by AI mohla do roku 2025 zvýšit hodnotu českých firem v průměru o 16 %. Čtěte více

Konec chatbotů? Salesforce představil nové AI agenty Einstein SDR a Einstein Sales Coach

10. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce představila dva nové plně autonomní prodejní agenty Einstein Sales Development Rep (SDR) Agent a Einstein Sales Coach Agent. Tyto inteligentní nástroje, které budou k dispozici v říjnu, jsou postaveny na systému Salesforce Einstein 1 Agentforce a pomáhají prodejním týmům urychlit růst tržeb. Čtěte více

Jen jedna z deseti implementací ERP přináší očekávané výsledky

8. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Se zaváděním ERP systému do firmy se pojí velká očekávání, která ovšem zdaleka nebývají naplněna. Firmy nejčastěji podceňují výběr dodavatele, analýzu během přípravy projektu i zapojení svých zaměstnanců. Čtěte více