Poslední kvartál roku 2023 přinesl prudký nárůstu prodeje AR a VR headsetů
„Poté, co Meta před několika čtvrtletími ztratila podíl ve prospěch společnosti Pico a později Sony, začal její podíl díky pokračujícímu dotování hardwaru i uvedení nového modelu Quest 3 opět stoupat,“ uvedl Jitesh Ubrani, vedoucí výzkumu Mobility and Consumer Device Trackers ve společnosti IDC. „Přestože nástup společnosti Apple i dalších zařízení jiných výrobců v této oblasti jistě zvyšuje tlak, vedoucí postavení společnosti Meta pravděpodobně zůstane v průběhu roku neohroženo. Vděčit za to může primárně strategii nízkých nákladů a velkých objemů prodeje, což společnost odlišuje od většiny dalších vendorů.“
Za celý rok 2023 se dodávky náhlavních AR souprav /VR snížily o 23,5 % oproti roku 2022. Makroekonomická nejistota vyvíjela v první polovině roku tlak na snižování poptávky a většina společností spoléhala na starší produkty, které již byly k dispozici nejméně rok, což vedlo ke dvoucifernému poklesu prodejů. Teprve v momentě, kdy v klíčových regionech začalo docházet k hospodářskému oživení a byly uvedeny nové produkty, se trh začal zvedat. Nebylo to však natolik, aby to vyrovnalo poklesy z první poloviny roku.
„Rok 2023 začal podobně jako rok 2022: sérií výrazných meziročních poklesů,“ poznamenal Ramon T. Llamas, ředitel výzkumu v programu rozšířené a virtuální reality společnosti IDC. „To odráželo situaci na mnoha dalších trzích a AR/VR vůči nim nebyla imunní. Nicméně to umožnilo společnostem zlepšovat své ekosystémy a dále zdokonalovat své zkušenosti se smíšenou realitou, umělou inteligencí a zobrazovacími technologiemi a připravit se tak na lepší rok 2024.“