HTC VIVE rozšířilo nabídku profesionálních služeb

1. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Společnost HTC VIVE představila profesionální verzi headsetu VIVE XR Elite Business Edition s podporou LBE softwaru a službami VIVE Business+. Ty usnadní správu celých flotil headsetů i nasazení obsahu v jakémkoli měřítku. Nová edice přináší i nové fyzické doplňky pro ještě důslednější všestrannost a zvýšení pohodlí při delších sezeních nebo při spolupráci více uživatelů.

V oblasti profesionální XR udává HTC VIVE směr již od roky. Z nedávných úspěchů lze jmenovat například průlom ve vývoji prvního funkčního VR systém pro prostředí s mikrogravitací. V jeho jádru stojí ověřený VIVE software pro LBE (XR instalace s pevnou lokací jako jsou například zábavní VR parky, muzea či galerie). Z šetření, které probíhalo napříč společnostmi z oblasti finančních služeb a výroby navíc vyplývá, že:

  • 95 % respondentů využívajících XR se po XR simulaci cítí v zaměstnání bezpečněji.
  • 75 % respondentů zaznamenalo bezproblémovou návratnost své investice.
  • 74 % uvádí, že začlenění XR technologii budou integrovat v průběhu příštího desetiletí

Hardware HTC VIVE se po celém světě stal nedílnou součástí profesionálního vzdělávání. Kombinace se softwarem VIVE přitom nabízí snadnou cestu k tvorbě simulací s realistickou grafikou, fyzickými rekvizitami a možností pohybu uživatelů v měřítku 1:1.

LBE řešení výrobce se díky spojení hardwaru a softwaru stalo globálním standardem pro arkádové herny, muzea, galerie, kulturní instituce i rozsáhlé tréninkové scénáře. Příkladem může být Cheopsův horizont, který startoval ve francouzském Lyonu a během jediného roku přilákal přes 150 000 návštěvníků. Díky úspěchu ho dnes mohou návštěvníci zažít hned v devíti lokalitách po celém světě. Podobný úspěch zaznamenaly i české arény Divrlabs, které nyní najdeme nejen v Praze, ale také ve Stockholmu a v Londýně.

„Každý rok přináší XR inovace podporující lidstvo v jeho úsilí,“ uvedla zakladatelka a členka představenstva HTC Cher Wang. „V roce 2023 jsme starším lidem přinesli prostřednictvím XR nové zážitky a zároveň optimalizovali lékařské diagnostické nástroje. Na vesmírnou stanici ISS jsme umístili VR headset napomáhající péči o fyzické i duševní zdraví. A divize VIVE Arts nabídla dosud neviděný okouzlující pohled na poslední díla Vincenta van Gogha. XR inspiruje lidi po celém světě a jeho možnosti jsou nekonečné.“

Právě software, který VIVE vyvinul pro LBE, stojí i za úspěchem prvního VR systému pro nasazení v mikrogravitaci. Režim VIVE Simulator se podařilo přizpůsobit pro použití na Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Velitel Andreas Mogensen tak může VR bez problémů využívat pro podporu duševního a fyzického zdraví. Během nedávného rozhovoru se Andreas vyjádřil takto: „Je to jedna z nejoblíbenějších aktivit, kterým se na palubě vesmírné stanice věnuji... jde o game-changer“. VIVE LBSS (softwarová sada pro LBE) je také součástí nadcházející výstavy v Museé d'Orsay jménem „Dnes večer s impresionisty – Paříž 1874“, která oslavuje 150 let impresionismu.

VIVE XR Elite Business Edition přináší novinky:

  • podpora Location Based Software Suite (softwarové sady pro LBE);
  • nové stélka obličeje vhodná pro nasazení s velkým množstvím uživatelů;
  • nový vrchní popruh zlepšující komfort a urychlující střídání uživatelů;
  • bezpečnostní klipy zamezující uživatelům v neautorizovaném odpojení baterie headsetu.

Společnost také představila nabíjecí dokovací USB-C stanici umožňující nabíjet až pět VIVE Ultimate Trackerů současně. Ocení jej především firmy s větším množstvím trackerů nasazených v LBE parcích, vzdělávacích zážitcích, filmových motion-capture systémech i mnoha dalších scénářích.

VIVERSE Starter Pack

V reakci na celosvětově rostoucí význam vzdálené spolupráce představila společnost také zvýhodněný balíček VIVERSE „Starter Pack“, který pomůže rozšiřovat možnosti profesionálních zákazníků. Jeho součástí jsou:

  • tříměsíční přístup k VIVERSE for Business;
  • 10 × VIVE XR Elite Business Edition včetně VIVE Business Warranty záruky;
  • volný přístup k VIVE Business+ pro flotilovou správu a hromadnou instalaci obsahu;
  • celková úspora přesahující 12 000 USD.

HTC VIVE nabízí i variantu s 20 headsety, na které lze ušetřit přes 15 000 USD.

AI a VIVERSE

Novinek se dočkala i platforma VIVERSE. Získává totiž řadu nových funkcí, včetně AI nástrojů, podpory pro VIVE Ultimate Tracker, VIVE Full Face Tracker a non-VR motion capture pro avatary. Mezi zmíněné AI technologie patří i osobní asistent v roli informacemi nabitého průvodce světy, které uživatel navštíví.

Osobní AI Asistent zastane také úlohu hlasového asistenta při práci. Zařídí například aktualizace kalendáře a další funkce budou brzy přibývat. Chybět nebude ani přepis hlasu na text a překlady do osmi jazyků – angličtiny, tradiční čínštiny, zjednodušené čínštiny, japonštiny, korejštiny, němčiny, francouzštiny a španělštiny.

Mezi novinky platformy VIVERSE patří i plná podpora VIVE Ultimate Trackerů. Virtuální avataři uživatelů tak budou ještě realističtější a umožní přirozenější a komplexnější komunikaci prostřednictvím řeči těla. Tomu napomáhá i podpora nového VIVE Full Face Trackeru, který je schopen sledování očí i zachycení jemných mimických výrazů. Konkrétně postihne 38 blendovaných tvarů napříč rty, čelistí, tvářemi, bradou, zuby a jazykem při frekvenci 60 Hz. Díky tomu budou avataři ve VIVERSE schopni vyjádřit i jemné emoce, které jsou v komunikaci neocenitelným vodítkem.

Jednou z ukázek, jak snadno lze díky VIVERSE Avatar SDK integrovat řešení třetích stran, jako je AI do vlastních avatarů, předvede společnost ACCESS. Ta ve svých avatarech využívá AI pro řeč i mimiku v jejich tvářích.

Podobné články

Meta nastavuje v oblasti AR/VR laťku, ale konkurence se teprve formuje

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Po dvou čtvrtletích poklesu se celosvětové dodávky náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu vrátily k růstu. Objem jejich prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostl o 12,8 %. Růst byl z velké části tažen primárně společností Meta. Čtěte více

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více
Prototyp brýlí společnosti Samsung

Google představil Android XR pro rozšířenou a virtuální realitu

17. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Google ve spolupráci se společnostmi Samsung a Qualcomm představil platformu Android XR pro náhlavní soupravy a brýle pracující s rozšířenou a virtuální realitou. Díky pokroku v oblasti umělé inteligence (Android XR bude nativně podporovat asistenta Gemini) hodlá Google přinést opět o něco přirozenější interakci s mobilními telefony, tablety a další elektronikou. Čtěte více

Belkin představil nové příslušenství pro Apple Vision Pro

22. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Belkin)
Mezi příslušenství od společnosti Belkin pro headset Apple Vision Pro patří držák na baterie, který byl uveden na trh na začátku tohoto roku, a nyní se kolekce rozšiřuje o cestovní tašku a náhlavní popruh. Čtěte více