Kvalita kybernetické obrany, pojistitelnost a náklady na pojistné i pojistné podmínky

16. 5. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sophos)
Studie „Kritický význam kybernetické obrany v první linii pro kybernetické pojištění“ společnosti Sophos podrobně popisuje, jak kvalita kybernetické obrany organizace ovlivňuje její pojistitelnost, náklady na pojistné i pojistné podmínky. Přímý dopad pořízení pojištění kybernetické bezpečnosti potvrdilo plných 95 % organizací, které si jej v posledním roce pořídily.

Dále 60 % respondentů uvedlo, že úroveň jejich kybernetické ochrany ovlivnila jejich schopnost získat pojištění, u 62 % ovlivnila cenu pojištění a u 28 % podmínky jejich pojistné smlouvy

Průzkum také zjistil, že kybernetické pojištění je dnes novou normou – 91 % organizací uvedlo, že pojištění již má, dalších osm procent sice v současné době pojištění nemá, ale plánuje si ho uzavřít v příštích 12 měsících.

Pojistné krytí pak hraje roli i ve schopnosti organizace zotavit se z útoku:

  • Organizace s kybernetickým pojištěním mají větší pravděpodobnost, že budou schopny obnovit data, která byla zašifrována při ransomwarovém incidentu: 98 % organizací se samostatnou pojistnou smlouvou a 97 % respondentů s kybernetickým pojištěním jako součástí širší pojistné smlouvy bylo schopno po ransomwarovém útoku obnovit zašifrovaná data, v porovnání s 84 % organizací bez kybernetického pojistného krytí.
  • Organizace se samostatným kybernetickým pojištěním téměř čtyřikrát častěji zaplatí výkupné za obnovu zašifrovaných dat než organizace bez kybernetického pojištění: z těch, u nichž došlo v posledním roce k zašifrování dat při ransomwarovém incidentu, zaplatilo výkupné 59 % organizací se samostatným kybernetickým pojištěním, zatímco u organizací s kybernetickým pojištěním jako součástí širší pojistné smlouvy to bylo 37 % a u těch, které kybernetické pojištění nemají, jen 15 %.

„Kalibr kyberbezpečnostní obrany organizace při ochraně proti aktivním protivníkům je kriticky důležitý. Organizace potřebují správně konfigurovat a spravovat bezpečnostní technologie a také efektivně reagovat na hrozby, a to vyžaduje odbornou kvalifikaci,“ řekl Raja Patel, senior viceprezident pro produktovou strategii ve společnosti Sophos.

Údaje ze studie „Kritický význam kybernetické obrany v první linii pro kybernetické pojištění“ pocházejí z nezávislého globálního průzkumu provedené v lednu a únoru 2023 mezi 3 000 profesionály v oblasti kybernetické bezpečnosti a IT ve 14 zemích.

Štítky: 
Bezpečnost, Sophos

Podobné články

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více