Špatná data stojí firmy miliony dolarů ročně
Datoví inženýři díky tomu mohou odstranit příčinu špatných dat během pár minut. To vše v souladu s legislativou na ochranu soukromí. Masthead, který svůj produkt uvedl na trh v závěru loňského roku, nyní získal od investiční společnosti DEPO Ventures sto tisíc eur, tedy v přepočtu 2,3 milionu korun. V pre-seedovém investičním kole chce startup získat celkem milion eur.
Podle výzkumu poradenské společnosti Gartner stojí špatná data středně velkou organizaci kolem 15 milionů dolarů ročně. Datové týmy stráví skoro polovinu času hledáním nepřesných dat. Ta se přesto v devíti z deseti případů dostanou až k těm, kdo rozhodují. Pokud vrcholoví manažeři objeví jednu nepřesnost, mohou ztratit důvěru k celé zprávě nebo analýze.
„Rostoucí potřeba přesných a včasných dat pro obchodní rozhodování je jedním z hlavních faktorů, které růst tohoto trhu pohánějí. Současně se po celém světě postupně zpřísňují předpisy, které mají za cíl ochránit citlivá data, případně údaje o uživatelích. Firmy to stojí obrovské množství prostředků. Špatná data mohou nicméně vést ke špatným rozhodnutím. Masthead tomu pomáhá předcházet,“ uvedl Michal Ciffra, partner DEPO Ventures.
„Před založením společnosti Masthead Data jsem neustále slýchala otázku: ‚Můžeme věřit datům?‘ Není divu, že lidé mají pochybnosti. I malá chyba v datech může vést k plýtvání zdroji, promarněným příležitostem a ztrátě příjmů. Existující nástroje pro sledování kvality jsou drahé a obtížně škálovatelné. Obzvlášť potřebujete-li zkontrolovat každou tabulku v databázi. Mnoho organizací přitom běžně spravuje několik petabajtů dat,“ doplnila Yuliia Tkachova, spoluzakladatelka a CEO startupu Masthead.
Platformu spolehlivosti dat Masthead lze nasadit a integrovat velmi rychle, bez znalosti kódování. Startup poskytuje systém řízení kvality dat, zachycuje v reálném čase anomálie v Google BigQuery, což je plně řízená cloudová služba pro analýzu velkých datových souborů. Masthead využívá strojové učení, sleduje data od okamžiku, kdy vstoupí do databáze Google BigQuery, až do chvíle, kdy se dostanou uživateli dat.
„Využíváme Google Cloud, což umožnilo rychlý růst našeho podnikání. Úspěch měříme na základě počtu datových tabulek, které pro naše klienty sledujeme, a tato metrika se za pouhé tři měsíce zvýšila o 1 600 procent. Zároveň je dobré vědět, že se nemusíme bát rozšiřovat svoje služby, abychom uspokojili poptávku,“ uzavřela Yuliia Tkachova.
Data o klientech zůstanou v bezpečí
Masthead vyniká vysokými bezpečnostními standardy. Nepotřebuje přímý přístup k datům klienta a data nikdy neopustí prostředí klienta. Zpracovává pouze logovací protokoly a metadata. Díky tomu je zaručena bezpečnost dat a soulad se všemi předpisy o ochraně osobních údajů. Dostupné nástroje pro sledování dat totiž většinou čtou data klientů a kvůli tomu představují pro firmy riziko, například úniku dat. Navíc podle studie Gartneru budou do roku 2024 tři čtvrtiny světových osobních údajů pokryty předpisy na ochranu soukromí, jako je v Evropě GDPR nebo v USA zákon HIPPA, jehož cílem je ochrana citlivých informací o zdraví pacientů.
Startup cílí na firmy, které působí ve zdravotnictví, v maloobchodu, na finančně-technologické společnosti či na podniky, které poskytují software jako službu. Velikost globálního trhu nástrojů pro kvalitu dat v roce 2022 dosáhla 1,7 miliardy dolarů. Společnost IMARC Group očekává, že do roku 2028 dosáhne trh 4,5 miliardy dolarů, přičemž v letech 2023 až 2028 bude vykazovat složenou roční míru růstu 17,8 %.