Tři trendy, které budou letos určující pro vývojářské týmy

23. 3. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Vývojáři jsou hnací silou každé společnosti, která je schopná inovovat a prosperovat. Současně však vzhledem k tomu, že až 40 % IT týmů musí uskutečnit více projektů než v předchozích letech, a to navíc se stále kratšími termíny, společnosti zatěžují vývojářské týmy o to víc.

V reakci na toto zjištění se objevilo několik nových trendů, zejména zvýšené využívání automatizačních řešení. Vývojářské týmy jsou totiž kreativní a využívají účinné nástroje, které šetří čas, aby udržely krok s poptávkou.

 

Které klíčové trendy budou podle předpovědí v roce 2022 v popředí zájmu vývojářů?

Low-code a automatizace pracovních postupů

Klíčoví představitelé organizací všech velikostí se budou více přiklánět k zavádění řešení pro low-code a automatizaci pracovních postupů – jednak proto, aby umožnili netechnickým zaměstnancům rychle najít řešení problémů, ale také proto, aby ušetřili drahocenný čas vývojářů. Nedávný průzkum společnosti Salesforce zjistil, že 93 % uživatelů automatizace vnímá tuto technologii po jejím použití příznivě. Uživatelé nízkokódové automatizace byli také schopni dosáhnout lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem díky časovým úsporám, které jim poskytly věci jako low-code builders, řešení pro návrh automatizovaných pracovních postupů s integrací umělé inteligence a nové možnosti vyplývající ze spoluprací, jako je nedávno rozšířené partnerství Salesforce a AWS.

Práce odkudkoli ve velkém měřítku

V novém světě práce odkudkoli jsou nyní digitální centrály pravděpodobně důležitější než fyzické kanceláře. Proto se předpokládá, že se mezi vývojáři budou více využívat platformy pro spolupráci, jako je Slack, aby se zvýšila komunikace mezi kolegy, zákazníky a partnery - bez ohledu na to, kde, kdy a jak pracují. Platformy pro spolupráci jsou velmi důležitépro práci 79 % osob s rozhodovací pravomocí v oblasti IT, přičemž 78 % z nich uvedlo, že budou Slack používat i po obnovení „běžného” pracovního režimu.

Vzhledem k tomu, kolik zaměstnanců žije na různých místech a v různých časových pásmech, budou platformy pro spolupráci, jako je Slack, klíčové pro to, aby vývojářské týmy mohly efektivně posouvat projekty kupředu a nezabředly do neefektivity přeplněných schránek a zdlouhavých videokonferencí.

Partnerství s vývojáři z více podniků

Vývojáři, kteří využívají služby od více poskytovatelů, měli za úkol vytvořit vlastní software, aby zajistili, že aplikace jedné společnosti budou fungovat se službami jiné firmy. Vzhledem k tomu, že se společnosti snaží zrychlit vývojové cykly, očekáváme, že velká část časově náročného úsilí na back-endu bude zbytečná díky předem připraveným low-code aplikacím. Kromě toho například Novartis, globální zdravotnická společnost, využila možnosti sjednocení dat díky partnerství Salesforce a AWS ke zjednodušení dostupnosti informací a vytvoření uceleného pohledu na jakéhokoli lékaře prostřednictvím portálu Health Care Professionals – a to vše pouhými kliknutími.

Budoucnost medicíny a zkušeností pacientů závisí na technologiích a inovacích stejně jako na efektivitě a rychlosti. Sjednocení našich platforem se Salesforce a AWS nám dává příležitost optimalizovat naše zdroje a zaměřit se tak na náš přístup k zjednodušení služeb zákazníkům a vývojářům, abychom mohli rychleji inovovat a v konečném důsledku zlepšit výsledky pacientů. Tak můžeme nově představit medicínu pro dnešek i budoucnost,” uvedl Victor Bultó, prezident společnosti Novartis Pharmaceuticals.

Podobné články

Celosvětové dodávky PC v prvním čtvrtletí roku 2025 vzrostly o 4,8 %

17. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Podle informací společnosti Gartner se v prvním kvartálu roku 2025 globálně prodalo celkem 59 milionů osobních počítačů. Růst podpořily zejména prodeje počítačů kvůli upgradu na Windows 11 a zvýšené pořizování zásob s cílem alespoň na čas předejít dopadům amerických celních opatření. Čtěte více

Trh s počítači vkročil do turbulentního roku 2025 s dobrými výsledky

14. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle průzkumu společnosti IDC vzrostly dodávky osobních počítačů v prvním čtvrtletí roku 2025 o 4,9 % oproti předchozímu roku. Celosvětově se prodalo 63,2 milionu zařízení. Při pohledu na aktuální dění je však zřejmé, že odvětví osobních počítačů bude s největší pravděpodobností letos čelit celé řadě obtíží. Čtěte více

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více

Celosvětové výdaje na GenAI letos dosáhnou 644 miliard dolarů

7. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
IT ředitelé musí v roce 2025 počítat s rostoucími výdaji na GenAI, které budou podpořeny lepšími základními modely i všeobecně rostoucí poptávkou po produktech AI. Čtěte více