Anketa: Bezpečnost v roce 2022 – Jak to vidí výrobci?

28. 1. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Bezpečnost bude patřit, a to nejenom ve světě IT, vzhledem k prudkému rozvoji digitalizace nebo sílícímu trendu vzdálené či hybridní práce, mezi nejdůležitější témata letošního roku. Proto jsme pro vás ve spolupráci se zavedenými dodavateli bezpečnostních technologií připravili souhrn informací, které vám pomohou se v aktuálním světě kybernetické bezpečnosti zorientovat a úspěšně v něm pomáhat svým zákazníkům.

Na následujících stránkách se budeme zabývat kybernetickou bezpečností z několika úhlů pohledu. V první části se podíváme na obecné trendy, které budou v této oblasti v roce 2022 typické. Následně se budeme zabývat aktuálním postojem zákazníků k otázce kybernetické bezpečnosti a také dopadem, který zanechala na vnímání zákazníků covidová pandemie. Třetím stěžejním tématem, které pokryjeme, je otázka, co to znamená pro vás jako resellery. Jaké příležitosti vám to přináší a na co se musíte připravit. V poslední části článku se pak budete moci podrobněji seznámit s řešeními, produkty a službami, které vám v nekončícím boji s nejrůznějšími nástrahami pomohou a přijdou vám vhod při řešení potřeb a požadavků vašich zákazníků.

Abychom vám poskytli co nejobsáhlejší popis aktuálního dění, pokud možno i z pohledu různých typů dodavatelů nebo z různých segmentů trhu, oslovili jsme zástupce následujících společností: Acronis (Aleš Hok – obchodní ředitel Zebra systems), Atos (Tomáš Hlavsa – bezpečnostní ředitel), Avast (Jakub Kvaček – manažer distribuce pro malé a střední podniky), Cisco (Milan Habrcetl – cyber security specialist), Eset (Tomáš Krotký – manažer nepřímého prodeje), Fujitsu (Miroslav Hrubý – presales konzultant), Greycortex (Petr Chaloupka – CEO), Kaspersky (Miroslav Kořen – generální ředitel pro region střední a východní Evropy), Progress Flowmon (Jiří Mazal – obchodní ředitel pro ČR a SR), Sophos (Patrick Müller – regionální manažer pro východní Evropu) a Turris (Radovan Hošek – sales manager).

Které trendy v oblasti kybernetické bezpečnosti budou typické pro rok 2022?

 

„Starý známý“ ransomware a phishing

„Očekáváme, že kyberzločinci zúročí zkušenosti z roku 2021 a zdokonalí útoky vedené na organizace všech velikostí. Těm budou i nadále dominovat útoky ransomwaru, a to i díky stále dostupnějším nástrojům, které mohou využívat i laici. Pod intenzivní palbou zůstanou odhalené zranitelnosti, jako v případě prosincové chyby v nástroji pro práci s logy v Javě Log4j či jiné zranitelnosti zero-day,“ uvedl Jiří Mazal ze společnosti Progress/Flowmon.

Jakub Kvaček z Avastu tento trend potvrdil a dodal, že stále častější a intenzivnější budou útoky na kritickou infrastrukturu (např. letectví). Kyberzločinci, nabízející ransomware jako službu, budou podle Jakuba Kvačka v zájmu lepšího zacílení na podniky vylepšovat partnerské modely a vyděračské metody, či dokonce tvořit ransomware pro Linux. Útoky prý budou bohužel stále častěji prováděny také interními pracovníky firem.

„Ano, i v roce 2022 budou titulkům zpráv pravděpodobně dominovat ransomwarové útoky. Objem phishingových útoků a škodlivých e-mailů je na historicky nejvyšší úrovni. Je otázkou, jak moc se to v letošním roce změní. Ale s jistotou můžeme tvrdit, že phishingové kampaně budou více sofistikované a budou se zaměřovat na lokální cíle. Pryč jsou doby, kdy se dal phishingový e-mail jednoduše rozeznat na první pohled,“ uvedl za Acronis Aleš Hok.

Na fakt, že se organizace často budou potýkat s dvojím vydíráním, kdy nejprve zaplatí útočníkům za zaslání dešifrovacího klíče k zašifrovaným datům a poté zaplatí, aby útočníci ukradená data neprodali na černém trhu, pak upozornil Petr Chaloupka z firmy Greycortex.

„S ohledem na pokračující pandemii bude dále akcelerovat stávající vlna digitalizace napříč všemi sektory průmyslu, což s sebou přinese velké množství bezpečnostních výzev. Kromě nedostatečného zabezpečení koncových uživatelů pracujících vzdáleně s využitím cloudových služeb, očekávám nárůst útoků ransomwaru i pokročilých a důmyslnějších technik phishingu,“ uvedl sales manager značky Turris Radovan Hošek.

Problematičtí dodavatelé, ale i vlastní infrastruktura

I letos budou podle Miroslava Kořena z Kaspersky pokračovat útoky na dodavatelský řetězec firem. Útočníci budou nadále využívat slabin v zabezpečení dodavatelů k ohrožení jejich zákazníků.

„Kromě ochrany vlastní infrastruktury bude nově potřeba zohlednit také bezpečnost obchodních partnerů a celého dodavatelského řetězce. Ukáže se, že dosavadní model ochrany perimetru je zastaralý, a to s ohledem na rozšířené využívání práce z domova, kvůli čemuž naopak posílí model zero trust. Z nových trendů můžeme očekávat sofistikované útoky využívající strojové učení a stále se prohlubující nedostatek kvalifikovaných odborníků na kybernetickou bezpečnost,“ poznamenal Jiří Mazal.

„Jednoznačným trendem v roce 2022 bude zrychlování přesunu infrastruktury a služeb do cloudových prostředí, s čímž bude nutně spojeno posilování zabezpečení služeb a infrastruktury navázané na cloudové prostředí. Konkrétně očekáváme posilování technologií spojených s ochranou koncových stanic a na úrovni služeb posilování bezpečnostního i provozního monitoringu v cloudu,“ uvedl Tomáš Hlavsa ze společnosti Atos.

„Větší důraz bude zcela jistě kladen na zabezpečení aplikací – zde bude klíčové pro organizace posílit bezpečnost API rozhraní proti útokům. To bude mít za následek, že mnoho organizací přijme řešení, která nabízejí přístup k identifikaci a ochraně API a dat. Zde bude implementováno mnoho inteligentních funkcí pro analýzu chování a detekci anomálií,“ poznamenal k této otázce Miroslav Hrubý z Fujitsu.

Milan Habrcetl ze společnosti Cisco pak přináší několik dalších možností pro zlepšení celkového zabezpečení podniků: „Z pohledu dodavatele bezpečnostních nástrojů a řešení jde o nasazení a zlepšení činnosti incident response týmů (a to i formou outsourcingu), implementaci integrovatelných kyberbezpečnostních architektur (zjednodušení, korelace, využívání vícera analytických konzistentních souborů dat) a pak také automatizaci v oblasti detekce a patch a vulnerability managementu.“

Patrick Müller, regionální manažer společnosti Sophos, důrazně upozornil na fakt, že organizacím již zkrátka nebude stačit monitorovat bezpečnostní nástroje a zajišťovat detekci škodlivého kódu, aby mohli předpokládat, že jsou v bezpečí. Stále důležitější tak bude nasazení různých kombinací jednotlivých nástrojů nebo varování.

Radovan Hošek v souvislosti s (kritickou) infrastrukturou připomenul, že útoky na tzv. měkké cíle, jako jsou nemocnice či přenosové soustavy (voda, ropa, elektřina či další), mohou být efektivní nástroj k destabilizaci celé společnosti, jak jsme se ostatně již přesvědčili v roce 2021.

Mobilní telefony, kryptoměny, Internet věcí i další cíle

„Dle výzkumu našich analytiků očekáváme, že terčem rozsáhlých sofistikovaných útoků se stanou mobilní zařízení. Obsahují totiž velké množství cenných informací a jejich zabezpečení je často podceňováno,“ uvedl Miroslav Kořen z Kaspersky. O tom, že jsou mobilní přístroje, obzvláště ty s platformou Android, populárním cílem hackerů, hovořil také Tomáš Krotký z Esetu a připomněl, že lze očekávat i další růst malwaru, který cílí právě na takováto zařízení.

„Naši bezpečnostní analytici očekávají, že v letošním roce se útočníci zaměří také na trh s kryptoměnami. Očekávat lze například podvodné investice do kryptoměn nebo jejich nelegální či tajnou těžbu (tzv. cryptojacking),“ uvedl dále Tomáš Krotký.

Miroslav Hrubý z Fujitsu zdůraznil také skutečnost, že navzdory rostoucímu využití nejrůznějších zařízení tzv. Internetu věcí (IoT) bohužel neroste úroveň zabezpečení těchto řešení. Přitom jde o často vzpomínané téma. Podle Hruhého lze tedy v tomto segmentu očekávat celou řadu „velkých překvapení“.

Podle Miroslava Kořena z Kaspersky lze s jistotou říci, že kyberzločinci budou pokračovat i ve zneužívání aktuální situace související s prací z domova na nedostatečně chráněných osobních počítačích a budou se snažit přes ně pronikat do firemních sítí.

Na stále důležitější roli umělé inteligence v oblasti kybernetické bezpečnosti upozornil Aleš Hok, který nezapomněl dodat, že s využitím umělé inteligence se však v roce 2022 nepotkáme jen na straně ochránců, ale rovněž tak i na straně útočníků. Jako možnou hrozbu označil zneužití AI technologií i Radovan Hošek.

Jak se v současné době vyvíjí postoj vašich zákazníků ke kybernetické bezpečnosti? Vnímáte zde i dopady covidové pandemie?

Podle Radovana Hoška se přístup zákazníků změnil napříč celým trhem: „Jak zákazníci, tak reselleři a integrátoři vnímají investice do cyber security jako samozřejmost pro zajištění dostupnosti, integrity a autenticity digitálních služeb. Kybernetická bezpečnost se stala podstatou fungování celé společnosti i její konkurenceschopnosti v celosvětovém měřítku. Pandemie k tomu jednoznačně přispěla a nastartovala digitální transformaci víceméně všeho. Od maloobchodní nabídky zboží a služeb po firemní procesy. Práce na dálku se stala standardem a ruku v ruce s tím jdou požadavky na vysoce zabezpečenou a šifrovanou komunikaci.“

„Firmy, které jsou zasaženy nedostatkem lidí na trhu práce, zdražováním vstupů a problémy v dodavatelských řetězcích, stále nemusí vždy vidět kyberbezpečnost jako tu nejvyšší prioritu,“ uvedl Aleš Hok a doplnil: „Přesto si naštěstí zákazníci rizika a hrozby uvědomují čím dál více. Velkou roli v tom pravděpodobně sehrály mediálně známé útoky a také uvědomění si, že kybernetickou bezpečností se musí vážně zabývat opravdu každá organizace. Už to není o zprávách ze zahraničí – v podstatě každý se ve svém relativně blízkém okolí potkal s nějakým útokem. Když se dozvíte, že firma, která od vás odebírá zboží, to pocítila na vlastní kůži, tak se prostě musíte zamyslet. Na druhou stranu, potkáváme se i s tím, že ani takové zjištění nemusí nutně vést k nápravě.“

Podle Patricka Müllera pandemie urychluje trend „nulové důvěry“, který je již nyní na vzestupu: „Vzdálený přístup pomocí VPN nám dlouho sloužil velmi dobře, ale nedávný nárůst práce na dálku vrhl světlo na omezení této stárnoucí technologie. Zatímco některé organizace nadále vytěžují z VPN maximum možného, mnohé hledají lepší alternativu – něco, co by řešilo problémy s VPN pro vzdálený přístup.“ Řada organizací již začala plně využívat novou generaci technologie vzdáleného přístupu ZTNA neboli zero trust network access. ZTNA nabízí lepší zabezpečení, podrobnější kontrolu, větší přehled a transparentní uživatelské prostředí ve srovnání s tradičním vzdáleným přístupem přes VPN.

Podle Tomáše Krotkého z Esetu stále více zákazníků vnímá kyberbezpečnost jako prioritní téma, kterému se musí věnovat. To se odráží nejen v poptávce po dalších technologiích zvyšujících zabezpečení zákaznických prostředí, ale také v rostoucí poptávce po službách v oblasti kybernetické bezpečnosti. Zákazníci si navíc podle odborníka Esetu začínají stále lépe uvědomovat, že kybernetická bezpečnost je komplexní obor a mnohdy není v jejich kapacitních možnostech tuto disciplínu zvládnout. Zde je prostor pro partnery, a to jak v oblasti poskytování služeb, tak například i pro poskytování produktů formou služby. Covidová pandemie jen poukázala na řadu nedostatků, zvýšila význam a prioritu kybernetické bezpečnosti v organizacích a urychlila některé nastupující trendy.

Pandemie posunula podle Miroslava Kořena z Kaspersky kybernetickou bezpečnost na žebříčku priorit firem výše. Jedním z mála pozitivních aspektů celé pandemie byl podle Miroslava Kořena velký tlak na digitalizaci s cílem umožnit zaměstnancům efektivně pracovat z domova. S tím šla ruku v ruce i kybernetická bezpečnost – i přes to, že rozpočty mnohých společností byly zatížené náhlými nákupy velkého množství vybavení a softwaru. Ve světě zároveň došlo k několika významným kybernetickým incidentům, které se dostaly do povědomí široké veřejnosti prostřednictvím médií.

Jakub Kvaček, manažer distribuce pro malé a střední podniky v Avastu, si všímá, že stále více organizací přichází na chuť cloudovému řešení ochrany. S nárůstem využívání tzv. home officu Avast pozoruje zvýšené povědomí o rizicích spojených s připojením vzdálených pracovišť. Firmy si více uvědomují, že k ochraně je třeba přistupovat komplexněji. Oblibě se poslední dobou těší zejména kombinace antiviru, automatizovaného patchování aplikací (patch management) a zálohování důležitých dokumentů (cloud backup).

Nárůst zájmu o cloudové technologie potvrdila i společnost Cisco: „Evidujeme zvýšenou poptávku po cloudových a ucelených řešeních (včetně cyber security „know-how“). Dále sílí požadavky na zjednodušení nasazení a automatizace (způsobeno je to kritickým nedostatkem pracovníků),“ poznamenal Milan Habrcetl.

Co znamená aktuální situace pro resellery? Na co se musí připravit a jaké příležitosti dnešní stav přináší?

Drtivá většina našich respondentů se shoduje na tom, že pro resellery jde primárně o obrovskou příležitost. Na druhou stranu se toho od nich bude očekávat stále více a rozhodně nic nedostanou zadarmo.

Reseller musí jít s dobou

Jak podotýká Jakub Kvaček z Avastu, u komplexní dodávky IT řešení pro firemní zákazníky si již nelze odškrtnout položku „zabezpečení“ pouhým dodáním a nainstalováním antiviru. Přeneseně, kromě dveří je třeba myslet i na okna a ochranu cenností. „Je třeba se zamyslet i nad způsobem, jakým dodavatel ochranu zákazníkovi poskytuje. Významným pomocníkem tomu jsou moderní víceúrovňové cloudové konzole, které dodavateli umožňují spravovat zákaznické sítě vzdáleně a díky dokonalému přehledu o rizicích také pružně reagovat,“ poznamenal odborník Avastu.

Podle Tomáše Krotkého z Esetu zákazníci dnes často nechtějí pouze produkt – chtějí řešení problému, tedy komplexní službu, zahrnující odpovídající technologie, jejich implementaci a správu, a s tím spojené řešení případných incidentů a doporučení dalších opatření. Toto vidíme jako příležitost pro partnery. Předpokladem jsou jednak potřebné technické kompetence, ale také změna v přístupu k zákazníkům a orientace na dodávky komplexní služby jakožto vlastního produktu. „V Esetu se dlouhodobě věnujeme vzdělávání naší partnerské sítě. Školící semináře a výukové materiály jsou zaměřeny na využití všech technologií a nástrojů, které naše produkty poskytují. Připravujeme tak partnery na dobu, která zcela jistě nastává,“ zdůraznil Tomáš Krotký také neustálou potřebu se vzdělávat.

Být proaktivní se vyplatí

„IT svět, ve kterém dnes žijeme, je čím dál tím složitější a nebezpečnější. A to je voda na mlýn pro ty resellery, kteří jsou dobře připraveni. Více se bude dařit zejména těm, kteří dokáží kromě tradičního resellingu nabídnout také další know-how a přidanou hodnotu. Největší příležitosti pak čekají na ty dodavatele, kteří se přepnou ze zaběhnutého reaktivního módu do prediktivně obslužného módu. Když zákazník pochopí, že pro něj můžete udělat mnohem více, než že mu dodáte tiskárnu, pak máte vyhráno. Tím klíčem jsou samozřejmě služby,“ poradil Aleš Hok.

V současné době jsme podle Patricka Müllera svědky velkého posunu od útoků strojů k útokům lidí. To vyžaduje, aby organizace přešly od čistě reaktivního přístupu k analýze chování a aktivnímu vyhledávání hrozeb. Tento posun obrovsky zvyšuje poptávku po řešeních, která zákazníkům pomáhají s pozorováním, detekcí a reakcí na nežádoucí chování. „Očekáváme tedy zvýšenou poptávku po tomto druhu řešení. Pokud jsou navíc tato řešení zahrnuta do vzájemně spolupracujícího bezpečnostního ekosystému, má to ve vysoce konkurenčním odvětví skutečně velký význam. Na to by se měli reselleři zaměřit,“ uvedl Patrick Müller.

Jiří Mazal ze společnosti Progress se domnívá, že resellerům se otvírá velká obchodní příležitost. Řada firem a organizací podle jeho zkušeností bude poptávat a řešit právě služby v oblasti kyberbezpečnosti a to s sebou přináší i potřebu hlubokých technických znalostí, jak služeb, tak specializovaných nástrojů. Mnozí partneři se proto již teď ve velkém zaměřují na vybudování SOC, aby mohli zákazníkům v této oblasti poskytnout kvalitní služby.

Podobně se nad otázkou zamyslel také specialista společnosti Cisco Milan Habrcetl: „Od resellerů se očekává schopnost nabídky takových služeb, které firmám pomohou překlenout dobu, kdy jsou pracovníci nuceni pracovat z domova. Dále se předpokládá schopnost nabídnout a nejen nainstalovat, ale často i provozovat celé systémy kybernetické bezpečnosti. V neposlední řadě je velmi žádoucí i schopnost nabídnou vysoce sofistikované služby, které si zákazník sám nemůže dovolit (např. SOC tým, incident response tým atd.).“

O potřebě individuálního přístupu a snaze vyhovět jedinečným potřebám každého zákazníka hovořil Miroslav Hrubý z Fujitsu, který také znovu zopakoval, že kyberbezpečnost je pro resellery především obrovskou příležitostí. Je zde obrovský apetit nejen po hotových řešeních, ale také po radách od důvěryhodného poradce. A tím se reselleři mohou stát. Podle Hrubého je velmi těžké najít dodavatele kyberbezpečnosti, který by měl větší než 30% podíl na trhu. Tato roztříštěnost resellerům nahrává. Každý si může najít své místo pod sluncem. Bude tedy potřeba rozšíření znalostí na jejich straně a také schopnost sestavit řešení z dostupných dílčích komponent. Zákazníci budou chtít „balíčky na míru“.

Digitální transformace

Podle Miroslava Kořena z Kaspersky bude digitální transformace nadále intenzivně pokračovat a firmy budou ve většině případů fungovat v hybridním pracovním režimu. To s sebou přináší dodatečné nároky na IT infrastrukturu, která musí být flexibilní, škálovatelná a dobře zabezpečená. „Ačkoliv hardware nebo software je možné škálovat téměř donekonečna, kvalifikované lidské zdroje jsou a budou čím dál tím více nedostatkovým zbožím. Firmy se tedy budou muset snažit o maximální možnou automatizaci procesů a pokud možno i zabezpečení. Příležitosti pro resellery bych tedy viděl v prodeji všeho, co se zmiňovanou transformací souvisí – specifického hardwaru, softwaru i v oblasti dodávky služeb,“ uvedl generální ředitel Kaspersky pro region střední a východní Evropy.

„Digitální transformace přináší obchodníkům celou řadu příležitostí. Od prostého prodeje produktů se budeme přesouvat k nabídce řešení, služeb a celých ekosystémů. A to i v segmentu SMB. Nabízet řešení, která jsou dlouhodobě udržitelná, mají výborné TCO a mohou být z pohledu kybernetické bezpečnosti neustále zdokonalována je podle nás trefa do černého. S tím se pojí nutnost investic do vlastních lidí, tak aby bylo možné dlouhodobě monetizovat dodatečné služby,“ poradil Radovan Hošek za značku Turris.

 

Které aktuální nebo připravované produkty, služby nebo řešení ze svého portfolia byste resellerům doporučili a proč?

V závěrečné části článku jsme poskytli jednotlivým dodavatelům prostor pro představení bezpečnostních produktů či služeb, které mohou být vám a vašim zákazníkům z jejich pohledu nejpřínosnější. (Řešení jsou seřazena v abecedním pořadí):

  • Acronis: Za pozornost stojí celý balíček nástrojů firmy Acronis, s jehož pomocí dokáže partner obsloužit všechny své zákazníky z jednoho místa. Z jedné konzole vyřeší zálohování, disaster recovery, antivir, ochranu proti ransomwaru, patch management, zabezpečení elektronické pošty a mnoho dalšího.
  • Avast: Komplexní cloudová platforma Avast Business Hub pro malé střední firmy. Produkty Avast Essential, Premium a Ultimate Business Security nabízejí komplexní a přitom snadnou a dostupnou ochranu nevyžadující složitou údržbu. Na bázi praktické cloudové konzole v sobě tato řešení zahrnují ochranu zařízení, dat, soukromí i správu oprav aplikací třetích stran.
  • Cisco: Sada produktů a nástrojů Cisco Security vhodná pro nasazení u všech typů zákazníků. Výhodou je integrovatelnost a propojení s ostatními IT prvky, jako jsou sítě, aplikace, cloudy i propojení se službou Cisco Talos Threat Intelligence, která poskytuje znalosti a exekutivu v oblasti detekce, blokace a remediace všech typů kybernetických útoků (ransomwaru, phishingu, CnC, Cryptominingu, neoprávněných přístupů atd).
  • Eset: Vloni jsme rozšířili naši produktovou nabídku, která dokáže poskytnout řešení pro kanceláře s jednotkami počítačů až po velké společnosti, které mají desítky tisíc zařízení. Nová skladba produktů byla partnerskou sítí velmi rychle přijata a naši zákazníci začali využívat nejnovější technologie, které aktuálně nabízíme. Roste nám počet partnerů s certifikací na tzv. EDR (Endpoint Detection & Response) a s tím i počet zákazníků, kteří otázku bezpečnosti poptávají jako službu. Řada zákazníků též volí možnost použití produktů v cloudu.
  • Fujitsu: Páskové systémy Eternus LT, které jsou dodávány v různých modelech, tak aby pokryly požadavky zákazníků od jednoho serveru až po výrobní závody s mnoha pobočkami. Dále i řešení Eternus CS navržené v gridové architektuře, a tedy plně škálovatelné.
  • Greycortex: Nástroj Greycortex Mendel – řešení kategorizované jako NDR (Network Detection and Response). Mendel poskytuje přehled o kybernetickém dění v celé infrastruktuře organizace. Díky mechanismům založeným na strojovém učení a umělé inteligenci a díky rozsáhlé databázi bezpečnostních hrozeb dokáže odhalit jakoukoliv anomálii nebo hrozbu v síti, a dokáže tak předejít i sofistikovaným kybernetickým útokům.
  • Kaspersky: Řešení Kaspersky EDR Optimum, které představuje pokročilejší zabezpečení koncových zařízení a poskytuje přehled a informace o incidentech spolu s možností jejich okamžitého vyšetřování a nastavení automatizovaných reakcí. Varianta Optimum je navíc vhodná i pro malé podniky. V Kaspersky také disponujeme vzdělávací platformou (KASAP), která je mimo jiné plně přeložená do češtiny a slovenštiny a poskytuje firmám automatizovaný nástroj na kontinuální vzdělávání zaměstnanců dle specifik jejich rolí. Zajímavý může být také nástroj Kaspersky Hybrid Cloud Security pro ochranu hybridních pracovních prostředí.
  • Progress: Nástroj Flowmon – kromě pokročilého monitoringu síťového provozu mohou partneři využít i další nadstavby – ADS, FPI a APM. Minulý rok byl do nabídky zařazen také loadbalancer Kemp LoadMaster, který disponuje funkcí Flowmon sondy a umožňuje hlubší vhled do aplikačního prostředí. V nejbližší době se díky akvizici ze strany společnosti Progress v portfoliu objeví také nástroj pro síťový monitoring Progress WhatsUp Gold.
  • Sophos: Technologie Sophos XDR, která poskytuje data a nástroje nezbytné pro reakci vyškoleného pracovníka. A pokud však nejsou k dispozici odborné znalosti interního bezpečnostního experta, uplatní se služba Sophos MTR, prostřednictvím které je možné získat i vyškolený tým bezpečnostních odborníků.
  • Turris: Kterýkoli z našich bezpečných síťových produktů. Všechna naše stávající i aktuálně připravovaná řešení kladou důraz na otevřenost, možnost přizpůsobení pro různé scénáře, bezpečnost, bohatou softwarovou výbavu (Sentinel, PaKon, dynamický firewall a mnoho dalších včetně zákaznických aplikací), kvalitní a dlouhodobou podporu (která je např. stále k dispozici i pro první routery z roku 2013) a srozumitelný licenční model.
Štítky: 
Bezpečnost, Atos, Acronis, Avast Software, Cisco systems, Eset, Fujitsu, GREYCORTEX, Kaspersky, Progress Flowmon, Sophos, Turris, Zebra systems

Podobné články

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více