Nová zpráva o indexu udržitelnosti a jeho vnímání od společnosti Epson

24. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Navzdory požadavkům zákazníků a zaměstnanců byly udržitelnost a sociální otázky v roce 2020 jednou ze tří priorit pro méně než čtvrtinu společností. Očekávání pro období po pandemii jsou však pozitivní.

Nová zpráva o indexu udržitelnosti od společnosti Epson se zaměřuje na měnící se priority a očekávání týkající se udržitelnosti a sociálních otázek – nyní i po pandemii koronaviru. Zpráva se snaží identifikovat nejen působení společností, ale také příležitosti a hrozby vyplývající z očekávání jejich zákazníků a zaměstnanců. Zabývá se také rozdíly na základě demografických a geografických faktorů.

Zpráva obsahuje poznatky z průzkumu probíhajícího v letních měsících pandemie koronaviru. Více než 4 000 respondentů z celé Evropy a Blízkého východu bylo dotázáno na své jednání a přístup k otázce udržitelnosti. Po tomto průzkumu následovala řada debat, které se konaly v posledním čtvrtletí roku 2020, jejichž cílem bylo tyto poznatky řádně prozkoumat.

„Pro společnost Epson je udržitelnost již dlouho základním kamenem obchodní činnosti, a to jak při navrhování a výrobě produktů, tak i v naše, vlastním jednání a interním provozu. Jsme si jisti, že v úsilí o udržitelnější přístup k podnikání nejsme sami, nicméně pandemie mnoho priorit změnila,“ uvedl Marcel Divín, branch office manager společnosti Epson CZ & SK. „Chtěli jsme se učit a přizpůsobit se našim partnerům a spotřebitelům, abychom zjistili, kde lze vhodně spojit technologie a podporovat plány pro udržitelnější a ekonomicky schůdnější budoucnost. V této zprávě se chceme podělit o názory, které jsme nashromáždili jak z hlediska aktuálních a plánovaných aktivit, tak z hlediska očekávání zainteresovaných stran, která mohou ovlivnit obchodní úspěch společností.“

Klíčové poznatky:

  • V průběhu koronavirové krize udržitelnost a otázky sociálního dopadu považovala za jednu ze tří hlavních priorit méně než čtvrtina společností v Evropě a na Blízkém východě.
  • To se liší od názoru širší veřejnosti, v níž jsou ekologické a sociální problémy považovány za důležité 71 % respondentů (jak zákazníků, tak zaměstnanců).
  • A 83 % tvrdí, že ekologický a sociální aspekt produktů a služeb, které sami nakupují, hraje důležitou roli.
  • Zaměstnanci v kancelářích i zaměstnanci pracující z domova uvedli, že environmentální aspekty hrají u produktů, které používají, důležitou úlohu (70 % uvádí, že technologie pro práci z domova musí dlouho vydržet, šetřit energii nebo pomáhat snižovat množství odpadu).
  • Podpora sociálně a ekologicky prospěšných činností ze strany zaměstnavatele je důležitá pro 81 % zaměstnanců.
  • Pokud jde o plánování budoucnosti v souladu s pozitivním dopadem na životní prostředí, příkladem jdou vedoucí pracovníci v oblasti IT. To nepochybně podpoří společnosti, které chtějí tyto problémy upřednostnit v období po koronaviru a které budou chtít své úsilí sjednotit s očekáváním zákazníků a zainteresovaných stran.
  • Rozdíly mezi geografickými regiony a generacemi jsou zjevné, ale většina respondentů souhlasí s tím, že udržitelné a společensky odpovědné jednání přináší jisté obchodní výhody.

Další podrobnosti:

Postavení udržitelnosti – nyní a po pandemii koronaviru

Je pochopitelné, že nový tlak vyvolaný pandemií koronaviru nutí společnosti přehodnotit své priority. Udržitelnost a sociální otázky byly bohužel podle všeho přesunuty na vedlejší kolej a 76 % společností potvrdilo, že je nezařadily do svých tří hlavních obchodních priorit. Pozitivní však je, že po skončení krize můžeme očekávat návrat těchto otázek do popředí zájmu (65 % respondentů uvádí, že tyto problémy budou po pandemii hrát důležitou roli).

Pokud jde o kancelářské technologie, udržitelnost a snižování nákladů spolu mohou jít ruku v ruce. Tato řešení jsou však často přehlížena makroekonomickými trendy, jako jsou větrné turbíny a solární panely, které vedou k dojmu, že udržitelnost může být nedostupná a nákladná.

Vedoucí pracovníci v oblasti IT jsou nejpravděpodobnějšími ambasadory pro prosazování udržitelnosti.

Pokud jde o plánování budoucnosti s ohledem na pozitivní dopad na životní prostředí, příkladem jdou vedoucí pracovníci v IT, přičemž 79 % očekává, že ekologické a sociální otázky získají po pandemii koronaviru na důležitosti. To lze vysvětlit tím, že mají lepší přehled a znalost jednoduchých technologických řešení, která mají k dispozici. Jsou tak schopni je lépe implementovat a monitorovat jejich dopad.

„Již nyní víme, že technologie inkoustového tisku má oproti laserovým tiskárnám obrovské environmentální výhody a již mnoho let přechod na inkoustové tiskárny podporujeme,“ řekl Darren Phelps. „Zjednodušeně, pokud by byly všechny laserové tiskárny v Evropě nahrazeny firemními inkoustovými tiskárnami Epson s technologií Heat-Free, mohli bychom každý rok ušetřit dostatek energie, čímž bychom snížili emise CO2 o 410 milionů kilogramů a zmenšili náklady na energie až o 152 milionů eur ročně.“

Příležitosti pro udržitelnost

Pro společnosti, které se i nadále zavazují k úsilí o ochranu životního prostředí a společensky odpovědnému jednání, existují také méně hmatatelné výhody – 82 % osob s rozhodovací pravomocí a 78 % osob bez rozhodovacích pravomocí věří, že tyto snahy mohou mít významný dopad na obchodní výsledky.

  • 44 % věří, že to ovlivňuje, jak ostatní značku vnímají.
  • 40 % věří, že to ovlivňuje loajalitu zaměstnanců.
  • 38 % věří, že to ovlivňuje produktivitu zaměstnanců.

Z těch, kteří se zaměřují na ekologické a společenské úsilí, 86 % očekává, že se obchodní zisky v příštím roce / pěti letech zvýší.

Z řad spotřebitelů nebo zákazníků 83 % respondentů tvrdí, že ekologický a společenský aspekt produktů a služeb, které osobně nakupují, hraje důležitou roli. Tyto faktory jsou důležité pro 81 % zaměstnanců, kteří by byli rádi, kdyby je podporoval i jejich zaměstnavatel. Jde o důležitý faktor při budoucím nahlížení na zaměstnance.

Zaměstnanci by si přáli, aby zaměstnavatelé pečlivěji vybírali poskytnuté firemní zařízení (na doma a v kanceláři), a to bez ohledu na svůj věk.

Co se týče poskytovaných produktů, zaměstnanci by si přáli vidět také úsilí o udržitelnost – 70 % z nich uvádí, že je nezbytné, aby produkty dlouho vydržely, byly úsporné a/nebo pomáhaly snižovat množství odpadu.

A ačkoli jsou generační rozdíly v rámci průzkumu zcela zjevné – více než 76 % osob mladších 22 let a 71 % ve věku 23–37 let očekává, že společenské a ekologické problémy budou po pandemii koronaviru ještě důležitější, oproti pouhým 55 % respondentů ve věku 54 let a více, je to právě starší generace, kdo pohání poptávku po energetické účinnosti, odolnosti a snižování odpadů.

Další informace a zprávu o indexu udržitelnosti naleznete zde.

Profilová karta firmy

Epson Europe B.V.

Epson Europe B.V.

Společnost Epson je globálním technologickým lídrem s historií sahající až do roku 1942, jehož cílem je přirozené propojení věcí, lidí a informací. Světovou důvěru si společnost získala díky svému závazku otevřenosti, spokojenosti zákazníků a udržitelnosti. Epson se soustředí především na výrobu inovativních a precizních produktů od tiskáren, přes skenery, projektory, chytré brýle, nositelné příslušenství až po roboty.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Zástupci společnosti Aricoma přebírají ocenění

Společnost Cisco ocenila nejlepší lokální partnery

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco systems)
Společnost Cisco v listopadu na Partnerském dni ocenila nejlepší české partnery za fiskální rok 2024. Stejně jako vloni se tři ocenění týkala inovativních řešení v oblasti cloudu, technologií pro vzdálenou spolupráci a významné technologické inovace. V dalších kategoriích byli oceněni partneři, kteří se zaměřují na státní správu a privátní sektor. Čtěte více

Slavnostní předání ocenění HP Partner roku 2024 v Budapešti

28. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Společnost HP během exkluzivního setkání s nejvýznamnějšími obchodními partnery z České republiky a Slovenska předala prestižní ocenění HP Partner roku 2024. Slavnostní ceremoniál proběhl minulý týden v Budapešti na lodi Boatanic s malebným výhledem na Budínský hrad. Akce se konala za podpory společností AMD a Microsoft. Čtěte více

Geetoo Holding přebírá společnost Data Force

25. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Geetoo Holding)
Technologická skupina Geetoo Holding investující do IT, dosáhla dohody se zakladateli společnosti Data Force, významného poskytovatele služeb v oblasti ukládání, zálohování, archivace a virtualizace dat, ale také IT správy, automatizace, monitoringu a kontejnerizace. Čtěte více

Značka TrueCam končí, přechází pod LAMAX

22. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LAMAX)
Oblíbené autokamery TrueCam přechází pod značku LAMAX. Ta bude dál pokračovat v jejich vývoji, kdy zúročí své bohaté zkušenosti s výrobou spotřební elektroniky. Čtěte více