Maloobchod v lednu klesl, rostly pouze nákupy přes internet

16. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSÚ)
Meziročně se tržby očištěné o kalendářní vlivy v lednu podle ČSÚ snížily reálně o 6,5 %, bez očištění o 9,0 %. Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy meziměsíčně klesly o 6,6 %.

„V lednu klesly maloobchodní tržby meziročně o devět procent. Pokračoval tak vliv opatření proti šíření koronaviru, kdy většina prodejen nepotravinářského zboží nemohla prodávat vůbec nebo pouze v omezené míře. Pokles však zaznamenaly nejen prodejny nepotravinářského zboží, ale i prodejny potravin, snížil se také prodej pohonných hmot. Naopak prodej prostřednictvím internetu si zachoval vysoké tempo růstu, tržby provedené v internetových obchodech vzrostly o více než 30 %,“ uvedla Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ.

Podrobnosti naleznete zde.

Štítky: 

Podobné články

Jak mohou pomoci AI agenti, když klesá důvěra spotřebitelů v obchodníky?

18. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Nejnovější průzkum společnosti Salesforce ukazuje, že důvěra spotřebitelů vůči komerčním společnostem je rekordně nízká a že umělá inteligence zvyšuje nároky na značky. V současné době se 60 % spotřebitelů domnívá, že díky pokroku v oblasti AI je důvěra ještě důležitější. Čtěte více

Zodpovědnost za tvorbu cen se přesouvá na prodej a marketing

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vendavo)
Zodpovědnost za tvorbu cen se u obchodních firem pomalu přesouvá z oddělení financí na oddělení prodeje a marketingu, a to především z důvodu stávající ekonomické volatility. Stále důležitější dovedností zaměstnanců týmů zodpovědných za tvorbu cen je pak datová analytika. Větší polovina organizací již při cenotvorbě alespoň částečně využívá umělou inteligenci. Čtěte více

Jak utužit vztahy a komunikaci se zákazníky aneb byznys není jen o prodeji

20. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Utužování vztahů, zlepšování komunikace a zjednodušení interakce se zákazníkem je mezi obchodníky stále žhavé téma. Na co si dát při budování a posilování vztahů pozor a jak využít CRM platformu naplno? Čtěte více

Inovace jsou klíčem k přežití

23. 12. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Pandemie i současná krize dodavatelského řetězce mění přístup firem k digitální transformaci a inovacím. Do digitalizace masivně investují maloobchodníci a cloudové služby se stále častěji prosazují i v konzervativním oboru bankovnictví. Čtěte více